Függetlenül attól, hogy mennyire megosztó lett a The Last of Us Part 2 története, tagadhatatlan tény, hogy a Naughty Dog a PlayStation család (egyik) legtehetségesebb csapata, amely rendre remekműveket tesz le az asztalra – bár messze nem olyan gyakorisággal, mint mondjuk a nevére rászolgáló Insomniac Games. Legyen szó a Crash Bandicootról, a Jak and Daxterről, vagy épp a valódi világsikert elhozó Uncharted-szériáról, ez a gárda bizony sosem okozott még csalódást prezentáció és játékélmény terén, a koronát azonban mégis a 2013-as The Last of Us jelentette, amely nem csupán a PlayStation 3 ragyogó ékköve lett, de egyben új standardot is teremtett történetmesélés és karakterek terén. Ahogy azt az imént említettük, a 2020-as, nemrégiben felújítást is kapott második fejezet már jóval szélsőségesebb reakciókat váltott ki a rajongókból, ám azt még a sztori utálói sem tagadhatják, hogy látvány és animációk terén teljesen más ligában játszott a program, amellyel talán csak a Rockstar Games alkotásai (leginkább a szintén mérföldkőnek számító Red Dead Redemption 2) képesek labdába rúgni. A játékiparra ólomként nehezedő gazdasági körülmények viszont még egy olyan nagy céget is képesek magukkal rántani, mint a Sony, melynek vezérigazgatója be is jelentette a tegnapi nap során, hogy mintegy 900 alkalmazottól (ez a teljes létszám körülbelül 8%-a) kell megválniuk a közeljövőben. A döntés pedig nem csupán a London Studiót (amely le is húzza a rolót), az Insomniac Games-t, a Guerrilla Games-t és a Firesprite-et érinti, de magát a Naughty Dogot is, így kérdéses, hogy mi lesz a jelenleg fejlesztés alatt álló projektekkel.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Már tavaly decemberben kiderült (pontosabban megerősítést nyert), hogy a gárda több vasat is tart a tűzben egyszerre, és bár semmi konkrétumot nem közöltek a készülő címekkel kapcsolatban, annyi biztos, hogy egy harmadik fejezettel fog kibővülni a The Last of Us világa – már amennyiben nem változnak meg a franchise felett bábáskodó Neil Druckmann elképzelései. Az egyjátékos címek érdekében még az éveken át emlegetett online mellékág is kukázásra került, a második rész elkészítését bemutató dokumentumfilm pedig rámutatott, hogy az opusz kimagasló minőségének bizony ára volt, hiszen rengeteg alkalmazottnak kellett megbarátkoznia a túlóra fogalmával. Tekintve, hogy most csak egyetlen címről beszélünk, adja magát a kérdés, hogy mi lesz a leépítés után, 2-3 játékkal a tarsolyban, mivel nem valószínű, hogy a Naughty Dog hajlandó lenne feláldozni a rá jellemző aprólékosságot és precizitást. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy valamelyik produkció leül a kispadra a The Last of Us Online mellé, bár jelen pillanatban az sem teljesen világos, hogy mik készülnek a ND boszorkánykonyhájában. Annyi biztos, hogy az Uncharteddel már végzett a csapat, marad tehát a The Last of Us Part 3, valamint az a fantasy projekt, amely még 2022-ben bukkant a felszínre, ám azóta sem tudni, hogy mivel is állunk szemben. Ha valaminek esetleg mennie kell, akkor több mint valószínű, hogy ez utóbbi kerül a kés alá, hiszen egy új IP mindig nagyobb kockázatot jelent, mint egy bejáratott franchise (jelen esetben a The Last of Us), pláne úgy, hogy a Naughty Dog játékai azért messze nem fillérekből készülnek el. Persze az is járható út, hogy még a szokásosnál is többet ülnek majd egy-egy portékán, ám ez abból a szempontból problémás lehet, hogy a posztapokaliptikus duót már nehezen tudnák új köntösbe bújtatni (persze nem lehetetlen, csak cseppet megmosolyogtató lenne egy újabb remake), így tehát kötve hisszük, hogy "Valve üzemmódba" kapcsolna a stúdió. Mindez persze csak spekuláció, hiszen egyelőre azt sem tudni, hány alkalmazottnak kell elhagynia a fedélzetet – ha esetleg csak néhány emberről van szó, akkor talán meg sem fogja érezni a gépezet, hogy kiesett néhány fogaskerék. Bízzunk benne, hogy végül a kevésbé fájó forgatókönyv kerül felolvasásra, hiszen felettébb szomorú lenne, ha a kirúgások miatt kellene lemondanunk a cégtől megszokott minőségről.