• Nem áll túl jól a Starfield szénája
  • Legalábbis Steamen
  • A legutóbbi értékelések alapján ugyanis már a vegyes a játék megítélése
  • A többség a tartalomra és az elavult mechanikákra panaszkodik

Mostanra nekem is sikerült beleölnöm olyan 50-60 órát a Bethesda legújabb üdvöskéjébe, így van némi rálátásom arra, hogy miként állja meg a helyét a Starfield a Fallout 4-gyel vagy a The Elder Scrolls 5: Skyrimmel szemben. Ahogy azt már korábban is írtam, elképesztő módon élvezem a programot egészen addig, amíg az Bethesda-játékként funkcionál, azonban mihelyt  az űr felfedezése és a kopár bolygófelszínek scannelése kerül terítékre, elég hamar elkezdem az órámat nézegetni. A számok alapján pedig nem csak én vagyok ezzel így, hiába ugyanis az anyagi siker, a szerepjáték megítélése mostanra egyáltalán nem olyan fényes, mint a debütálást követően – Steamen legalábbis.

starfieldsteamreview.jpg

Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, a legutóbbi értékelések rublika mellett jelen pillanatban a "Vegyes" szócska virít, ami számszerűsítve annyit tesz, hogy a felhasználók csupán 63%-a elégedett a programmal az elmúlt 30 napot tekintve. Az összes értékelés ettől függetlenül még mindig pozitívnak mondható, ebből is látszik, hogy ezúttal nem a manapság oly divatos review bombing a ludas, szimplán csak elkezdtek az emberek az illúzió mögé látni, és szembesültek az elavult mechanikákkal, az élettelen környezettel, a randomitásból eredő ismétlődő tartalmakkal és a korlátozott felfedezéssel. Persze ez a hír nem arról szól, hogy lehordjam a Starfieldet a sárga földig, hiszen minden negatívumra jut minimum egy pozitív vonás, ugyanakkor tény, hogy túl ambiciózus volt Todd Howard víziója, amihez sem a játékmenet, sem pedig a technológiai megvalósítás nem volt képes felnőni. A többség értelemszerűen a korábban beígért DLC-ktől és a modderektől (főként az utóbbiaktól) várja a csodát, mindenesetre már annak is örülhetünk, hogy ezúttal sokkal kevesebb hiba vár kijavításra, mint a stúdió korábbi alkotásaiban.