Az eseményt egy varsói bevásárlóközpont moziszintjén rendezték meg; az egész emeletet, az összes teremmel együtt elszeparálták és feldíszítették, hogy aztán mindenki úgy érezze, jóval 2008 után, messze a jövőben jár. No de erről majd később, először jöjjön a lényeg, amitől jómagam is tűkön ültem: a PC-s port részletei.
A mozi legnagyobb termében, körülbelül 100 újságírókollégával egyetemben tátottuk a szánkat, mikor végre elcsendesedett minden, kialudt a világítás, és felharsant a Mass Effect dallama, a hatalmas vásznon megjelent Shephard parancsnok, előtte az intergalaktikus térkép, majd beosont a képernyőre a PC-k házi kedvence: az egérkurzor. Öröm, ujjongás, tapsvihar, majd köszöntött minket Chris Priestly, a BioWare közösségi koordinátora, aki társával együtt (ő kezelte a számítógépet, amit kivetítettek a vászonra) elkezdte a prezentációt.
A játék nagyjából fél éve jelent meg konzolra, és szinte minden földlakó behódolt a Mass Effect világának, és Shepard parancsnoknak. A PC-s verzió tartalmilag és sztoriban teljesen megegyezik X360-as testvérével, ám természetesen az irányításban bőven történtek változások. Nagyon bíztam benne, hogy a portolás nem valami elkapkodott bóvli munka lesz, és ezúttal sem kellett csalódnunk, a BioWare nem hazudtolta meg önmagát: kiváló, sőt, sokkal használhatóbb kezelőfelületet alakítottak ki a karakterek játékbeli menüjének. Xbox360-on két külön menü kellett használnunk - a bal gombbal (LB) hozhattuk elő a fegyvertárcsát, a jobb gombbal (RB) pedig a képességekét, melyekben aztán kedvünkre variálhattuk társaink beállításait, és a sajátunkat. A PC-s verzióban ezt leegyszerűsítették egy nagy átfogó menüre: ha megnyomjuk a szóközt, megáll az idő, és a képernyő bal felén az egyik, jobb felén a másik társunk fegyver- és képességlistája látható, míg alul a sajátunké. Ez az új menü lehetővé tett egy másik hasznos változást az Xbox verzióhoz képest: immáron mindkét csapattagnak különböző parancsokat adhatunk, teljesen ellentétes irányba is küldhetjük őket – erre nem volt lehetőség konzolon, mivel a csapatnak együtt kellett maradnia. A billentyűzet adta lehetőségeket kiaknázandó nyolc gyorsbillentyű áll majd rendelkezésünkre, hogy az erőinket és a különböző képességeinket egyszerűen és gyorsan hozzárendelhessük azokhoz, és bármikor módosíthassuk ugyanezen az egybeolvasztott kezelőfelületen, melyről mellékeltem egy képet is. Továbbá átlakították felszerelések menedzselését is: a különböző fegyvertípusokhoz tartozó elemeket remekül elkülönítették és egy egyszerű point 'n click interfészen keresztül fejleszthetjük, variálhatjuk az adott csúzli képességeit.
Érdekes módon az ajándék sajtócédén lévő, kiváló minőségű videókon (amiket letölthettek jobbra, a hírhez csatolva) látható volt a PC-s kezelőfelület, de azok még valami korai verzióból lehettek felvéve, mivel az xboxos menüt használták egérrel a 2-es számú videóban, úgyhogy ha megnézitek, ne lepődjetek meg – nem ez lesz a játékban! A fentieken kívül még két dolgon változtattak, mely az irányításhoz köthető; az egyik a Mékó (Mako) nevű jármű kamerakezeléséről szól: Xboxon mindig arra nézett a kamera, amerre haladtál, ám PC-n a kamerát is külön irányíthatjuk majd az egérrel. A másik pedig a minijátékokat érintette, ugyanis kiszedték a "nyomd meg a felvillanó gombot" típusú feladatokat, helyettük egy szintén nem túl gondolkodtató, ám egér- és billentyűcentrikus megoldást eszeltek ki (lásd a bal képen).
