Na, ennek a játéknak már a címe sem egyszerű, bár ez az eredeti produkcióból kiindulva nem is meglepő, a MythBusters: The Game – Crazy Experiments Simulator ugyanis a 2003-tól 2018-ig futó MythBustersen, avagy magyarul Állítólag…-on alapul. A műsorban két trükktechnikai szakember, Jamie Hyneman és Adam Savage mindenféle történelmi és városi legendákat, filmes mutatványokat és jópofa híreszteléseket tettek próbára, hogy igazolják vagy éppen megcáfolják azokat. A műsorban egy idő után állandó segítőtársukká és B csapattá vált a szépséges Kari Byron, a mindig vidám Tory Belleci és az azóta sajnos elhunyt Grant Imahara.
De hogyan lehet az Állítólag…-ból videójátékot készíteni? Nos, alapvetően egyszerűen, legalábbis a Byte Barrel elképzelése szerint, akik gyakorlatilag egy szimulátort készítettek a célra, amiben nekünk kell a kísérleteket elvégezni a tervezéstől a kivitelezésen át a műsor összevágásáig.
Lehetséges
Első lépésként a főhadiszálláson ki kell választani, milyen mítoszt akarunk tesztelni. Ezekhez általában tartozik néhány alfeladat is, amiket teljesítve extra pénzt és reputációt kaphatunk. Ugyanezt a kettőt befolyásolják pozitív vagy negatív irányba a választható segítők, szóval okosan kell összeválogatni csapatunkat.
Ha ezzel megvagyunk, noteszünket követve elkezdhetjük előkészíteni a kísérletet. Először is meg kell terveznünk a felszerelést, például azt, hogyan módosítsunk úgy egy gránátot, hogy a robbanását időzíteni lehessen. Ez a tervezési folyamat jópofa kis minijátékokkal vihetjük végig, aztán ha a terv kész, jöhet az összeszerelés. Raktárunkban megvásárolhatjuk a szükséges anyagokat – ezeket is néha át kell szabni, például a deszkákat feldarabolni –, amikből megépíthetjük a teszthez szükséges dolgokat, teszem azt farostlemez áldozatunkat, vagy házibarkács rakétánkat.
Amint minden készen áll, szépen bezsuppolhatjuk a cuccot a teherautóba, és irány a tesztpályák valamelyike. Pontosabban az, ahol a legjobban érvényesülhetünk, tehát robbantásos kísérletet nem javallott egy versenypályán elvégezni. A területre érve már csak el kell helyezni a felszerelést, aztán indulhat a kísérlet.
Ha sikeresen elvégezzük, visszatérhetünk a főhadiszállásunkra, ahol laptopunkon összevághatjuk kis kártyák használatával az új epizódot. Itt oda kell figyelni arra, hogy a műsor ne legyen túl hosszú, viszont elég szórakoztató és jövedelmező annál inkább. Ha kész a tökéletes műsor, megkapjuk a jussunkat pénz, reputáció és XP formájában – utóbbit természetesen a képességfán oszthatjuk le, megkönnyítve az életünket a következő mítoszoknál.
Cáfolva
A MythBusters: The Game – Crazy Experiments Simulator összességében egy érdekes játék, főleg azért, mert tényleg nagyon aprólékos és alapvetően szórakoztató rövidtávon, de hogy ez mennyire fog kitartani, az csak a készítőkön múlik. Ha tudnak változatos és érdekes mítoszokat hozni, amik a szürkeállományt is megdolgozzák, akkor még egész jól is elsülhet, viszont egyvalami már most nagyon hiányzik belőle: Adam Savage és Jamie Hyneman. Ők nagyban hozzájárultak az Állítólag… sikeréhez, ahogy a B csapat tagjai is. Nélkülük, illetve egész pontosan bármilyen élőlény nélkül ez a játék nagyon statikus és egyhangú, pedig papíron egy showműsort kéne összeállítani, ami többről szól, minthogy összebarkácsolunk valamit, amit aztán felrobbantunk. Nincs meg a játékban a lendület, a humor, Adam gyermeki lelkesedése és a Jamie bajusza mögül feltörő szigorú morgások. Ezek nélkül ugyanis igazából csak címében lehet ez a játék Mythbusters.