A tengerentúlon ugyan soha nem arattak nagy sikert az 1997-ben alapított Piranha Bytes játékai, Európában (és így hazánkban) ugyanakkor óriási népszerűségnek örvend a Gothic- és a Risen-széria – különösen a Gothic 2-nek volt nagy hatása az RPG-k kedvelőire. A csapat az utóbbi években az Elex című sci-fi első és második részének fejlesztésével volt elfoglalva, és minden bizonnyal ennek harmadik fejezete lett volna a következő nagy dobás, a brigád feje felett azonban már januárban elkezdtek gyülekezni a viharfelhők, mivel arról szóltak a hírek, hogy hamarosan lehúzhatja a rolót, tovább bővítve ezzel az Embracer Group esernyője alatt bezárt stúdiók sorát. Nos, a felhőkből időközben elkezdett szakadni az eső, a német GameStar szerint ugyanis az alkalmazottak már június végén kulcsra zárták az ajtókat, miközben két veterán fejlesztő új céget alapított.
Björn Pankratz és Jennifer Pankratz Pithead Studio néven jelentette be az indie csapatát, ami a tervek szerint "immerzív és fantasztikus" alkotásokat fog készíteni a jövőben – a Piranha Bytes korábbi címeiből kiindulva ezt egyébként hajlamos is vagyok elhinni nekik. Az IGN az Embracert is megkereste a bezárás hírével kapcsolatban, és bár a hír írásának pillanatáig még nem érkezett válasz, megerősítés nélkül is szinte teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a sokak által szeretett kompánia végül nem talált új partnert, így kénytelen volt feladni a vízióját. Én a magam részéről borzasztóan sajnálom, hogy ez a stúdió sem úszta meg a játékipart sújtó leépítési/bezárási hullámot, mivel máig szívesen emlékszem vissza a Gothic második és harmadik részére (utóbbiba szerintem vagy 100-150 órát öltem anno), ahogy a Risennel is rengetegszer múlattam az időt, szóval megnéztem volna még néhány hasonlóan addiktív programot az alkotóktól. Remélhetőleg a Pithead Studio képes lesz betölteni a PB után keletkezett űrt.