Az a hír járja, hogy a Konami elvesztette a Fox Engine fejlesztési vezetőjét, Julien Merceront. Az IGN és a Gameblog is úgy értesült, hogy a szakember otthagyta a céget, ahol az ott töltött ideje alatt, a felügyelete mellett készült el a cég új grafikusmotorja, amelyet azóta a Metal Gear Solid 5: Ground Zeroesban, a Metal Gear Solid 5: The Phantom Painben és a PES 2016-ban is használtak.
A távozás oka jelenleg nem ismert, de lehetséges, hogy az utóbbi idők stratégiaváltása lehet a háttérben, a Konami ugyanis a mobiljátékok felé mozdult el. „A fő platformunk a mobilok lesznek. A Power Pro és a Pro Evolution Soccer (PES) pay-as-you-play modelljét extra tartalmakkal kiegészítve a játékainkkal arra kell törekednünk, hogy ne tárgyakat, hanem lehetőségeket árusítsunk.” -- ezt nyilatkozta még májusban a cég vezérigazgatója, Hideki Hajakava nem sokkal az után, hogy szakítottak Kodzsimával és leállították a Silent Hills fejlesztését. Lehetséges, hogy Merceron úgy érezte, nincs már rá szükség.
Persze az is lehet, hogy kevésbé drámai körülmények övezik Merceron távozását, hiszen nem ritka az, hogy egy-egy nagy projekt befejezése után a tervezők más vizekre eveznek, vagy szimplán kapott egy jobb ajánlatot.
Kíváncsi vagyok meddig bírják ki Kodzsima nélkül.