A fent leírtak nem marketingszövegek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a PC-s verziót, és minden tökéletesen működik, nyoma sincs kontrolleres alapkoncepciónak, a fedezékrendszer is ugyanolyan jól használható. Egy gyors huszárvágással térjünk is át a megjelenítésre, ami úgyszintén továbbfejlődött; Priestly elmondása szerint ez elsősorban a vízeffekteken látszik, illetve élesebb textúrákban és az égbolton felbukkanó madarakban nyilvánul meg – de ember legyen a talpán, aki észreveszi mindezt, hiszen Xboxon már bebizonyította a Mass Effect, hogy mennyire káprázatosan néz ki, amit felesleges fokozni. Ehhez képest fokozták, ami a gépigényen egyáltalán nem látszik meg, és meglepően szimpatikus követelménnyel rukkoltak elő fejlesztők (ezt megnézhetitek a játék adatlapjánál), nem kell majd erőmű az élvezetes és látványos játékhoz. Fél év alatt persze volt is idejük tovább optimalizálni a játékot, aminek köszönhetően a töltési időt is tovább redukálták, úgyhogy tényleg egy szavunk sem lehet.
Gondolom, rengetegen kíváncsiak vagytok, hogy tartalmazni fogja-e a PC-s kiadás az Xbox Live rendszerén keresztül elérhető „Bring Down the Skyes” bónuszcsomagot, melyet 400 MS pont ellenében lehetett letölteni. Nos a válasz: nem, nem tartalmazza. Alapból nem, de június elején a PC-sek is megkapják majd a lehetőséget, hogy ingyenesen beszerezzék, úgyhogy semmi esetre sem maradunk négyszemű batarianok nélkül.
A prezentáció végén Chris Priestly beszélt a Fox News-os „úristen, szexeltek egy videojátékban” botrányról, és szolidan beintenek a prüsszögőknek, ugyanis a PC-s verzióban még meg is hosszabbították az aktust...:) Egyetlen sarkalatos pont a játék nehézsége lehet, ugyanis ez teljesen megegyezik az Xboxos tesóval, éppen ezért a leegyszerűsített menünek és az egér adta precízebb célzásnak köszönhetően a hardcore kihívásokat kereső játékosok lehet, hogy hoppon maradnak. Jómagam nem sokat játszottam eddig a Mass Effecttel, de rendezvény során volt szerencsém korlátlanul kiélvezni az egér nyújtotta lehetőségeket; én nem éreztem, hogy nem lenne elég potenciál a normál fokozatban.
Ennyi az, amit a sajtótájékoztatón és az utána készült interjúban kiszedtem Chrisből (balra képen) a Mass Effect kapcsán, aki hihetetlenül barátságos és készséges volt mindannyiunkkal. Miután vége lett a vetítésnek, elkezdődött a parádé - értsd: töménytelen alkohol, rengeteg ínyenc sci-fi kaja, maskarás ufók lepték el a bártermet, lenge öltözetű, hófehérbe bugyolált szépségekkel egyetemben, és egy hatalmasat buli vette kezdetét, ahol újságírók, szervezők, CD Projekt RED-es fejlesztők és a biowares arcok egymást támogatva vedelték a jobbnál jobb koktélokat. Úgy hajnali kettő felé már az én arcomra is masszív vigyor ült ki, gondoltam, letámadom Priestlyt, aki ekkorra szintén kótyagos mámorban úszott a pár liter színes lötty hatására, hátha elárul valami érdekeset mondjuk a Mass Effect 2 kapcsán. Nos, ha mást nem is, de annyit elkotyogott, hogy a második rész előkészületei közben már többször szóba került odahaza a PC-s verzió, mint fogalom, így azzal a kacsintással gondolom nem arra akart utalni, hogy megismerkedne a hotelszobám befogadóképességével, hanem pontosan arra, amiben mindannyian reménykedünk...(a buliképekért erre tessék)
Ezek után mit is mondhatnék? JÚNIUS 6-ÁN IRÁNY A BOLT, ahol magyar felirattal fog megjelenni ez az istenadta galaktikus remekmű, a CD Projekt gondozásában. Ráadásul a magyar fordításon ]{redenc, a PC GURU házi nyelvszakértője, online szerkesztője és játéktesztelője is munkálkodott, úgyhogy innentől kezdve azt hiszem, a fordítás minőségében sem kell kételkednünk (mi is reméljük - ]{redenc). A visszaszámlálás elkezdődött!
