A Steames értékelésekből (vagy épp a Metacritic pontszámokból) kiindulva messze nem én vagyok az egyetlen, aki csalódásként élte meg a Starfieldet – na nem azért, mert rossz játékot rakott volna le az asztalra a Bethesda Game Studios, pusztán ennyi év várakozás (valamint hype) után történetmesélés és játékmenet terén is többet vártam volna tőle, pláne úgy, hogy időközben kaptunk egy Cyberpunk 2077-et. A Microsoft esernyője alá tartozó stúdió mostanra számos javítással igyekezett jobbá és tartalmasabbá tenni az élményt, a hivatalos fejlesztői készletnek köszönhetően pedig a tehetséges modderek is beszállhattak a farigcsálásba, van azonban egy olyan eleme a sci-finek, amitől nehéz lenne megszabadulni – a címből talán már kitalálhattátok, hogy az életünket megkeserítő töltőképernyőkről beszélek, amikből sokkalta több van a kelleténél. 

Furcsának tűnhet, de még egy volt fejlesztőt is meglepett, hogy ilyen sokszor rondítanak bele az élménybe az amúgy mutatós képernyőképek, a Bethesda kötelékét 2021-ben elhagyó Nate Purkeypile ugyanis a VideoGamernek beszélt arról, hogy amikor a programon ügyködött, még kevesebb volt a töltőképernyő. „Ezek nélkül is létezhetett volna a játék” – fogalmazott a fejlesztő. „Úgy emlékszem, nem volt belőlük ilyen sok, amikor még én is dolgoztam rajta, így aztán eléggé meglepett a dolog” – tette hozzá. A legutóbb az idén októberben megjelent The Axis Unseen nevű heavy metal horrorjátékon (igen, jól olvastátok) ügyködő Nate Purkeypile nem meglepő módon Neon városát hozta fel példaként, ami valóban olyan, mint egy töltőképernyő-szimulátor – nagy kár, mert amúgy szerintem az a legszebb és legérdekesebb város a programban. Szerintetek is frusztrálóak a Starfield töltőképernyői?

A borítóképek forrása: IGN, Deltia's Gaming