Mondhatnánk, hogy hosszú utat tett meg a 2004-ben indult Far Cry-széria, de ez csak az eltelt évek számát tekintve lenne igaz, hiszen tényleges paradigmaváltás csak kétszer történt a franchise életében: a második rész behozta a nyílt világot, a rá következő Far Cry 3 pedig az Assassin's Creedből ismerős mechanikákkal és az RPG elemekkel dobta fel a receptet, kikövezve ezzel a sorozat további útját. Ettől a ponttól kezdve ugyanis – kis túlzással persze – lényegében minden epizódtól ugyanazt az élményt kaptuk, csupán a környezet változott, amihez jobb esetben néhány új játékelem is érkezett. Épp itt lenne tehát az ideje annak, hogy a nehéz helyzetben lévő Ubisoft új fűszerekkel bolondítsa meg a lassan mindenki által megunt receptet, amire egyébként elég nagy esély van, hiszen már korábban kiderült, hogy a cég nem egy, hanem rögtön két vasat is tart a tűzbe. A Project Maverick ugyebár egy Escape from Tarkovra hajazó extraction shooter, a Project Blackbird pedig egy időre menő egyjátékos lövölde.

far-cry.jpg

A kép forrása: Game Rant

Az eddigi információkhoz hasonlóan ezúttal is az Insider Gaming kötelékében álló Tom Henderson értekezett picit a szóban forgó alkotásokról, melyek a korábban használt Dunia helyett a szintén házon belüli Snowdrop Engine-nel (The Division-széria, Avatar: Frontiers of Pandora, Star Wars Outlaws) készülnek, ám korántsem biztos, hogy minkét opusz megéri a debütálást. Kezdjük viszont azzal, ami nagy valószínűséggel felkerül a boltok polcaira. A Blackbirdben (vélhetően Far Cry 7 lesz a hivatalos cím) Henderson szerint valóban az elrabolt családtagjait kell majd megmentenie a főhősnek (NEM Cillian Murphy karmai közül!), erre pedig mindössze 24 órája lesz, ami a játékban 72 órának felel meg, és egy karóra segítségével követhetjük nyomon az idő múlását. Emellett a mozgás is változni fog a korábbi felvonásokhoz képest, így taktikai sprintre (jelentsen ez bármit is) és különféle parkour mozdulatokra is számíthatunk – persze eddig is elég gördülékeny volt a közlekedés, de úgy fest, ezúttal még tovább fejlődik a rendszer.

Míg a Blackbirdben eléggé bízik a Ubisoft, addig a Maverick már egy teljesen más lapra tartozik, a fiktív alaszkai régióban, Alashnicában játszódó többjátékos opusz ugyanis egy olyan műfajban készül megvetni a lábát, ami nem aratott kimagaslóan nagy sikert az emberek körében (ebből adódóan felettébb kíváncsi vagyok, miként teljesít majd a Marathon), az XDefiant kukázása után pedig felmerülhet a kérdés, hogy megéri-e pénzt és energiát fektetni egy ennyire rizikós vállalkozásba. A portál exkluzív beszámolója emellett arra is rámutatott, hogy a fejlesztés komplexitásából eredően a vállalat 2025-ről 2026-ra tolhatta a megjelenést (mindkét cím esetében), szóval akad néhány kérdés a Far Cry jövőjét illetően, mindenesetre dicséretes, hogy a Ubisoftnak a jelek szerint volt mersze eltávolodni a nem kicsit megfáradt formulától.

A borítóképek forrása: Destructoid, Wcctech