Mindannyian sejthettük, hogy már készül, de most már biztos: pár nap múlva hivatalosan is leleplezik a Battlefield 4-et, ami várhatóan újabb három évre leköt minket. Ha minden jól megy, akkor március 26-án jön a bejelentés, 27-én a videó, az EDGE magazin április számában pedig, egy exkluzív cikk keretében bemutatkozik a közeljövő (?) egyik legjobban várt akciójátéka. A hatalmasra duzzadt rajongótábor tűkön ülve várja a friss információkat, elvárásaik pedig valószínűleg valahol a csillagos ég közelében kereshetők. Hogy mit várok én az új résztől? Elmondom.
Mindent elsöprő látványt
A 2011-ben megjelent Battlefield 3 nem csak egy remek akciójáték, hanem egy technológiai bravúr volt, melynek alappilléreit a DICE saját fejlesztésű grafikus motorja, a Frostbite 2 alkotja. Ez a motor rendkívüli dolgokra képes, amiből sajnos mindezidáig nem igazán láthattunk sokat, hiszen kevés a nagy teljesítményű, de megfizethető árú PC-s hardver, melyek ki tudták volna használni az engine teljes potenciáját. Ezen kívül -- bár a Battlefield 3 még mai szemmel nézve is szép játéknak nevezhető -- a jelen generáció konzoljai, a PS3 és az Xbox 360 is komoly korlátok közé szorította a készítőket, így saját elmondásuk szerint csak 30-40%-ban voltak képesek kihasználni a Frostbite 2 motorban rejlő lehetőségeket.
Idén év végén viszont megérkeznek a következő generációs konzolok is, melyek nemcsak kihasználják a DirectX 11-es effekteket (tesszelláció, nyami!), hanem elméletileg Full HD felbontásban (1920x1080) is képesek lesznek a 60 képkocka per másodperces megjelenítésre -- bár a Battlefield 4 esetében majdnem biztos, hogy csak 720p-ben, azaz 1280x720-as felbontásban játszhatunk 60 fps mellett.
De ami lényeg, hogy végre ledőlnek a korlátok! Dinamikus időjárást, hihetetlen bevilágításokat, továbbfejlesztett Destruction-modult, és még finomabb mozgást szeretnék látni a Battlefield 4-ben. Ha pedig lehet még hová fokozni a hangminőséget, akkor abból is elviselnék még egy kicsit jobbat. Apropó rombolásmodell: a Bad Company 2-ben látott rendszert szeretném még látványosabb formában!
Commander mode!
A Battlefield 2 parancsnoki játékmódja, amelyen keresztül mindkét csapat 1-1 játékosa utasításokat adhatott az alatta szolgáló szakaszoknak, vagy támogathatta őket, eleinte nagyon hiányzott nekem. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a harmadik részben nem lesz commander mode, de tudtam, hogy ami 5-6 évvel ezelőtt még működött, ma már nem feltétlen állná meg a helyét a piacon. Bár ezen szívesen vitatkoznék a készítőkkel, elismerem, hogy a megváltozott igények miatt több akcióra és kevesebb taktikázásre vágynak a játékosok, ami a stratégiai játékok egyre szűkülő piacán is elég jól felmérhető. De az is lehet, hogy egyszerűen nem illeszkedett volna bele ez a rendszer az aktuális felvonásba. Na mindegy, a lényeg, hogy erősen remélem, a negyedik részbe végre visszatér ez a számomra oly kedves megoldás, s az eredeti koncepció lehető legtöbb elemét meghagyják benne.
Spectator mode!
Mivel munkám nagy részét videók készítése teszi ki, tudom, milyen sok segítség tud lenni a machinima-gyártók számára egy spectator mód jelenléte, aminek köszönhetően rögzíthetjük a játékban zajló eseményeket, majd bármely szögből, bármilyen sebességgel, különféle zavaró interfészelemek nélkül lejátszhatjuk azokat. Ez a rendszer szerves részét képezte a Battlefield 2-nek, aminek köszönhetően hihetetlen jó képeket és videókat rögzíthettünk a játékból, de a harmadik részből -- érthetetlen okok miatt -- teljesen kimaradt. Ennek ellenére a rajongók fantasztikus minőségű machinimákat készítettek, de kíváncsi lennék, mit tudtak volna összehozni úgy, ha rátehették volna a kezüket a most még csak belső használatban lévő spectatorra... Milyen jó lenne, ha megoszthatnák barátainkkal egy-egy döbbenetes, vagy olykor szerencsés killünket! A Battlefield 3 pont az a játék, amiben a legtöbbször hangzik el az, hogy "Úristen, ezt láttad?!". Kell nekem a spectator mód!
