- A Bioware Montrealt egyesítették a Motive Studiosszal
- A csapat egy része már így is ott dolgozott
- Ezzel valószínűleg hosszú időre fiókba került a Mass Effect
Az előbb adtunk hírt arról, hogy az Anthem vezető dizájnere, Corey Gaspur elhunyt, aztán jött a hír, hogy az EA úgyszólván felszámolta a Mass Effect: Andromedával befürdött Bioware Montrealt. Pontosabban szólva, a májusi leépítés után még a csapatban maradt embereket egyszerűen beolvasztotta a 2015-ben alapított, Jade Raymond által vezetett Motive Studiosba.
A szintén Montrealban székelő Motive a Bioware Montrealhoz hasonlóan jelenleg kisegítő munkálatokat végez, az Amy Hennig felügyelet alatt készülő, Visceral-féle Star Wars játékhoz és a Star Wars Battlefront 2-höz nyújtanak segítő jobbot. Megjegyzem: az EA májusban pont a Motive-hoz küldte a Bioware Montreal csapatának egy részét.
Mit jelent ez a tegnapi nap folyamán az 1.10-es patch-et is megkapó Mass Effect: Andromedára nézve? Jó kérdés. A Motive Studios égisze alatt a csapat még dolgozhat a jövőbeli frissítéseken, illetve talán azon a lassan misztikussá váló DLC-n is, aminek mostanra csak az ígérete maradt, mert bizonyítékot rá még nem láttunk. De az biztos, hogy egy ideg új Mass Effect nem lesz, hiszen a Bioware Edmonton az Anthemen és az új Dragon Age-en, az austini csapat pedig a The Old Republicon ügyködik.
Bár a hivatalos közlemény erre nem tér ki, de az EA pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen egy konferenciahívás során elárulta, hogy Jade Raymond és csapata köré egy több mint 100 tagú stúdiót szeretnének felépíteni Montrealba, ami új IP-n fog dolgozni. Valószínűleg ennek a törekvésnek volt az egyik lépése a Bioware Montral beolvasztása.