- Állítólag a Bioware Montreal több emberét is áthelyezték az EA Motive-hoz
- Ez lehet a projekt lezárása utáni rutin átcsoportosítás
- Vagy az EA berágott a montreali csapatra a Mass Effect: Andromeda bajos megjelenése miatt
- Állítólag a játék fejlesztése brutális volt
- A Bioware Montreal besegít más EA projektekbe
- Emellett folytatja az Andromeda támogatását
- Egyelőre nem tervezik a Mass Effect folytatását
A Kotaku egy névtelen forrásra hivatkozva hozta le a hírt, hogy a Mass Effect: Andromedát jegyző Bioware Montreal létszáma megcsappant, miután kiadták a programot. Egész pontosan az EA átcsoportosította a dolgozókat más stúdiókhoz, így a montreali team kisebb lett, mint bármilyen másik, az EA égisze alatt lévő fejlesztőbrigád.
- PC
- XBOX One
- PS4
A legtöbben a szintén Montrealban székelő, Jade Raymond által vezetett EA Motive-hoz kerültek, ami jelenleg a Visceral Star Wars játékába és a Star Wars: Battlefront 2 fejlesztésébe segít be. A montreali Bioware megmaradt tagjai pedig újra azt teszik, amit a Mass Effect: Andromeda előtt: besegítenek más EA fejlesztőcsapatoknak, így például az új IP-n dolgozó Bioware Edmontonnak. Illetve folytatják a Mass Effect: Andromeda támogatását, azaz új frissítéseket gyártanak – Michael Gamble producer Twitteren már megerősítette, hogy dolgoznak az 1.07-es patch-en – és természetesen DLC-kre is számíthatunk, bár ebből egyelőre még egyet sem jelentettek be.
A pletyka elindítója amúgy Yanick Roy, a Bioware Montreal igazgatója volt, aki egy nyilatkozatban azt mondta, hogy az EA Worldwide Studios minden eddiginél jobban szorgalmazza a csapatok közti munkamegosztást, legyen szó akár projektekről, akár kulcsemberekről. Eztán elmondta, hogy több emberüket áthelyezték a Motive-hoz és bevonták őket más Bioware projektekbe. És persze ő is megerősítette, hogy folytatják az Andromeda támogatását.
A nyilatkozat után megszólalt névtelen forrás híreszteléseit erősíti, hogy állítólag az EA egyelőre nem tervezi a Mass Effect folytatását, és a montreali csapat sem jelentett be új, önálló játékot. Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az EA megorrolt rájuk az Andromeda zűrös megjelenése miatt. Megszokott dolog a több stúdióval bíró csapatoknál a tagok rotálása és egymásnak történő besegítése. Ugyanakkor az ember óhatatlanul is arra gondol, hogy ez az egész a Mass Effect: Andromeda miatt van.
További érdekes pletyka még, hogy állítólag brutális volt a játék fejlesztése. Előre nem várt technikai kihívások és a program koncepciójának fejlesztés közbeni megváltozása nehezítette az Andromeda megszületését, sőt olyan hírek is keringenek a neten, hogy a Bioware Montreal és a Mass Effect-trilógiát jegyző Bioware Edmonton dolgozói között nagyon feszült volt a hangulat, ezért nem igazán működtek együtt.
Hogy mit is jelent ez? Jó kérdés, hiszen még az sem biztos, hogy mindez igaz. Ugyanakkor spekulációk vannak arról, hogy az EA a Star Wars jogok megszerzése után elvesztette az érdeklődését a Mass Effect iránt és megvonta a forrásokat. Mások úgy vélik, a kiadó erőltette a nagyobb, nyílt világokat, meglovagolva ezzel az új divatot, vagy csak simán ejteni akarta a tradicionális single player élményt egy közösségi játék érdekében, amilyen elvileg az edmontoni csapat IP-je lesz.
Hogy mi az igazság, azt egyelőre nem tudni. Könnyen lehet, hogy mindez tényleg csak a rutin része, és egyszerűen csak a nagy projekt befejeztével átcsoportosítják az embereket, aztán ha több erőforrás is felszabadul (tudomásunk szerint jelenleg minden EA stúdió dolgozik valamin), akkor kap új játékot a Bioware Montreal. De ezen a ponton az sem kizárható, hogy a Mass Effect: Andromeda miatt az EA elvesztette a csapatba vetett bizalmát, és majd csak akkor folytatják a sorozatot, ha a Mass Effect eredeti fejlesztője, a Bioware Edmonton felszabadul.
A minapi üzleti jelentés alkalmával amúgy az EA feje, Andrew Wilson meglehetősen elégedetten és pozitívan beszélt a befektetőknek a Bioware-ről és a Mass Effectről, állítása szerint „nagyon örülnek” mindkettőnek, és az elvárásaik „továbbra is komolyak a franchise jövőjével kapcsolatban”.
Balra látható az EA, jobbra a Bioware.
...
"A gépeket pedig szét lehet verni..." :)))