A magát Bryan Danielsonnak nevezető Sega-alkalmazott az esetnek dedikált blogján elmondta: minden korábbi hír legalább 99%-ban igaz, vagyis a Gearbox valóban lepasszolta a munkát egy másik csapatnak, hogy a saját játékain dolgozhasson. Az informátor szerint a kiadó pénzét részben a Borderlands első és második részébe, részben pedig a Duke Nukem Foreverbe fektették, sőt azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy direkt csúsztatták ennyit az ACM-et, hogy még több pénzt szerezhessenek a Segától.
Danielson azonban nem csak Gearboxot okolja a történet miatt, hanem a tettestárs TimeGatet és magát a Segát is. Előbbinek nem kellett volna elvállalni a munkát, vagy legalábbis jobban kellett volna küzdeniük a Gearbox teljes művészeti irányítása ellen, még ha ez a szerződés felbontását is jelentette volna. A Sega pedig azért hibás, mert nem kísérték elég figyelemmel a fejlesztés alakulását, a gondok után el kellett volna kaszálniuk a játékot, illetve nem a munkálatok megkezdése előtt kellett volna bejelenteniük a programot.
A cégen belül állítólag az a hír járja, hogy a kiadó perelni készül, ám az ügy bonyolultabb lehet, mint amennyire elsőnek látszik, ugyanis a termék elkészült, a boltokba került, így szerződésszegéssel az iratok megfogalmazásától függően nem, vagy csak nagyon nehezen lehet majd bármilyen bírósági ügyet kialakítani. Danielson továbbá úgy véli, hogy a Borderlands 1-et és 2-t a Segának kellett volna kiadni, hiszen lényegében az ő pénzükből készült el.
Na ezen jót röhögtem, milyen lett volna, ha nem is fektettek volna bele
Kifejezetten szánalmas ez az egész hercehurca, az már csak hab a tortán, hogy egy bejáratott címmel játszották el ezt, ahol szinte minden adott a sikerhez, és még ezt is elszúrták...
Nem szeretném a Gearboxot védeni, vagyis mégis, mert a BL2 nagyon jó lett, de mi van ha a szerződésben benne volt, hogy nem fontos egyedül végezniük a munkát? A játék introjában az ő nevük az utolsó a sorban, nem hiszem, hogy a Segánál olyan hülyék dolgoznának, hogy nem veszik észre más csinálja a játékot.
A másik, mi az hogy a Gearbox a BL2-re költötte a pénzt? És a BL2-re kapott pénzt mire költötte? Vállalati bulikra?
A játék kiadása, sőt fejlesztése közben is gondolom a kiadó végezhet minőség ellenőrzést. Szóval egy ilyen ellenőrzés során könnyen kibukhatott, hogy a játék nincs valami jó állapotban, a Sega mégis megjelentette, mert nem akarta kárba veszni a pénzt.
Végül, de nem utolsó sorban, mi van ha a játék alapból közepesnek készült kevés pénzbefektetéssel? Gondolták a név és a körítés eladja majd a címet (ami úgy tűnik meg is történt).