- 10%-kal fog csökkenni a Guerrilla Games létszáma
- A Sony leépítései miatt
- Ez körülbelül 40 alkalmazottat jelent
Az elmúlt hónapok/évek után már nem volt annyira meglepő a Sony tegnapi bejelentése, miszerint 900 embertől (ez a teljes létszám körülbelül 8%-át jelenti) kell megválnia annak érdekében, hogy képes legyen alkalmazkodni a játékipart sújtó nehéz piaci körülményekhez. A döntés legnagyobb vesztese egyértelműen a London Studio volt, hiszen annak a csapatnak le is kell húznia a rolót, de emellett olyan elismert stúdiókat is érintenek a fejlemények, mint például a Naughty Dog, az Insomniac Games, a VR címeiről ismert Firesprite, valamint a Horizon-széria (korábban pedig a Killzone) felett bábáskodó Guerrilla Games. Ez utóbbi cég kapcsán pedig már azt is tudni lehet, hogy hány alkalmazottnak kell új állás után néznie – legalábbis abban az esetben, ha hitelesnek bizonyulnak az AD nevű holland lap forrásai.
A portál értesülései szerint a 400 fős létszám 10%-át, tehát körülbelül 40 embert érintenek a leépítések, ami ugyan nem tűnik annyira soknak, de még ez is nagy problémát jelent, ha mondjuk kulcsfontosságú fejlesztők is kerültek a kalapba. A Guerrilla jelenleg csak Aloy következő nagy kalandjával, valamint a kooperatív élményre kihegyezett többjátékos mellékággal foglalkozik (tavaly júliusban még sokkal több projektről beszéltek de ezek egy része szinte biztosan kukázva lett/lesz), így jobb esetben egyik program sem kerül parkolópályára a kirúgások miatt. Az imádott hősnő soron következő története meg pláne nem, hiszen már az előző két etap is óriási kritikai és pénzügyi siker lett (pláne annak fényében, hogy nem egy jól bejáratott IP-ről van szó), a március 21-én érkező Horizon Forbidden West Complete Edition pedig új platfomon öregbítheti a széria hírnevét. Tekintve, hogy a Horizon MMORPG (ami állítólag a Land of Salvation nevet viseli) nem a Guerrilla, hanem az NCSoft (Guild Wars, Lineage) műhelyében készül, vélhetően szintén nem lesz kihúzva a naptárból, bár ez ugye azon is múlik, hogy mennyit szán a Sony a fejlesztésre. Az amszterdami székhelyű stúdió tehát messze nem tart annyi vasat a tűzbe, mint mondjuk az Insomniac Games (legalábbis a bejelentett címek terén), szóval ennek a csapatnak talán kevesebb kompromisszumot kell majd hoznia a némiképp lecsökkent létszám miatt.