A Star Trek-széria egyik talán legérdekesebb része a Holodeck volt, ahol a hajó legénysége pár gombnyomásra a vadnyugaton vagy a viktoriánus Londonban találta magát. Természetesen ilyenfajta szórakozástól még nagyon-nagyon messze vagyunk, az első lépést azonban már megtették a Dél-Kaliforniai Egyetem hallgatói.
A Project Holodeckkel az a céljuk, hogy egy virtuális, a tér minden irányába bejárható, s a teljes testre kiterjedő világot készítsenek el. Hogy ez megvalósuljon, a felhasználó egy Oculus Rift headsetet kap, amivel a térhatású világ képe jelenik meg előtte, a fejének mozgását egy Move kontroller figyeli, a test pontos követését pedig egy Razer Hydra biztosítja.
Az Oculus Rift fejlesztésében a híres John Carmack is részt vett, s egy olyan gépet készített, ami az egyetem szerint kenterbe veri a hasonló célra tervezett Sony HMZ-T1-et. A szerkezet egy 1280x800-as felbontású képet bont ketté a játékos szemei számára 3D-s képhatást nyújtva. A betekintési szög függőlegesen 90 fok, vízszintesen pedig 105 fok, az élmény pedig olyan, mintha egy lebegő plazmatévé lenne előttünk.
A Project Holodeckhez már készült egy játék Wild Skies címen. A Unity grafikusmotorral épült programban két játékosnak az a feladata, hogy egy léghajót kormányozzanak, illetve visszaverjék a támadásokat a kardjukat és pisztolyukat használva. A kezelés részben a kézmozdulatokkal, részben pedig gombnyomásokkal történik, a helyváltoztatás helyben futással valósítható meg.
A Project Holodeckkel az a céljuk, hogy egy virtuális, a tér minden irányába bejárható, s a teljes testre kiterjedő világot készítsenek el. Hogy ez megvalósuljon, a felhasználó egy Oculus Rift headsetet kap, amivel a térhatású világ képe jelenik meg előtte, a fejének mozgását egy Move kontroller figyeli, a test pontos követését pedig egy Razer Hydra biztosítja.
Az Oculus Rift fejlesztésében a híres John Carmack is részt vett, s egy olyan gépet készített, ami az egyetem szerint kenterbe veri a hasonló célra tervezett Sony HMZ-T1-et. A szerkezet egy 1280x800-as felbontású képet bont ketté a játékos szemei számára 3D-s képhatást nyújtva. A betekintési szög függőlegesen 90 fok, vízszintesen pedig 105 fok, az élmény pedig olyan, mintha egy lebegő plazmatévé lenne előttünk.
A Project Holodeckhez már készült egy játék Wild Skies címen. A Unity grafikusmotorral épült programban két játékosnak az a feladata, hogy egy léghajót kormányozzanak, illetve visszaverjék a támadásokat a kardjukat és pisztolyukat használva. A kezelés részben a kézmozdulatokkal, részben pedig gombnyomásokkal történik, a helyváltoztatás helyben futással valósítható meg.
A holofedélzetre majd akkor térjünk vissza, ha majd valós fizikai interakcióba léphetünk a virtuális valósággal.
Amúgy szerintem is valami ilyesmi lesz a játékok távoli jövője(de lehet,hogy nem,mert itt mozogni kell...).