Sokan várták az Aliens: Colonial Marinest, hisz a már ezer éve készülő FPS az ígéretek szerint visszatereli a kétprotkós idegeneket a helyes videojátékos ösvényre. Nos, a PC Guru csapatának hivatalos tesztjére még várni kell ugyan, de a nemzetközi sajtó embargója ma járt le, és a külföldi újságírók nemes egyszerűséggel darabokra szedték a Gearbox munkáját. Normális esetben erről nem biztos, hogy beszámolnánk, de mivel az év elejének egyik legjobban várt címéről van szó, bennünket is sokkoltak a kritikák.
Az amerikai IGN.com 4,5 pontot adott a shooterre "rossz" értékeléssel, a Destructoid pedig meg sem állt 2,5 pontig -- igaz, utóbbi oldal híres fájóan szubjektív látásmódjáról. A brit Eurogamer 3/10-zel "jutalmazta" a Colonial Marinest, a Gamesradar 50-et adott rá a 100-ból, a GameSpot pedig 4.5-öt... és ez még csak az első nap! A játékosok ma tehetik rá mancsukat a programra, a kommentek között is minden bizonnyal lesz pár olvasó, aki már látta mozgás közben az Alienst.
Hogy a rossz kritikai visszhang mennyire hat ki az eladásokra, csak hónapokkal később derül ki. Ugyanakkor a Gearboxnak nem tesz túl jót a sok alacsony pontszám, hisz a Duke Nukem Foreverrel egyszer már pofon vágták a rajongóikat.
A probléma az, hogy jó, ha a játékok harmadához kiadnak egy pár perces demót, amit sokszor úgy vágnak ki, hogy irreálisan jó képet fessen a játékról. Tehát marad, hogy lewarezolod, de mi olyat ugye nem csinálunk. Ugye? Esetleg veszel egy zsákbamacskát. Azért, ha sok ember véleménye fedi egymást, abban már talán van valami. Persze lehet, hogy ettől még neked épp tetszeni fog a játék.
Ráadásul a kritikai siker sem garancia az üzletire.
És például ez nagyon tetszik, hogy az AVP2-höz és a 2010-es AVP-hez képest bár itt is szkript indítja a dögöket, de legalább kaptak annyi intelligenciát, hogy nem mindig ugyanazt az útvonalat járják be. És nem is egy-két dög esik a nyakamba szobánként, hanem valódi falkákba másznak elő. És tényleg van bennük értelem, pl. a csatorna előtt egy dög a nyakamba ugrott, lerúgtam és pisztollyal megsoroztam, de mivel beszaladt a sötétbe, nem tudtam rendesen célba venni és lelőni. Amikor a krapek felállt, már nem volt ott, hiába világítottam oda. Csat, felkapcsoltam a detektort, és végignézhettem, ahogy a szellőzőt használva igyekszik a hátamba kerülni. Persze szegényke pofára esett, de ez máris jelezte, hogy a dögök végre gondolkodnak, plusz, mennyire okos - és reális - húzás volt külön használhatóvá tenni a detektort. Ha akkor nem kapcsolom fel, a dög simán a embe harap.
És van benne egy adag nosztalgia is, a fölvehető páncélok, életcsomagok, fegyverek/lőszerek, és, hogy itt sem korlátozzák a nálunk lévő fegyverek számát.
A grafika viszont tényleg gáz, bár nálam az nem számít annyit, csak képes legyen hangulatosan megjeleníteni, amit kell. Itt képes rá. Persze, nem 2013-as szint, az fix, viszont legalább nincs is baj a gépigénnyel. Jó lenne, ha a csapattársaknak parancsot is lehetne osztogatni, mert azzal dinamikusabb lenne a csapatmunka. És az elhalálozásoknál megerőltethették volna magukat valami kis animációval, mert ez nagyon ciki, de ugyanígy törekedhettek volna valami átmenetre a pályák között.
töfinél a pont. Ha valaki beleszeretett mondjuk az első két AvP-be, annak ez a játék csalódásként hat majd. Mások lehet, elszórakoznak vele, ez ilyen egyszerű.
"Nem tudom,miért olyan fontos mindig más véleményére alapozni.Ha valaki azt mondja,hogy a Half-Life sz'r akkor nem játszod??Ez annyira jellemző a mai világra,hogy másik véleményére építjük a sajátunkat."
A kritika is csak egy vélemény, mely segít eligazodni és támpontot adni, hogy mire érdemes elkölteni a pénzed. Szerintem a fenti cikkek szerzői közül egy sem tartja szentírásnak, amit monitorra vetett, mindössze úgy gondolja, hogy ha már vannak negatív tapasztalatai, megosztja őket az olvasókkal, hogy azoknak ne kelljen csalódni. Senki sem tart pisztolyt a fejedhez, hogy ha megveszed, halállal lakolsz. Ezek csak kritikák, az pedig, hogy mennyire fogadod meg őket, kizárólag rajtad múlik. Én mindenesetre szívesen olvasok cikkeket más játékújságíróktól, a fenti listából az IGN-t tartom a legjobbnak (szigorúan személyes álláspont). Jó látni, hogy más, évtizedek óta játékos újságírók mit gondolnak egy-egy programról. Túl sokat belelátni azonban felesleges -- ergo kár felháborodnod.
Annak idején a Matrix film nagy rajongója voltam,és az Enter the Matrixot egy remek akciójátéknak tartottam.Aztán csodálkozva olvastam hogy 50-60 % körüli értékeléseket kapott.Nekem nagyon tetszett mert szerettem a filmtrilógiát,de mivel akkoriban kezdtem el játszani nem volt viszonyítási alapom hogy milyennek kell lennie egy akciójátéknak 2004-ben hogy 80-90% körüli értékeléseket kapjon.
Az Aliens hibája szerintem az hogy az Alienek nem félelmetes ellenfelek mint a filmben,könnyen halomra lőhető ellenfelek,és az általam nézett videóértékelés alapján az AI nagyon buta.
Én még reménykedem, talán majd máskor....
"Ne klónok legyünk a mások világában,hanem egyéniségek a sajátunkban"
Stefan Münzler
Én is a collectors választottam amivel picit nem vagyok elégedett, mert egy art book, zenei anyag vagy ilyesmi, ha máshogy nem de digitálisan még belefért volna. De összeségében eddig elégedett vagyok nagyon.
marha jó,olyan mintha az alien 2. részével játszanál
a grafika kissé fakó de kellett a hangulatnak nem egy nagy cím és még fejlődnie kell a játéknak de a kis problémáktól eltekintve jól adja az alien hangulatot
(éppen ezt tolom )
Azt hiszem 2010-es game. Az egy rakás kula volt.
Régebben imádtam az AVP1-2 t. Mondjuk hangulataban azokkal nem veszi fela versenyt, de tetszik.
A graf talán egy kicsit idejét múlt, de nem csúnya. Abszolút hozza azt amit kell.
Én csak ajánlani tudom.
Én általában magasról teszek arra amit az un firkészok írnak az ilyen-olyan kritikában. Túl okoskodják mindíg a témát.
Mindenkinek csak ajánlani tudom.
AVE
Az év kommentje, pedig még csak február van.