- Majdnem becsődölt az Obsidian
- A csapatot a Pillars of Etetnity mentette meg
- Azaz mondhatjuk, hogy a Kickstarter
- Pillars of Eternity megjelenés: március 26.
- Már készülhet a folytatás
Az Obsidian olyan remek és sikeres szerepjátékokról híres, mint a Knights of the Old Republic 2 vagy a Neverwinter Nights 2 – ezért is volt meglepő, amikor a csapat a Kickstarterhez fordult egy old school RPG fejlesztése kedvéért. Nos, mint kiderült, jó oka volt a stúdiónak arra, hogy a rajongók pénzéből dolgozzon: az Obsidian kis híján csődbe ment!
A csapat most útjára indított egy dokumentumsorozatot arról, hogyan jutottak el a Pillars of Eternity kiadásáig. Az első epizódban (amit lent meg is nézhettek) szó esik a srácok egy 2012-es, nagyszabású konzolos munkájáról, amit viszont a kiadó törölt, a brigád pedig hoppon maradt. A projekt bedőlése komoly anyagi veszteséget vont maga után: az Obsidian sok munkatársát volt kénytelen meneszteni, a vezetőség pedig a legrosszabbal nézett farkasszemet, amikor is a Double Fine Kickstarter-sikere olyan reménysugárként világított rájuk, ami végül megmentette őket a bezárástól.
A Pillars of Eternity 3,9 millió dollárt hozott a konyhára még azelőtt, hogy egyáltalán komolyabban elkezdtek volna dolgozni rajta – az eredmény az év egyik legjobban várt RPG-je lett, ami a Wastelands 2-höz hasonlóan nagy sikerre számíthat, mi több, a csapat már most egy második részen agyal, mert nagyon sok ötletük maradt talonban.
a new vegas-szal a világ legrosszabb bizniszét kötötték, a bethesdához meg ha nem is ömlik már, de még mindig csorog a pénz belőle. felteszem, az akkor a túlélésért történt, minthogy a törölt ms projekt is.
a baj tán az, hogy túl sok az éhes, kiszolgáltatott eszkimó, és a kiadók bármit megtehetnek. ha nem tetszik, de aláírod, mi csak jól járhatunk, ha nem tetszik és nem írod alá, majd aláírja más - a játékokat (is) úgyis a hype adja el, nem a minőség...