Na jó, fent kicsit túloztam, egy játék kedvéért semmilyen konzolt nincs értelme megvenni. De a tény ettől még tény marad: az LBP Vita olyan gyöngyszem, melyet elindítva ragadni kezd a Vita a kreativitás csorduló szirupjától. Ahogy a PS3-as nagy tesók, úgy a második marokváltozat is fantasztikus játék, melyért nemcsak a készítőket, hanem bennünket, játékosokat is áldani lehet. Hisz az LBP fantáziabirodalmában minden lehetséges, az pedig, hogy épp a kanapéról álmodozunk vagy a buszmegállóból, a Media Molecule szerint édes mindegy.
Mindemellett a pályatervezés is csillagos ötöst érdemel. Az általunk látott helyszínek mindegyike más-más játékstílust követelt, és amint bemutatkozott egy új elem (például a szabadon mozgatható platformok), egy ideig ezekhez illeszkedő feladványokat kellett megoldani. Az LBP Vita észrevétlenül férkőzik a bőrünk alá, és egyszeriben azon kapjuk magunkat, hogy viszket a hüvelykujjunk, ha nem játszhatunk vele. Márpedig ezt csak a stílus legnagyobbjai szokták elérni.
Két dologról nem esett szó, ám ezekről szándékosan csak az utolsó bekezdésben akartam írni, nehogy (még nagyobb) ömlengés legyen a cikkből: a látvány és a hangok. Nos, előbbi egyszerűen mesés, a grafika olyan szép, részletgazdag, stílusos és eredeti, hogy arra egyszerűen nincsenek is szavak. A képek nem adják vissza azt a meseszerű dinamizmust, amit az LBP ezen az apró amoled-kijelzőn produkál. Olyan gyönyörű a játék, hogy sokszor azt kívántam, bár nagyban, tévé előtt élvezhetném ugyanezt. A hangok és a zene pedig csak emelik az amúgy is kiváló hangulatot. Mivel a játék története a karneválok bolygóján játszódik, minden egyes szólam olyan, mint egy 19. századi cirkuszi előadás. Imádni való, még akkor is, ha valaki fél a bohócoktól. A magam részéről alig várom a teljes verzió megjelenését, és bár saját Vita beszerzését nem tervezem, tuti, hogy ismét elhappolom a benti gépet, ha eljön szeptember vége.
BABZSÁKMESÉK
A LittleBigPlanet-játékok sosem az Oscar-esélyes forgatókönyvvel adták el magukat, és ez bizony a Vitás részre is érvényes. A játék története szerint a karneválok bolygója felett átvette az irányítást a gonosz Bábjátékos, és az egykori cirkuszigazgató szerint csakis mi, Boysack... azaz Sackboy menthetjük meg a varietévilágot a pusztulástól, elhozva a boldog marionettek örömteli békekorát. A játék egy hosszadalmas oktatómód után a klasszikus, LBP-s térképszobába repít, ahol a Mario-iskola szerinti platformereknek megfelelően kiválasztjuk az adott világot és pályát. Ezek között nincs két egyforma, sőt, még csak hasonló sem igen akad, mi több, a világok olyan eltérőek, hogy az még az eddigi epizódok rajongóit is meglepheti. Van például egy, ami kizárólag logikai-ügyességi minijátékokból áll -- furcsamód ez sem lóg ki a játék univerzumából, mert hát a képzelet birodalmában bármi megeshet.A PS VITA LEGJAVA
Amikor a Media Molecule a játék bejelentésekor azt ígérte, hogy maximálisan kihasználják majd a Vitában rejlő lehetőségeket, valószínűleg senki sem hitte volna, hogy ennyire komolyan beszélnek. Mert bizony a LittleBigPlanet PS Vita az eddig a konzolhoz legjobban illeszkedő AAA-exkluzív. A pályatervezők az elülső és hátulsó tapipadot egyaránt kihasználják, vannak ugyanis olyan platformok, amiket nekünk kell kifelé vagy befelé tolnunk a képernyőn. A giroszkóp, a két analóg kar, a ravaszok és a multi-touch panel egyaránt jó szolgálatot tesz, sőt, utóbbi a boss-harcok elengedhetetlen kelléke, lévén ellenfeleink hatalmas marionettbábok, melyek nagyon utálják, ha elvágjuk a madzagjaikat.Mindemellett a pályatervezés is csillagos ötöst érdemel. Az általunk látott helyszínek mindegyike más-más játékstílust követelt, és amint bemutatkozott egy új elem (például a szabadon mozgatható platformok), egy ideig ezekhez illeszkedő feladványokat kellett megoldani. Az LBP Vita észrevétlenül férkőzik a bőrünk alá, és egyszeriben azon kapjuk magunkat, hogy viszket a hüvelykujjunk, ha nem játszhatunk vele. Márpedig ezt csak a stílus legnagyobbjai szokták elérni.
A JÁTÉKOS, MINT TERVEZŐ
Ez azonban még mind semmi a testre szabható karakterhez és a beépített pályaszerkesztőhöz képest. Akárcsak az eddigi LBP-ekben, a Vitában is szabadjára ereszthetjük a fantáziánkat, majd az általunk kreált alkotásokat megoszthatjuk a barátainkkal szerte az interneten. Ez persze az általunk próbált változatban még nem szerepelt, de Sackboyt már mi is nyugodtan átalakítgathattuk, és az eredmény minden esetben magáért beszélt. Nincs mese, a LittleBigPlanet PS Vita az eddigi LBP-játékok legjobb elemeinek összessége, olyan csomag, amit ha nem rontanak el az utolsó pillanatban, a sorozat legkiemelkedőbb darabja lehet.Két dologról nem esett szó, ám ezekről szándékosan csak az utolsó bekezdésben akartam írni, nehogy (még nagyobb) ömlengés legyen a cikkből: a látvány és a hangok. Nos, előbbi egyszerűen mesés, a grafika olyan szép, részletgazdag, stílusos és eredeti, hogy arra egyszerűen nincsenek is szavak. A képek nem adják vissza azt a meseszerű dinamizmust, amit az LBP ezen az apró amoled-kijelzőn produkál. Olyan gyönyörű a játék, hogy sokszor azt kívántam, bár nagyban, tévé előtt élvezhetném ugyanezt. A hangok és a zene pedig csak emelik az amúgy is kiváló hangulatot. Mivel a játék története a karneválok bolygóján játszódik, minden egyes szólam olyan, mint egy 19. századi cirkuszi előadás. Imádni való, még akkor is, ha valaki fél a bohócoktól. A magam részéről alig várom a teljes verzió megjelenését, és bár saját Vita beszerzését nem tervezem, tuti, hogy ismét elhappolom a benti gépet, ha eljön szeptember vége.
Az a baj Simba, hogy nem indul be sehogy sem. A gép lassan fél éves és alig adtak el belőle 2 milliót. Maximum az új PS-sel való együttműködés tudná kicsit megtolni a szekeret, na meg egy masszív árcsökkentés, akciókkal.
Remek! Most már csak apróbb műszaki problémákat kell megoldani, és viheted magaddal a nagy tévét, PS3-at, meg a hordozható generátort a metróra, vonatra, strandra. Fényképet majd küldj!
Mostanában mindig azt írod amire gondolok pléjsztésönnel kapcsolatos cuccok terén.