A beérkezett értékelések alapján sajnos az Aliens: Colonial Marines nem olyan játék lett, amiért boldogan adnánk oda a pénzünket, pedig a korábban megjelent prezentációk egészen bíztatók voltak -- olyannyira, hogy visszanézve azokat nem is tudjuk, mi történt. A VideoGamer készített egy videót, amiben a végleges változatot és a demó anyagát hasonlítják össze, a különbség pedig ég és föld: szebbek az effektek, jobb a megvilágítás, és összességében hihetőbb az atmoszféra, olyan, amit egy Aliens-játéktól elvárnánk.
A fejlesztés körül állítólag nagyon sok probléma volt, s több mint hat évig elhúzódott. A Redditen nyilatkozó állítólagos fejlesztő azt mondta: a játékról 2007-ben egyezett meg a Gearbox, a SEGA és a 20th Century FOX, de rögtön be is jelentették a programot, jóval azelőtt, hogy a tényleges munkálatok megkezdődhettek volna.
A throwawayacm nevet használó illető szerint a Pecan kódnéven futó program fejlesztése csak a közlemúltban volt igazán aktív, korábban rendszeresen szüneteltetni kellett a munkát más játékok miatt, s mikor visszatértek az Alienshez, rengeteget változtattak a formulán. A késlekedés természetesen nem tetszett a kiadónak, így a Gearbox külső segítséget kért. A történetet a TimeGate Studios készítette el, a multiplayer módot a Gearbox egy kisebb csapata, míg a letölthető tartalmakért a Demiurge és a Nerve Software volt a felelős.
A TimeGate végül a történet 85 százalékát készítette el, ám a végeredmény abszolút nem tetszett a Gearboxnak. A sztori például értelmetlen volt, a főellenség-harcok hiányoztak, s a PlayStation 3-as verzió egyszerűen nem működött rendesen. Ezen felül még az utolsó pillanatban is új lehetőségeket építettek be vagy módosítottak, a Gearbox figyelmét pedig inkább a Borderlands 2 kötötte le, melynek menetrendje éppen egybeesett az Aliens: Colonial Marinesével, illetve a kiadó is rágta a fülüket. Mindez egy hiányos történetű, nem élvezhető, sürgetve elkészített játékhoz vezetett.
Az állítások részét egyébként maga Randy Picthford megerősítette, de jóval kisebb jelentőséget tulajdonított a résztvevő csapatoknak, mondván, a TimeGate csak a sztori negyedét készítette el, a Nerve Software pedig csak besegített egy-két multiplayer pályában, illetve a Wii U átiratban. A TimeGate egy nevét eltitkoló alkalmazottja azonban throwawayacmnek ad igazat: szerinte igenis sokat dolgoztak a projekten, legalább a fele munkát ők végezték.
( https://www.youtube.com/watch?v=oORK9aTZyBg )
Most megnéztem ezt a videót és hát.. ATYAÚRISTEN!
Hatalmasat csalódtam a Gearbox-ban, pedig ez jó kis játék lehetett volna.
Ott a pont !!!!
A 2 videó közti különbség egyébknét vérlázitó, ilyen szinten megvezetni a vásárlókat büntény.
psyli- ilyen nyiltan nem irnám le a helyedben hogy warezolok
SPOILER!!!!!
De, az ő visszahozása az a WTF pillanat. Nem is az, hogy él, amilyen szutyok az A3 kezdése, lényegében Hicks egy egész kontingens zsoldossal megvívhatta volna a maga Deathmatchét anélkül, hogy láttuk. Sőt, még csipetnyi logikát is visz abba a kezdésbe az, hogy a számítógép vészhelyzetben legalább egy embert felébresztett. (Már évekkel ezelőtt is tárgyalták a rajongók, hogy milyen hülye a Sulaco komputere, hogy idegen lényeket és tüzet észlel a fedélzeten, de senkit sem ébreszt fel, semmi intézkedést nem tesz - éljen a 23. század, még tűzoltó berendezés sincs a hajón, bár eleve kérdés az, hogy hogyan lehet tűz olyan térben, ahol vákuum uralkodik - mert ugye az első két filmből már kiderült, hogy a gép levegővel csak az ébresztés előtti másodpercekben tölti fel a hajót)...
Na, hol jártam, ja megvan, szóval van benne még logika is. A WTF számomra a magyarázat, hogy mégis ki volt az a hulla, aki bekerült a krioba. Ezt letudták azzal, hogy "it's a long story." Anyátok! Meg kicsit furcsa az időintervallum is, Michael Bishopék a Patnával összekapcsolódnak a Sulacoval a Fury mellett, de aztán egy hét, mire odaérnek Ripley-ért? Ami azért vicces, mert egy hét az út a Földről vagy az LV-426-ról, a Fury pont félúton van. Vagy mit csinált a Patna abban az egy hétben? Pláne, hogy ők már az EEV kilövésekor tudták, hogy Ripley fertőzött. Szóval na, van itt pár kérdés, ami legalább annyira magyarázatra szorul, mint az A3 eleje. Ezt nem kellett volna egy "it's a long story" bemondással letudni. Őszintén szólva, egy komplett flashback pálya lett volna jó.
SPOILER VÉGE
A korábbi trailerek is az átvezető videókból lettek összevagdosva (viszonylag látványosan)+ erre jött még a külön a videókra szánt tuning - képekre a 'photoshop'(tessék összehasonlítani az ingame screenshotokat a megjelenés előttiekkel); igazi parasztvakítás volt az egész. Jó lenne, ha a játékosok nem hagynák, hogy ennyire nyíltan az orruknál fogva vezessék őket.
Szerintem tudta a Gearbox - vagy kitudjakicsináltaeztajátékotmostmár - hogy alul fog teljesíteni a cucc; így érthető, ha feltúrbózták a reklámanyagokat.
+ Hű a filmekhez, beleillik a franchise-ba
+ Hangulatos
+ Pulse Rifle
Kontra
- Elavult grafika és motor
- A sztoriban van egy nagyon kemény WTF pillanat, ami az egészet megöli
- Rövid
- Aránytalan ingázás a modern trend és a nosztalgia között
A bugokat nem írom bele, mert már az első nap kijött egy folt, ami nagytatarozást végzett, személy szerint én ezért nem értettem, mit sípolnak annyit az emberek. Hát, mint ma kiderült számomra, a steam már eleve a patch-csel telepítette a játékot.