Megérkezett a CryENGINE 3Haladni kell a korral kérem szépen, ugyanis nem elég csak PC-re fejleszteni, hiszen a konzolokban is hatalmas pénz rejlik, ezt pedig a Crytek is nagyon jól tudja. A német cég egy jó ideje már bejelentette: nem fejleszt több PC-exkluzív játékot, ennek szellemében pedig egy konzolokon is használható grafikusmotort fejlesztettek ki.

A fantáziadúsan CryENGINE 3 névre keresztelt program támogatja a DirectX 9-es és 10-es technológiát, amellett, hogy Xbox 360-on és PS 3-on is működőképes. A készítők szerint egy roppant rugalmas motorral állunk szemben, amivel szinte bármilyen stílusú játékot könnyedén el lehet készíteni, kezdve a pörgős akciójátékoktól egészen a lassabb tempójú MMOG-kig.

Carl Jones, a cég üzleti fejlesztésekért felelős direktora úgy jellemezte üdvöskéjüket, hogy egy új mércét állítanak fel a fejlesztők és a játékosok számára, mind a teljesítmény, mind az alkalmazhatóság szempontjából. Hogy ebből mennyi igaz, az a GDC-n majd kiderül, ugyanis a játékostalálkozón az új motor is jelen lesz, így megcsodálhatjuk, miben nyújt többet az elődjénél, sőt a stúdiók akár helyben is megvásárolhatják a fejlesztői készletet.