Az Nvidia Frame Generation technológiája a DLSS 3.0-val együtt jelent meg az RTX 40-es GPU-khoz. Azóta a DLSS technológia fejlesztéseken ment keresztül, javítva mind a felskálázási minőséget, mind a teljesítményt. Az Nvidia nemrég jelentette be a DLSS 4.0-t, amiben már benne lesz a Multi-Frame Generation, ezt viszont csak az RTX 50-es széria tudja kihasználni, még annak ellenére is, hogy az RTX 40-es GPU-k ugyanúgy kompatibilisek lesznek a DLSS 4.0-val. Ettől függetlenül most kiderült, hogy az Nvidia az RTX 40-es sorozatú GPU-k esetében ugyanúgy frissíti a képkockagenerálási technikát, mint az RTX 50-es sorozat esetében. Jacob Freeman, az Nvidia munkatársa bejelentette, hogy az RTX 40 és RTX 50 sorozatú GPU-k mostantól a továbbfejlesztett Frame Generation technológiát fogják használni, ami remek hír lehet azoknak, akik még nem akarnak váltani az 50-es szériára.
Frame Gen also gets updated on 40 and 50 series with a new AI model that is faster and uses less VRAM ???? https://t.co/OMXp3Rk9eF pic.twitter.com/B5gxBBNB5P
— Jacob Freeman (@GeForce_JacobF) January 13, 2025
Amint a fenti képen látható, egy teszt során egy 4K felbontású játék Nvidia DLSS és Frame Generation segítségével 124 FPS sebességgel futott. Az új AI-modell alkalmazása után a teljesítmény 137 FPS-re ugrott. Ez nem hangzik valami soknak, de a grafikus illesztőprogramok frissítése 10,4%-kal javíthatja a teljesítményt. Azt is láthatjuk, hogy a játék által használt VRAM 9 GB-ról 8,6 GB-ra csökkent, ami 4,4%-os csökkenést jelent.