A tömeges leépítésről már június elején felröppentek a hírek, akkor még mindenki hüledezett, és nem nagyon akarta hinni a dolgot. Egy állítólagos volt Lucasarts dolgozó e-mailben az egyik külhoni portálnak egyenesen azt írta, hogy Jim Ward elnök február elsejei távozása sem önkéntes volt, hanem kikényszerített, mivel nem értett egyet azon elképzeléssel, mely szerint rentábilisabb a népszerű licencek (Star Wars, Indiana Jones) külsős kiajánlása és gyártatása, mint a házi fejlesztés. Aztán jött az említett bomba: kb. 75-100 dolgozó (a források szerint a gyártás, a fejlesztés és a tesztelők 80%-a) került az utcára, közte a LEGO Indiana Jones és a LEGO Star Wars: The Complete Saga producere, Shawn Storc is.

A sértett és zaklatott exdolgozók aztán elkezdték a sajtót bombázni e-mailekkel, jó pár belsős információt kiszivárogtatva, megemlítvén öt projektet, fel-feldobva a kérdést, hogy akkor mi is lesz ezek sorsa. Az első a KOTOR 3, mely állítólag egy MMORPG, a Lucasarts és a BioWare közös gyermeke. A második a Battlefront 3, melyről már tavaly szeptember óta keringenek a hírek, ezek szerint nem a Pandemic, hanem a FreeRadical (Haze) fejleszti, egyelőre X360-ra. A harmadik a „hivatalos” Indiana Jones játék, amely feltehetően az új mozin alapul, és amelynek fejlesztéséről még 2006-ban említést tettek a cégnél, mondván, hogy egyik „alkatrésze” az azóta a GTA4-ben is remekül szerepelt Euphoria technológia - aztán jókora csend után idén februárban jelentette a Vanity Fair filmes szaklap, hogy még él a projekt, és ugye ezek szerint valóban készül is. A negyedik „veréb” egy második legós Indy-cím, erről sokkal többet nem tudni, az első LEGO Indiana Jones ugye épp most jelent meg. Végül az ötödik játék egy fénykardozós SW-móka Wii-re. Ráadásul ugye van két saját fejlesztésű cucc is, az egyik a Force Unleashed, amelyre viszont már rákerült az ámen, és készen áll a kiadásra, a másik a Fracture, egy X360/PS3 külső nézetes, posztapokaliptikus lövölde, amelyet az immár munkanélküli készítők maguk így jellemeztek: „an absolute piece of garbage”, azaz egy tökéletes hulladék. No persze ehhez hozzá kell adnunk az elkeseredés-faktort, mint ahogy minden e bekezdésben foglaltat is fenntartással kell kezelnünk.

A legfrissebb fejlemény az ügyben jelenleg az, hogy a Lucasarts közölte: az E3 egyáltalán nem fognak semmiféle újdonságot bemutatni, mivel, idézem: „túl sok a zaj” (too much noise) a rendezvény körül. Ez van, így állunk, egyelőre...