A BF4 Central némi információhoz jutott a Battlefield 4-gyel kapcsolatban -- természetesen a forrás névtelen, s noha a füles ugyanattól az embertől jött, aki korábban a játék első hivatalos művészi munkáját szivárogtatta ki, a szokásos módon kezeljük fenntartásokkal az elhangzottakat.
Emberünk állítása szerint a BF4 sem technikai, sem pedig játékmenet szempontjából nem nevezhető forradalmi folytatásnak, inkább a korábbi formula továbbgondolt változata. Ennek megfelelően nem kapunk teljesen új motort, hanem az eddig kiváló teljesítményt nyújtó Frostbite 2 egy alaposan finomhangolt változatával találkozunk, amely már összetettebb megvilágítás előállítására, s részletesebb textúrák, illetve modellek megjelenítésére képes. Természetesen a motor még mindig jól skálázható, így nemcsak a következő generációs konzolokra és PC-re fog megjelenni a program, hanem a mostani gépekre is, tehát senki sem marad ki -- persze Xbox 360-on és PlayStation 3-on csúnyább látványvilággal és kevesebb játékossal kell beérnünk.
Apropó játékosok: az informátor szerint a Battlefield 4-ben már maximum 64-en lehetünk a pályákon, melyek mellesleg méretükben és kidolgozottságukban (több közelharcnak kedvező aréna lesz) rávernek a Battlefield 3-ban látottakra. A játékosok három frakció (USA, Oroszország és egy meg nem nevezett állam az ázsiai régióból), illetve négy, a korábbiakhoz képest finomított és kiegészített kaszt (Sniper, Medic, Assault, Engineer) közül választhatnak, valamint visszatér a Commander lehetőség, de nem pont úgy, ahogy a Battlefield 2-ben.
A Battlefield 3 veteránjainak talán jó hír lesz, hogy a folytatásban a jól kiismert fegyverek és járművek nagy része visszatér, s ezeket már több, változatosabb játékmódban vihetjük harcba. Sőt, ennél talán még nagyobb örömmel lehet fogadni azt, hogy a BF4 megjelenése után nem szűnik meg az előd támogatása -- persze a hangsúlyt az újonc kapja majd minden téren. Egyrészt a BF3 és a BF4 várhatóan a Battlelogon keresztül összefonódik, s az új játék egy egész sor letölthető tartalommal csábítja majd magához a virtuális katonákat.
Ha minden igaz, akkor már a megjelenés napján megvásárolható lesz a Battlefield 3 esetében jelesre vizsgázott Premium előfizetés. Ez pár extra lehetőséget nyújt a vásárlók számára, s természetesen automatikusan elhozza a bővítményeket, melyek tervezése állítólag már most megkezdődött.
A Battlefield 4 hivatalos bemutatójára március 26-án kerül sor, majd másnap az első trailert is megnézhetjük, így addig ezeket ne higgyük el vakon, még annak ellenére sem, hogy alapvetően semmi olyat nem állított az a bizonyos informátor, ami ne válhatna könnyedén igazzá; ez így mind reálisnak tűnik.
De ne legyen igazam.
"Sőt, ennél talán még nagyobb örömmel lehet fogadni azt, hogy a BF4 megjelenése után nem szűnik meg az előd támogatása". Nem kell megszüntetni a támogatást, magától is be fog következni addigra. A BF3-at is csak a lassan csöpögtetett DLC-knek köszönhetően tudták megfelelő ideig életben tartani, szóval gondolom ez lesz a taktikai a 4 esetén is. Elég szomorú ez, főleg ha visszagondoltok a BF2-re. Egy közösségi mód a BF3-at is fellendíteni, pl egy PoE szintű mód, de mivel ez nem szolgálja a cég pénzügyi érdekeit, így hát marad az évenkénti ránc felvarrott BF3 1.x. Annyira ki tudok ilyenkor ábrándulni a játékiparból, de majd megnyugszom.
"A Battlefield 3 veteránjainak talán jó hír lesz, hogy a folytatásban a jól kiismert fegyverek és járművek nagy része visszatér", ez most jó hír de komolyan? Tele van már a ... az abrahms-al és társaival erre tessék, most újra használhatod hát nem jó? Komolyan mondom a szánkba rágják hogy miért is jó nekünk ha nem adnak semmi újdonságot és ha sokáig mondogatják talán el is hisszük. Tudom hogy ez nem hivatalos meg minden de ha ez tényleg így lesz nekem eddig tartott a BF széria, vagy megvárom a tényleges 4. részt, nem a BF3 1.5-ös verziót. A Crysis egyik sora jutott eszembe erről, persze kicsit másként. EA: Welcome to the future son, welcome to the money-grabbing and doing nothing era. Enjoy!
Persze ha egyenként kéne megvenni mar nem ez a véleményem...