Mondhatnánk, hogy hosszú utat tett meg a 2004-ben indult Far Cry-széria, de ez csak az eltelt évek számát tekintve lenne igaz. Tényleges paradigmaváltás csak kétszer történt a franchise életében: a többek által utált, szerintem viszont igenis jól sikerült második rész behozta a nyílt világot, a rá következő Far Cry 3 pedig az Assassin's Creedből ismerős mechanikákkal és az RPG-elemekkel dobta fel a receptet, kikövezve ezzel a sorozat további útját. Ettől a ponttól kezdve ugyanis – kis túlzással persze – lényegében minden epizódtól ugyanazt az élményt kaptuk, csupán a környezet (meg a főgonosz) változott, amihez jobb esetben néhány új játékelem is érkezett. Pár éve kiderült, hogy a Ubisoft az Escape from Tarkov babárjaira akar törni a Project Maverick képében, ami egy extraction-shooter lett volna, viszont végül az egészet elkaszálták és a rajta dolgozó csapatot átirányították a Far Cry 7-re. Most több belsős forrás azt állítja, hogy a Project Maverick fejlesztése újraindult.
(Forrás: 80 Level)
Korábbi információk alapján ez az FPS egy fiktív alaszkai régióban, Alashnicában fog játszódni, szorgos gyűjtögetésre ítélt hősünket pedig a szabadság ígéretével csalogatják a területre, helyette azonban csak egy káoszba fulladt földrészt talál, ahol a bizalom a legnagyobb hiánycikk. Akárcsak az Escape from Tarkovban, természetesen itt is a zsákmány kimenekítésén lesz a hangsúly, miközben a vadászatra és a növényszedésre is oda kell figyelnünk, mivel csak a megfelelő nyersanyagokból tudunk új felszerelést fabrikálni, az életmentő gyógyszerekről és a fegyverekre aggatható kiegészítőkről már nem is beszélve. A sikeresen bezsákolt lootot a Hideoutban lesz lehetőségünk elraktározni, emellett pedig a kihívások teljesítéséhez kötött szintlépés is elemi részét képezi az élménynek, hiszen az ennek köszönhetően megvásárolható perkek jelenthetik a határt élet és halál között.
Borítókép forrása: Steam