A mozi legnagyobb termében, körülbelül 100 újságírókollégával egyetemben tátottuk a szánkat, mikor végre elcsendesedett minden, kialudt a világítás, és felharsant a Mass Effect dallama, a hatalmas vásznon megjelent Shephard parancsnok, előtte az intergalaktikus térkép, majd beosont a képernyőre a PC-k házi kedvence: az egérkurzor. Öröm, ujjongás, tapsvihar, majd köszöntött minket Chris Priestly, a BioWare közösségi koordinátora, aki társával együtt (ő kezelte a számítógépet, amit kivetítettek a vászonra) elkezdte a prezentációt.
A játék nagyjából fél éve jelent meg konzolra, és szinte minden földlakó behódolt a Mass Effect világának, és Shepard parancsnoknak. A PC-s verzió tartalmilag és sztoriban teljesen megegyezik X360-as testvérével, ám természetesen az irányításban bőven történtek változások. Nagyon bíztam benne, hogy a portolás nem valami elkapkodott bóvli munka lesz, és ezúttal sem kellett csalódnunk, a BioWare nem hazudtolta meg önmagát: kiváló, sőt, sokkal használhatóbb kezelőfelületet alakítottak ki a karakterek játékbeli menüjének. Xbox360-on két külön menü kellett használnunk - a bal gombbal (LB) hozhattuk elő a fegyvertárcsát, a jobb gombbal (RB) pedig a képességekét, melyekben aztán kedvünkre variálhattuk társaink beállításait, és a sajátunkat. A PC-s verzióban ezt leegyszerűsítették egy nagy átfogó menüre: ha megnyomjuk a szóközt, megáll az idő, és a képernyő bal felén az egyik, jobb felén a másik társunk fegyver- és képességlistája látható, míg alul a sajátunké. Ez az új menü lehetővé tett egy másik hasznos változást az Xbox verzióhoz képest: immáron mindkét csapattagnak különböző parancsokat adhatunk, teljesen ellentétes irányba is küldhetjük őket – erre nem volt lehetőség konzolon, mivel a csapatnak együtt kellett maradnia. A billentyűzet adta lehetőségeket kiaknázandó nyolc gyorsbillentyű áll majd rendelkezésünkre, hogy az erőinket és a különböző képességeinket egyszerűen és gyorsan hozzárendelhessük azokhoz, és bármikor módosíthassuk ugyanezen az egybeolvasztott kezelőfelületen, melyről mellékeltem egy képet is. Továbbá átlakították felszerelések menedzselését is: a különböző fegyvertípusokhoz tartozó elemeket remekül elkülönítették és egy egyszerű point 'n click interfészen keresztül fejleszthetjük, variálhatjuk az adott csúzli képességeit.
Érdekes módon az ajándék sajtócédén lévő, kiváló minőségű videókon (amiket letölthettek jobbra, a hírhez csatolva) látható volt a PC-s kezelőfelület, de azok még valami korai verzióból lehettek felvéve, mivel az xboxos menüt használták egérrel a 2-es számú videóban, úgyhogy ha megnézitek, ne lepődjetek meg – nem ez lesz a játékban! A fentieken kívül még két dolgon változtattak, mely az irányításhoz köthető; az egyik a Mékó (Mako) nevű jármű kamerakezeléséről szól: Xboxon mindig arra nézett a kamera, amerre haladtál, ám PC-n a kamerát is külön irányíthatjuk majd az egérrel. A másik pedig a minijátékokat érintette, ugyanis kiszedték a "nyomd meg a felvillanó gombot" típusú feladatokat, helyettük egy szintén nem túl gondolkodtató, ám egér- és billentyűcentrikus megoldást eszeltek ki (lásd a bal képen).
