Miért május 4-e a Star Wars napja? Gondolom, sokan tudják, de talán akadnak még, akik nem. Nos, a városi legenda szerint azért, mert 1979. május 4-én, miután Margaret Thatchert megválasztották az Egyesült Királyság első női miniszterelnökének, pártja a The London Evening News-ban feladott hirdetésben a következőképpen gratulált neki: „may the Fourth Be with You, Maggie. Congratulations.” Magyarul ez nagyjából így hangzik: május negyedike legyen veled, Maggie. Gratulálunk.
Mindez persze egy szóvicc a Jedik jókívánságára, az „Erő legyen veled”-re, ami angolul imigyen hangzik: „may the Force be with You.”
A hirdetés valóban létezik, bár aligha nevezhetnénk ezt a Star Wars nap valódi eredetének, inkább csak az első eset, amikor május 4-ét összekötötték a Csillagok háborújával. Az első hivatalos, rendezvénnyel is egybekötött Star Wars napra csak 2011-ben került sor, bár a neten és a nagyvilágban a rajongók már azelőtt is „megünnepelték”.
No, ennyit a történelemről, ugorjunk a jelenbe. Videojátékos oldal révén, ahol a Star Warsot sem vetjük meg, mi sem maradhatunk ki a mókából, úgyhogy összeszedtem öt olyan játéktípust, amit az EA kiadhatna a minyonjainak, hogy elkészítsék. Figyelem, nem rebootokról vagy remake-ekről van szó, szigorúan új játékötletekről fantáziálok.
Egy jól működő RTS-t
Az immár tíz éves Star Wars: Empire at War anno egész jól sikerült játék volt, mégsem készült több RTS a témában, pedig szerintem lenne rá igény. Pláne az új grafikai megvalósítások és az azóta kifejlesztett játékmechanikai elemek tükrében.
Még csak azon sem kéne agyalni, milyen egységeket használjanak, hiszen már a hét mozifilm is bő gép- és élőerő-parkkal bír, hát, ha még idevesszük A klónok háborúját és a Lázadókat. Fel lehetne ölelni a franchise minden éráját, sőt, itt annyira a sztorihoz sem kéne ragaszkodni. Hagyhatnák, hogy magunk vívjuk meg a saját csillagok háborújánkat. Mi több, megfelelően kiegyensúlyozott egységekkel és kellően gazdag játékmenettel akár még a Starcraft kihívója is lehetne az e-sportok porondján.
Egy tökös Star Wars FPS-t
Ezen a ponton engedjétek meg, hogy kicsit őszintébbre vegyem a hangnemet. Kenje a hajára a Star Wars: Battlefrontot az EA és a DICE. Az, amit abban produkáltak, kevés, mint a Halálcsillag pajzsa az X-szárnyúak ellen. Azt hitték, hogy ha starwarsosítják a Battlefieldet, belerakják a régi rajongók fanfavorit bolygóit, az ötvenedszerre előhúzott Hoth-ot, az uncsi Endort vagy a Tatooine-t, ahol sohasem volt csata a Lázadók és a Birodalom között, akkor máris van egy eladható játékuk. Oké, tényleg el lehetett adni, de a rajongók és a mezei játékosok sem ájultak el tőle.
Szóval az EA ebben a formában inkább hanyagolja a Battlefrontot, és hozzon össze valami tökösebb, sztori orientált FPS-t (egye franyó, lehet benne multi is). De Jedik és Sith-ek nélkül, ha lehet. Anno a Star Wars: Republic Commando nagyot szólt, pedig azért valljuk be, a Lucasarts nem találta fel vele a spanyolviaszt. Mégis, a játék azzal, hogy egy klón páncéljába bújhattunk bele, és egy kommandót vezethettünk a klón háborúk alatt, üde színfoltjává vált a Star Wars videojátékoknak.
Egy jó sztorival, ami komolyabban veszi a klón háborúk vagy a ládás témáját, mint a mozifilmek, egész ütős kis cucc jönne ki. Gondoljunk például egy történetre, amiben ifjú rohamosztagosként kezdünk, mondjuk a Star Wars: Lázadók című sorozat idején. Hősünk ekkor még hisz a Birodalomban, mert csak kalózokkal, csempészekkel, meg a hitvány lázadókkal harcol.
Aztán jönne a fordulat: parancsot kapunk ártatlanok meggyilkolására. Kicsit olyan lenne, mint Az ébredő Erőben, de egy dolog nézni Finn tétova lépteit és lihegését, és egy egészen más helyzet, ha mi lennénk a bőrében. Ha egy ilyen sztorit olyan komolyan vennének, mint ahogy a MachineGames hozzáállt a Woflenstein: The New Orderhez, az nagyot ütne.
RPG-t Mass Effect kivitelben
Sokan vágyunk a Star Wars: Knights of the Old Republic 3-ra, de ennek megvalósítására már azelőtt is kevés esély volt, hogy a Disney eltörölte az Expanded Universe történeteket, vele együtt a KotOR-sorozat sztoriját. Azóta az esély kereken zéró. Esetleg egy remake jöhetne szóba.