Több jutalmat!
Bár a Battlefield 3-ban lévő fejlődési rendszer sokkal mélyebb és összetettebb lett, mint az előző részekben volt (a Bad Company 2 már alakult, de nem volt az igazi), a készítőknek még van hova fejlődni ezen a téren. Nem kell messzire menni, ha példát akarunk mutatni nekik, elég csak ránézni a konkurens multis FPS-sorozat legújabb részére, a Black Ops II-re, s máris láthatjuk, hogy ezen a téren mekkora lemaradásban van a Battlefield-sorozat. Akárhogy szépíthetjük a dolgot, tény, hogy jóval több challenge-re, assigmentre, feloldható fegyverekre és ahhoz tartozó kiegészítőkre van szükség ahhoz, hogy a lehető legtovább le tudják kötni a hardcore játékosokat, ugyanis célok híján gyorsan odébbáll a legelvakultabb rajongó is. Szükség lenne egy valamiféle prestige rendszerre is, amiben a maximális szintet elérve lenullázhatjuk a statisztikáinkat, de azért ez valamilyen módon látszódna jelvényükön.
Hogy mire számítok még? Nos, legyenek teljesen testre szabható karakterek (változtatható felszerelésekkel, ruhákkal, napszemüveg, egyéb öltözékek). Legyenek megfizethető DLC-k (Premium csomagban!), és persze komoly cheat-védelem. Jó hír, hogy tegnap óta már biztosra vehetjük, hogy a haditengerészet eszközei is megjelennek majd a játékban, de félek, hogy a nagy rombolókat, repülőgép-hordozókat nem vezethetjük majd, csupán a fegyverrendszerüket üzemeltethetjük. Csak tudnám, hogyan fogom kibírni a megjelenésig...
Alborz Mountains
Armored Shield
Bandar Desert
Caspian Border
Damavand Peak
Death Valley
Kharg Island
Kiasar Railroad
Nebandan Flats
Noshahr Canals
Operation Firestorm
Operation Riverside
Sabalan Pipeline
Wake Island 2014
Tehát több mint a fele nem városi terület. Egyébként pedig ahol nincsenek épületek, ott sokkal unalmasabb a harc.
Szineket...
Szineket...
Mi az a Machinima? Ezt minden Youtube-osnál látom, a magyaroknál és a külföldieknél is, és tudom, hogy van egy ilyen csatorna is, de nem tudom, hogy mi ez? Valamilyen támogató, vagy mi?
http://en.wikipedia.org/wiki/Machinima
Mi az a Machinima? Ezt minden Youtube-osnál látom, a magyaroknál és a külföldieknél is, és tudom, hogy van egy ilyen csatorna is, de nem tudom, hogy mi ez? Valamilyen támogató, vagy mi?
Mi az a Machinima? Ezt minden Youtube-osnál látom, a magyaroknál és a külföldieknél is, és tudom, hogy van egy ilyen csatorna is, de nem tudom, hogy mi ez? Valamilyen támogató, vagy mi?
- BF2 VoIP rendszerét
- Spectator, BRecorder.
- vegyék a fáradtságot és modelleznek le terület specifikus épületeket ( ha csak párat akkor is)
- ne mindig ugyanabból a kb. 10 épületből próbáljanak meg tízen akárhány pályát berendezni
- sima conquest helyett ground control mód (frontvonalak támadása/tartása)
- veszélyes elemek megjelelőse a parancsnok által, bónusz a magas prioritású ellenségek kiiktatásáért
- pont alapú jármű spawn rendszer (nem automatikus spawn rendszer)
Az említett elemek nagyrészt a Homefront-ból származik és meg kell hogy mondjam, sokkal jobban működnek mint az alap BF receptek.
- BF2 VoIP rendszerét
- Spectator, BRecorder.