A fent leírtak nem marketingszövegek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a PC-s verziót, és minden tökéletesen működik, nyoma sincs kontrolleres alapkoncepciónak, a fedezékrendszer is ugyanolyan jól használható. Egy gyors huszárvágással térjünk is át a megjelenítésre, ami úgyszintén továbbfejlődött; Priestly elmondása szerint ez elsősorban a vízeffekteken látszik, illetve élesebb textúrákban és az égbolton felbukkanó madarakban nyilvánul meg – de ember legyen a talpán, aki észreveszi mindezt, hiszen Xboxon már bebizonyította a Mass Effect, hogy mennyire káprázatosan néz ki, amit felesleges fokozni. Ehhez képest fokozták, ami a gépigényen egyáltalán nem látszik meg, és meglepően szimpatikus követelménnyel rukkoltak elő fejlesztők (ezt megnézhetitek a játék adatlapjánál), nem kell majd erőmű az élvezetes és látványos játékhoz. Fél év alatt persze volt is idejük tovább optimalizálni a játékot, aminek köszönhetően a töltési időt is tovább redukálták, úgyhogy tényleg egy szavunk sem lehet.
Gondolom, rengetegen kíváncsiak vagytok, hogy tartalmazni fogja-e a PC-s kiadás az Xbox Live rendszerén keresztül elérhető „Bring Down the Skyes” bónuszcsomagot, melyet 400 MS pont ellenében lehetett letölteni. Nos a válasz: nem, nem tartalmazza. Alapból nem, de június elején a PC-sek is megkapják majd a lehetőséget, hogy ingyenesen beszerezzék, úgyhogy semmi esetre sem maradunk négyszemű batarianok nélkül.
A prezentáció végén Chris Priestly beszélt a Fox News-os „úristen, szexeltek egy videojátékban” botrányról, és szolidan beintenek a prüsszögőknek, ugyanis a PC-s verzióban még meg is hosszabbították az aktust...:) Egyetlen sarkalatos pont a játék nehézsége lehet, ugyanis ez teljesen megegyezik az Xboxos tesóval, éppen ezért a leegyszerűsített menünek és az egér adta precízebb célzásnak köszönhetően a hardcore kihívásokat kereső játékosok lehet, hogy hoppon maradnak. Jómagam nem sokat játszottam eddig a Mass Effecttel, de rendezvény során volt szerencsém korlátlanul kiélvezni az egér nyújtotta lehetőségeket; én nem éreztem, hogy nem lenne elég potenciál a normál fokozatban.
Ennyi az, amit a sajtótájékoztatón és az utána készült interjúban kiszedtem Chrisből (balra képen) a Mass Effect kapcsán, aki hihetetlenül barátságos és készséges volt mindannyiunkkal. Miután vége lett a vetítésnek, elkezdődött a parádé - értsd: töménytelen alkohol, rengeteg ínyenc sci-fi kaja, maskarás ufók lepték el a bártermet, lenge öltözetű, hófehérbe bugyolált szépségekkel egyetemben, és egy hatalmasat buli vette kezdetét, ahol újságírók, szervezők, CD Projekt RED-es fejlesztők és a biowares arcok egymást támogatva vedelték a jobbnál jobb koktélokat. Úgy hajnali kettő felé már az én arcomra is masszív vigyor ült ki, gondoltam, letámadom Priestlyt, aki ekkorra szintén kótyagos mámorban úszott a pár liter színes lötty hatására, hátha elárul valami érdekeset mondjuk a Mass Effect 2 kapcsán. Nos, ha mást nem is, de annyit elkotyogott, hogy a második rész előkészületei közben már többször szóba került odahaza a PC-s verzió, mint fogalom, így azzal a kacsintással gondolom nem arra akart utalni, hogy megismerkedne a hotelszobám befogadóképességével, hanem pontosan arra, amiben mindannyian reménykedünk...(a buliképekért erre tessék)
Ezek után mit is mondhatnék? JÚNIUS 6-ÁN IRÁNY A BOLT, ahol magyar felirattal fog megjelenni ez az istenadta galaktikus remekmű, a CD Projekt gondozásában. Ráadásul a magyar fordításon ]{redenc, a PC GURU házi nyelvszakértője, online szerkesztője és játéktesztelője is munkálkodott, úgyhogy innentől kezdve azt hiszem, a fordítás minőségében sem kell kételkednünk (mi is reméljük - ]{redenc). A visszaszámlálás elkezdődött!
Sok stílus, ezernyi téma - kíváncsi vagyok a végeredményre.
Sok stílus, ezernyi téma - kíváncsi vagyok a végeredményre.