De mekkora lenne egy olyan RPG, ami a Mass Effect mesélési módját követi! Most nem az eredetileg elcseszett befejezésre vagy a TPS-ítésre gondolok, hanem arra, ahogy elmesélte a Bioware a trilógiát. A látványos, filmszerű átvezetőkkel, a szerethető karakterekkel, a döntési folyamatokkal, valósidejű, parázs akciókkal, és a világ részletes kibontásával.
És itt már lehetnének Jedik vagy Sith-ek is, noha utóbbi kicsit behatárolná a sztorit, ha teszem azt, az első hat mozifilm idejében játszódik a történet, bár A klónok háborújának és a Lázadóknak hála már vannak más, a Sötét Oldalt követő frakciók is. De akár A Jedi visszatér és Az ébredő Erő közé is mehetne a cselekmény, arról úgyis alig tudunk valamit, vagy éppen a Baljós árnyak elé, abba az időbe, amikor Palpatine-ről még a kutya sem hallott, de azért még nem a KotOR korszaka.
És most álmodjunk egy merészet: a CD Projekt RED Star Wars RPG-t csinál. Hajaj! Álom-álom, szép álom.
Akciójáték Erőhasználókkal
A Star Wars: The Force Unleashed alapötlete jó volt, grafikája szép, és nagy élménynek számított az Erővel és a fénykardunkkal átalakítani a környezetet. Ám sajnos ennél többről nem szólt. Pedig lehetne több. A Force Unleashed mechanikáját átvéve ütős lenne egy olyan akciójáték, amiben egy Jedit alakíthatnánk a Baljós árnyak és A Sith-ek bosszúja közti időszakban.
Egy Jedit, aki még a béke idejében volt padawan, de a klón háborúk kitörésekor, mondjuk pont a geonosisi csatában nyújtott teljesítménye miatt ütötték Jedi lovaggá. Megélhetné a 66-os parancsot, sőt, ha igazán nagyot akarnak alkotni, akkor az egész történetet ezzel nyitják, és a fősodor az utána lezajló eseményeket mesélné el. Hogyan éli meg a Sith-ek győzelmét egy ifjú Jedi lovag? Hogyan rejtőzhet el? Tétlen maradna?
Erre akár még egy GTA-szerű, nyílt világú akciójátékot is rá lehetne húzni, ahol nem utazhatunk be tucatnyi bolygót, csak egyetlen egyen kéne valahogy boldogulnunk. Siklókkal lehetne „autózni”, a körözési szintünk függhetne attól, milyen gyakran villantjuk meg az Erőt vagy a fénykardunkat. Be lehetne dobni területfoglalósdit, amiben birodalmi bázisokat és helyőrségeket elpusztítva szerezhetnénk vissza a területeket a Birodalomtól, amiket aztán meg is kéne tőlük védenünk. Ehhez aztán verbuválhatnánk embereket, akik a helyi lázadó sejt tagjaivá válnának. És ez még csak a jéghegy csúcsa lehetne. Ütős lenne, annyi szent.
Egy új űrszimulátort
1999-ben jelent meg az utolsó, ízig-vérig szimulátor Star Wars-játék, a Star Wars: X-Wing Alliance. Rengetegszer kijátszottam, akárcsak elődeit, és a mai napig nem fér a fejembe, miért nem készült már 17 éve új program ebből a sorozatból. Oké, ez a zsáner gyakorlatilag majdnem kihalt, viszont az utolsó példányok népszerűsége töretlen. Elég csak az Elit Dangerous sikerére gondolni, vagy a Star Citizen nevű lufi körüli felhajtásra, esetleg a No Man’s Sky-t övező várakozásra.
Most képzeljünk el egy Elite-hez hasonló Star Wars játékot, ahol megvehetnénk a saját Millennium Falconunkat, Twilightunkat vagy Ghostunkat, ahol a Birodalommal, a Lázadókkal, a Szeparatistákkal vagy a Köztársasággal közösködhetnénk, ahol Jabbának dolgozhatnánk. Csempésznek, fejvadásznak vagy csak az Azameen család nyomdokaiba lépve békés kereskedőnek állhatnánk, de ha úgy gondoljuk, akár a háborúk valamelyikébe is beléphetnénk. A Star Wars torkaszakadtából üvölt egy ilyen játékért, mégsem lépi meg senki.
És akkor még olyan sztorimódról nem is ábrándoztam, hogy ifjú pilótaként (gyakorlóküldetésen) részt vehetnénk a naboo-i csatában, majd oldalt választva harcolhatnánk a klón háborúkban, hogy egy harmadik felvonásban, szintén eldöntve, kit támogatunk, öreg veteránként részt vehetnénk a polgárháborúban.
A lehetőségek tárháza végtelen, csak kéne egy bátor kiadó és egy jó fejlesztőcsapat, akik be mernék vállalni az üzleti kockázatot. Bár, ha rásütik, hogy Star Wars, és nem csinálnak olyan tré programokat, mint a Star Wars Kinect vagy a Baljós árnyak idején kidobott produktumok egy része, akkor talán még nem is lenne olyan nagy az a kockázat.
És ti milyen Star Wars-játékot látnátok szívesen az EA-től?
Maradva a témában EA-->Bioware-->SW:The old Republic online játék, Disney szerint kánon része? Ha nem, akkor az sem ismerik el, de akkor futhat SW név franchise cím alatt?
Lassan már az is 2-3 éve volt, ennyire nem haladnak vele?