Nemrégiben megtudhattuk, hogy a TESRenewal már az utolsó simításokat végzi a The Elder Scrolls 4: Obliviont a Skyrim Special Edition motorjára átültető Skyblivionon, ám az elképesztően ambiciózus rajongói projekt mellett egyre nagyobb az esélye annak, hogy hivatalos felújítás formájában is visszatér a Bethesda 2006-ban megjelent szerepjátéka. Elsőként ugyebár az FTC és a Microsoft pereskedése során bukkant fel a remaster, amiről tavaly decemberben már az a hír (pontosabban szóbeszéd, hiszen nem hivatalos információkkal állunk szemben) járta, hogy nem egy szimpla ráncfelvarrás, hanem egy komplett remake, amely az Unreal Engine 5 segítségével tárja majd elénk Cyrodiil festői tájait. Az új infókat megosztó bennfentes, EXtas1s akkor úgy vélte, hogy a tényleges leleplezésre a január 23-án megrendezésre kerülő Xbox Developer Direct során számíthatunk, egyre kevésbé fog azonban érvényesülni a meglepetés ereje, hiszen nemrégiben konkrét információk is érkeztek a produkcióval kapcsolatban.

the-elder-scrolls-4-oblivion-remake-unreal-engine-5.jpg

A kép forrása: Steam

Az MP1ST nemrég élesedett beszámolója szerint egy korábbi Virtuos alkalmazott (akinek a nevét értelemszerűen nem fedte fel a portál) nem csupán az Oblivion remake létezését erősítette meg a honlapján, hanem azt is, hogy a csapat az alapjáték egyes mechanikáiba is belenyúlt a külcsín mellett, hogy a fényesre polírozott motorháztető alatt se legyenek gondok. A 2023 és 2024 között a játékon ügyködő illető szerint a stúdió alaposan átdolgozta az állóképesség rendszerét, hogy kevésbé legyen frusztráló a teljes kimerülés esetén érkező kiütés, a blokkolás modernizálásához pedig egyenesen a soulslike műfajból merítettek ihletet a szakik – így látatlanban arra tippelünk, hogy kapunk normális parryt.

A volt munkatárs emellett felfedte, hogy a lopakodáshoz kapcsolódó ikonok immár kiemelésre kerülnek, az íjászat pedig külső és belső nézetből is élvezhető lesz, miközben a találatokra adott reakciók is megváltoznak. Végezetül elárulta, hogy a HUD-ot is átfazonírozta a Virtuos annak érdekében, hogy átláthatóbb és érthetőbb legyen a fiatalabb generáció számára – a manapság látott interfészekből kiindulva (elég csak a Dragon Age: The Veilguardra gondolni) mondjuk nem biztos, hogy ez jó hír, de azért csak várjuk ki a végét. Talán mondanunk sem kell, hogy az imént leírtakat tessék fenntartásokkal kezelni, ám ha igaznak bizonyulnak a korábbi értesülések, akkor néhány nap múlva végre nem csak feltételes módban beszélhetünk az RPG-ről.

A borítóképek forrása: Reddit, PlayStation LifeStyle