A tengerentúlon ugyan soha nem arattak nagy sikert az 1997-ben alapított Piranha Bytes játékai, Európában (és így hazánkban) ugyanakkor óriási népszerűségnek örvend a Gothic- és a Risen-széria – különösen a Gothic 2-nek volt nagy hatása az RPG-k kedvelőire. A csapat az utóbbi években az Elex című sci-fi első és második részének fejlesztésével volt elfoglalva, és minden bizonnyal ennek harmadik fejezete lett volna a következő nagy dobás, a brigád feje felett azonban már januárban elkezdtek gyülekezni a viharfelhők, mivel arról szóltak a hírek, hogy hamarosan lehúzhatja a rolót, tovább bővítve ezzel az Embracer Group esernyője alatt bezárt stúdiók sorát. Nos, a felhőkből időközben elkezdett szakadni az eső, a német GameStar szerint ugyanis az alkalmazottak már június végén kulcsra zárták az ajtókat, miközben két veterán fejlesztő új céget alapított.

gothic-piranha-bytes-elex-risen.jpg

Björn Pankratz és Jennifer Pankratz Pithead Studio néven jelentette be az indie csapatát, ami a tervek szerint "immerzív és fantasztikus" alkotásokat fog készíteni a jövőben – a Piranha Bytes korábbi címeiből kiindulva ezt egyébként hajlamos is vagyok elhinni nekik. Az IGN az Embracert is megkereste a bezárás hírével kapcsolatban, és bár a hír írásának pillanatáig még nem érkezett válasz, megerősítés nélkül is szinte teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a sokak által szeretett kompánia végül nem talált új partnert, így kénytelen volt feladni a vízióját. Én a magam részéről borzasztóan sajnálom, hogy ez a stúdió sem úszta meg a játékipart sújtó leépítési/bezárási hullámot, mivel máig szívesen emlékszem vissza a Gothic második és harmadik részére (utóbbiba szerintem vagy 100-150 órát öltem anno), ahogy a Risennel is rengetegszer múlattam az időt, szóval megnéztem volna még néhány hasonlóan addiktív programot az alkotóktól. Remélhetőleg a Pithead Studio képes lesz betölteni a PB után keletkezett űrt.