- A hétvégén értek véget a 2018-as Ázsia Játékok
- Jelen voltak esport játékok is
Az idei Ázsia Játékok során az esport játékokban is megmérkőztek a résztvevő országok, igaz, az elért eredményeket az éremtáblázathoz nem adták hozzá még idén, de 2022-ben már hivatalosan is felveszik az esportot a játékok közé. Olyan játékok voltak jelen, mint az Arena of Valor, Clash Royale, Hearthstone, League of Legends, Pro Evolution Soccer és a Starcraft 2.
Önmagában már az is nagy szó, hogy az Olimpia után második legnagyobb sporteseményként számontartott rendezvényen, profi keretek között, szervezett módon mérkőztek meg a nemzetek egymással. A dolgok jelen állása szerint nem kizárt, hogy a soron következő párizsi világjátékokon hasonló keretek között, bemutatószinten ott lesz az esport is.
Forró téma mostanság az esport olimpián való szerepeltetése, legutóbb az ügyet illetően júliusban tartott konferenciát a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) és a Nemzetközi Sportszövetségek Általános Szövetsége (General Association of International Sports Federations – GAISF) Svájcban. Itt megismételték azt az alapvetést, hogy az Olimpián nincs helye az erőszaknak, tehát a CS:GO és az Overwatch jelenléte aligha esélyes.
Ezt az álláspontját az Ázsia Játékokon is megismételte a NOB elnöke, Thomas Bach, és ismételten kifejtette:
„Az Olimpiai programban nincs helye olyan játéknak, mely az erőszakot és kirekesztést progpagálja. Az úgynevezett gyilkos-játékok a mi nézőpontunk szerint ellentétesek az Olimpia értékeivel, és ennélfogva elfogadhatatlanok. Természetesen minden küzdősport gyökere emberek közötti harcban ered, de a sport egy civilizált kifejezésmódja ennek. Hogyha olyan játéról van szó, ahol meg kell ölnöd valakit, az nem hozható párhuzamba az Olimpiai értékekkel.”