Az 1998-ban alapított Digital Illusions cég Svédország vezető videojáték-gyártója - a srácok a "kezdeti" időkben sem fukarkodtak a nagy címekkel (az amigás Pinball-trilógiájuk, vagyis a Dreams, Fantasies, és Illusions a mai napig legendásnak számít), azonban tény, hogy a legnagyobb áttörést egy olyan második világháborús, kifejezetten internetes összecsapásokra kiélezett, szórakoztató program hozta meg a számukra, amelyben akár 64 játékos, földön (dzsipekkel, tankokkal), vízen (anyahajókkal, kis csapatszállítókkal), és levegőben (vadászgépekkel, bombázókkal) eshetett egymásnak... Igen, minden bizonnyal kitaláltátok, hogy a Battlefield-sorozat első darabjáról, a Battlefield 1942-ről beszélünk. A stúdió álma akkor és ott valóra vált - az EA, a legnagyobb kiadó és szoftvergyártó megvette őket kilóra, így a kreatívok és a szakemberek végre nem a centekért, hanem a jó játékokért vívhatták - és vívhatják a mai napig - a küzdelmeiket. Azonban, ahogyan az lenni szokott, az EA-nál nem minden fenékig tejfel - a fiúkat ráállították egy témára (a már említett "háborús szimulátorokra"), és nem nagyon akaródzott őket elengedni róla, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy nem csak a kritikákban, de a vásárlók kegyeiben is megmutatkozik a sikerük - így történhetett, hogy a kétbetűs óriásnál ritkaságszámbamenő módon, de új, kreatív ötlettel állhattak elő - és ez lesz a Mirror's Edge.
Belső nézetű akció/kaland játék - furcsán hangzik? Bizony, az, de a Mirror's Edge készítői pont ezt ígérik nekünk. Az állítólag még idén (?) megjelenő videojátékban egy emberi leányzóval (nincsenek görögdinnye mellei, e mellé pedig nem bőrszerkóban vetődik háztetőről háztetőre) kell... nos, menekülnünk. A programban a karakterünknek kezei, lábai is lesznek (vagyis ha letekintünk, láthatjuk a csinos kis testünket), amelyek segítségével már-már felkavaróan átélhetjük a felhőkarcolókról felhőkarcolókra átvetődést, a közelharcokat, és, ha nagyon muszáj, akár lőhetünk is - bár a fejlesztőbrigád leszögezte, a program nem erről fog szólni. A történet szerint egy "rohanót" alakítunk - ő lesz Faith -, aki megpróbálja kiszabadítani nővérét a korrupt vezetőség karmaiból. Miután a szüleit megölték, Faith az utcán nőtt fel, megtanulta a szabályokat, és úgy képezte testét, hogy ne legyenek előtte akadályok - amin át lehet vetődni, amin el lehet futni, amin le lehet csúszni, az mind az ő játszótere. Miközben próbál egyre közelebb és közelebb kerülni testvéréhez, felbukkan egy misztikus idegen - Mercury, aki segít neki legyőzni a vezetőség ügynökeit. Elindul a versenyfutás...
Bár az internetre felkerült fotók miatt már úgy nyáladzott a komplett szerkesztőségünk, mint egy kiéhezett tehéncsorda, a most a szerverünkre felkerült, remek minőségű bemutatóvideó még azokat is leveheti a lábáról, akiket eddig hidegen hagyott Faith sorsa. Eszméletlenül jól sikerült, már-már egészségtelenül steril világ, remek mozgás, iszonyatos hangulat jellemzi a DICE legújabb nagy dobását, amely, már előre borítékolom, legalább annyi folytatást kaphat majd, mint a svédek előző játéka, a Battlefield. Ráadásul, és ez is hatalmas előnynek számít nálunk, végre nem bögyös-maca a főhős, akiből az ember előbb nézi ki, hogy orgazmust színlel egy pornófilmben, sem mint hogy akciózzon egy videójátékban, hanem igazi, nagybetűs NŐ, akiről az ember azonnal elhiszi, hogy "a szerepébe" termett. Nem is ajnározom tovább a "leányzót", tessék megnézni a videót, érdemes figyelni - azt hiszem bemutatkozik az ügyességi játékok új generációja. Én legszívesebben már most rávetném magam - remélem nem késik egy, másfél évnél többet...!
Belső nézetű akció/kaland játék - furcsán hangzik? Bizony, az, de a Mirror's Edge készítői pont ezt ígérik nekünk. Az állítólag még idén (?) megjelenő videojátékban egy emberi leányzóval (nincsenek görögdinnye mellei, e mellé pedig nem bőrszerkóban vetődik háztetőről háztetőre) kell... nos, menekülnünk. A programban a karakterünknek kezei, lábai is lesznek (vagyis ha letekintünk, láthatjuk a csinos kis testünket), amelyek segítségével már-már felkavaróan átélhetjük a felhőkarcolókról felhőkarcolókra átvetődést, a közelharcokat, és, ha nagyon muszáj, akár lőhetünk is - bár a fejlesztőbrigád leszögezte, a program nem erről fog szólni. A történet szerint egy "rohanót" alakítunk - ő lesz Faith -, aki megpróbálja kiszabadítani nővérét a korrupt vezetőség karmaiból. Miután a szüleit megölték, Faith az utcán nőtt fel, megtanulta a szabályokat, és úgy képezte testét, hogy ne legyenek előtte akadályok - amin át lehet vetődni, amin el lehet futni, amin le lehet csúszni, az mind az ő játszótere. Miközben próbál egyre közelebb és közelebb kerülni testvéréhez, felbukkan egy misztikus idegen - Mercury, aki segít neki legyőzni a vezetőség ügynökeit. Elindul a versenyfutás...
Bár az internetre felkerült fotók miatt már úgy nyáladzott a komplett szerkesztőségünk, mint egy kiéhezett tehéncsorda, a most a szerverünkre felkerült, remek minőségű bemutatóvideó még azokat is leveheti a lábáról, akiket eddig hidegen hagyott Faith sorsa. Eszméletlenül jól sikerült, már-már egészségtelenül steril világ, remek mozgás, iszonyatos hangulat jellemzi a DICE legújabb nagy dobását, amely, már előre borítékolom, legalább annyi folytatást kaphat majd, mint a svédek előző játéka, a Battlefield. Ráadásul, és ez is hatalmas előnynek számít nálunk, végre nem bögyös-maca a főhős, akiből az ember előbb nézi ki, hogy orgazmust színlel egy pornófilmben, sem mint hogy akciózzon egy videójátékban, hanem igazi, nagybetűs NŐ, akiről az ember azonnal elhiszi, hogy "a szerepébe" termett. Nem is ajnározom tovább a "leányzót", tessék megnézni a videót, érdemes figyelni - azt hiszem bemutatkozik az ügyességi játékok új generációja. Én legszívesebben már most rávetném magam - remélem nem késik egy, másfél évnél többet...!
egy gépigényre lennék kíváncsi meg, hogy hogyan van idő emelett a battlefield heroesre
egy gépigényre lennék kíváncsi meg, hogy hogyan van idő emelett a battlefield heroesre
lurvig01: Pont hogy egyensúlyozik a játékos, azért ingadozik a kamera.
lurvig01: Pont hogy egyensúlyozik a játékos, azért ingadozik a kamera.