A szkeptikus hangok ellenére a lengyel Bloober Teamnek végül összejött a bravúr, és méltó módon lehelt új életet a Konami 2001-ben debütált mesterművébe, a pszichológiai horrorok (egyik) legjobbjaként számontartott Silent Hill 2-be. Az Unreal Engine 5 segítségével készült, kizárólag PC-n és PlayStation 5-ön elérhető remake-et remek fogadtatásban részesítette a szakma (kiemelve az opusz lehengerlő atmoszféráját és a bitang erős történetet), nem mellesleg a játékosok is hamar a keblükre ölelték James ködbe burkolt pokoljárását – legalábbis erre enged következtetni a steames értékelés. 2024 egyik legnagyobb meglepetéséből már néhány nappal a debütálása után egymillió példány talált gazdára (ezzel a teljesítménnyel egyébként a leggyorsabban fogyó Silent Hill-játékká lépett elő), nemrég pedig újabb mérföldkőről számolt be a kiadó, ami alapján joggal lehetünk bizakodóak a további felújításokat illetően.
A Konami szerint immár kétmillió eladott kópiánál jár a Silent Hill 2 (a fizikai és a digitális értékesítéseket is beleszámolva), ami valamivel több mint három hónappal a startot követően rendkívül szép eredménynek számít, hiszen – klasszikusnak számító alapjáték ide vagy oda – mégiscsak egy rétegműfajról beszélünk (bár a Resident Evil-széria sikereiből kiindulva ez szerencsére egyre kevésbé igaz), ráadásul nem egy vadiúj címmel, hanem egy remake-kel állunk szemben. A nem mindennapi teljesítményből kiindulva valószínűnek tartjuk, hogy a Bloober Team ellátogat még párszor a rémségekkel teli városba – persze előbb legyen befejezve a sci-fi horror kategóriában induló Cronos: The New Dawn, ami az előzetese alapján meglehetősen ígéretesnek tűnik.
A borítóképek forrása: Steam