Ahogy azt az előző cikkünkben említettük, 12 éve már annak, hogy megjelent a DmC: Devil May Cry, ami a játékmenet gerincének számító harcrendszer kivételével szinte minden téren szakított az elődeivel, legyen szó hangulatról, körítésről, vagy épp a főszereplő külsejéről és személyiségéről. A Capcom törekvése, miszerint nyugati fejlesztőcsapatok bevonásával kell kitárni a kapukat a globális piac előtt, végül nem igazán hozta meg a gyümölcsét, mert bár a mostanra leginkább a Hellblade-játékokról ismert Ninja Theory színes-szagos hack and slash őrülete betalált az újságíróknál, a rajongók körében már sokkalta lassabban égett a kanóc – nem véletlen, hogy 5,8 ponton áll a felhasználói értékelés Metacriricen, miközben Steamen meglehetősen pozitív a program megítélése. A megosztottság értelemszerűen az eladási adatokon is megmutatkozott, ám annak ellenére, hogy végül jegelve lett a reboot-vonal, aktuális ünnepeltünk nem nevezhető totális pénzügyi kudarcnak, pusztán „csak” nem sikerült teljes mértékben megfelelnie a Capcom előzetes elvárásainak.
A kép forrása: Steam
A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy a cég kétmillió eladott kópiában reménykedett az akkori pénzügyi év végéig, ezt a meglehetősen optimistának mondható előrejelzést azonban végül 1,2 millióra módosította. A kiadó azzal magyarázta a döntést, hogy „késve adott választ a digitális tartalmak térnyerésére”, a további okok között pedig szerepelt a „marketing részleg és a tengerentúli fejlesztőcsapatok közötti nem megfelelő kommunikáció”, valamint a „kiszervezés miatti minőségromlás” – ez utóbbit mondjuk nem feltétlenül a DmC-re érthette, hiszen a program rendkívül jól szerepelt a szakma szemében. Ami a konkrétumokat illeti, a nyugati szájízre szabott Devil May Cry-ból 116 000 darabot adtak el Japánban a megjelenést követő első hét során, emellett pedig az Egyesült Királyságban is sikerült az élre törnie, igaz, mindezt harmadannyi példánnyal érte el, mint a minden szempontból kimondottan sikeres Devil May Cry 4.
A kép forrása: Steam
Apropó negyedik felvonás: a Capcom úgy nyilatkozott korábban, hogy bár a DmC nem szerepelt le a kasszáknál, a keleti játékosok körében sokkalta kevésbé volt kelendő, mint az elődje, márpedig a globális piacba ők is beletartoznak, ergo nem tekinthető teljesen sikeresnek a cég kísérlete. A széria rendezője (az első részt kivéve, hiszen azért Kamija Hideki felelt), Hideaki Itsuno 2015-ben azt mondta a GameSpotnak adott interjú során, hogy a DmC: Devil May Cry lényegében megtalálta az arany középutat a sikeresség terén, mivel ha kasszát robbantott volna, akkor talán végérvényesen kukába kerül a régi irány, ha viszont abszolút kudarcként kezeli a Capcom, akkor soha nem készül el a PS4-re és Xbox One-ra optimalizált Definitive Edition. Szintén 2015-ben a cég elárulta, hogy kifejezetten elégedett a vérfrissített verzió eredményeivel, amiból 1,4 milliót adtak el 2024. március 31-ig, ami az eredeti produktum 3 milliójával kicsivel több mint 4 milliós teljes eladást jelent.
A gyökerekhez visszatérő Devil May Cry 5 bejelentése eléggé világossá tette, hogy a vállalat nem volt teljes mértékben megelégedve ezzel a mennyiséggel (legalábbis, ami az eredetit illeti), ugyanakkor egyik fél sem tekint fekete bárányként a születésnaposunkra, sőt, Itsuno egyenesen úgy fogalmazott, hogy a DmC éppoly fontos felvonás, mint bármely számozott epizód. Az eddigi utolsó etap egyébként már cseppet sem osztotta meg a rajongótábort, a Netflixnek (valamint a Laserhawk kapitány: Egy Blood Dragon-történetért felelős Adi Shankarnak) köszönhetően pedig anime formájában is megelevenedik a macsó nefilim története (méghozzá idén áprilisban!), szóval továbbra is jó egészségnek örvend a franchise. Bár a hatodik számozott felvonást még nem jelentette be a Capcom, az eddigi sikerekből kiindulva nagyjából biztosra vehető, hogy a jövőben sem merül feledésbe a széria, kérdéses viszont, hogy Hideaki Itsuno tavaly augusztusi távozásával ki lenne alkalmas a gyeplő átvételére. Ez még egyelőre a jövő zenéje, addig viszont ismételten szeretnénk boldog születésnapot kívánni a Ninja Theory eleinte kissé mostohán kezelt gyermekének, amire jobb esetben szintén sokáig fog emlékezni a közönség.
A borítóképek forrása: DualShockers, Steam