Az elmúlt másfél év egyik legnépszerűbb zsánere a battle royale. Gyakorlatilag egymás után jönnek az újabb és újabb próbálkozások ebben a műfajban, ugyanis szinte mindenki akar magának egy szeletet a sikerből. Így gondolhatták ezt a Battlerite mögött álló Stunlock Studios munkatársai is, akik még idén májusban bejelentették, hogy alkotásuk egy battle royale játékmóddal fog bővülni a nyár folyamán. A Battlerite Royale azóta már önálló cím lett, mi pedig megnéztük, vajon mivel sikerült feldobniuk a svéd fejlesztőknek a zsáner jól ismert receptjét.
Ugyanaz, mégis más
Első ránézésre a Battlerite Royale nem is különbözik annyira a többi battle royale játéktól. Itt is egy szigeten kell boldogulnunk véletlenszerűen elosztott felszereléssel, miközben a játéktér szűkül, a végén pedig csak egy győztes maradhat. Igaz, itt a megszokott száz fő helyett csak húszan vehetnek részt egy-egy összecsapásban, de ez önmagában nem mondható olyan nagy újdonságnak. Szintén apróbb eltérés, hogy ezúttal a megszokott FPS vagy TPS nézet helyett felülről láthatjuk majd a csatamezőt, amit azért elsőre talán egy kicsit fura lehet, de viszonylag hamar megszokható.
A Stunlock Studios munkatársai azonban nem álltak meg ilyen apróbb változtatásoknál, és az eredeti játék nem egy MOBA elemét átemelték a Battlerite Royale-ba, így alkotva egy igen kellemes átmenetet a két zsáner között.
Mindenkinek kell egy hős
Az első ilyen újítást már a meccs elindítása előtt tapasztalhatjuk, ugyanis ki kell választanunk, hogy melyik hőssel szeretnénk nekivágni az összecsapásnak. Igaz, ilyesmivel már a Realm Royale is próbálkozott, itt azonban sokkal hangsúlyosabban előjönnek az egyes karakterek közti különbségek. Egyrészt azért, mert nagyobb a változatosság (jelenleg 20 különböző hős közül válogathatunk, akik közül mindenkinek egyedi életereje, sebzése és gyorsasága van), másrészt pedig azért, mert a játékban nincsenek külön felvehető fegyverek, egyedül a kiválasztott karakterünk képességeire támaszkodhatunk.
Minden hős összesen hatféle mozdulattal plusz egy ultival rendelkezik, a játék elején ebből azonban az ultin kívül csak egy hozzáférhető. Egy másikat ugyan még vehetünk a kezdőzónában várakozva, az összes többit viszont kincses gömbökben lapuló rúnákból kell megszereznünk, melyek a pályán vannak szétszórva. Minden képességnek összesen négy fokozata van, a zöld rúna jelenti a leggyengébb, belépő szintet, míg a narancssárga rúnával az adott mozdulat legendás megfelelője szerezhető meg.
A képességeken kívül még különféle fogyóeszközökre és más felszerelési tárgyakra is hagyatkozhatunk. Az előbbiek táborába tartozik például a gyógyital vagy a csapdakészlet, míg az utóbbiak vagy az életerőnket, vagy a sebzésünket, vagy a gyorsaságunkat növeli permanens módon. Ha pedig sehogy sem akar esni valami, amire nagy szükségünk lenne, akkor még mindig bepróbálkozhatunk a pályán szétszórt boltosoknál, akik némi aranyért cserében boldogan kisegítenek minket, de sajnos a készletük korlátozott, így semmi sem garantálja, hogy náluk megtaláljuk, amit keresünk.
Szintén érdekes még, hogy a MOBA-kból jól ismert bokrok itt is visszaköszönnek. Alapvetően az egész pályán elszórva megtalálhatjuk ezeket a magasabb fűcsomókat, melyekbe belesétálva kedvünk szerint elrejtőzhetünk. Igen hasznos funkció ez, akár akkor, ha békésen szeretnénk gyógyítani egy kicsit magunkon, akár akkor, ha lesből csapnánk le valakire.
Minden arany, ami fénylik?
Bár a Battlerite Royale elsőre egy nagyon érdekes átmenetnek tűnik a MOBA és a battle royale zsánere között, azért így is akadnak még hiányosságai a játéknak. Ezek közül a legfeltűnőbb pedig talán a meccsek ellaposodása. A legtöbb battle royale játéknak nagy rákfenéje, hogy az összecsapások valahol félúton kicsit ellaposodnak, és több percig nem történik semmi, ez pedig a Battlerite Royale esetében pedig mintha hatványozottan jelentkezne.
A térkép maga valahogy túl nagynak hat a húsz játékoshoz, és a játéktér is lassan szűkül, így miután földet értünk, és leszámoltunk azokkal, akik ugyanarra a helyre ugrottak, ahová mi, esetenként több perces semmittevés következhet, amíg végül bele nem futunk valaki másba. A készítők ugyan próbálták feldobni a játékmenetet azzal, hogy néha ritka zsákmányt tartalmazó ládák érkeznek a játéktér egy előre meghatározott pontjára, de olyan nagy küzdelmek sajnos ezek közül sem szoktak kialakulni.
Ígéretes kezdetek
Mindent összevetve a Battlerite Royale eddig egy kifejezetten ígéretes játéknak tűnik, mely kellemes átmenetet jelent a MOBA és battle royale zsánerek között, ami egész jó alternatívát jelenthet mindazoknak, akik a PUBG-be és a Fortnite-ba belefáradva valami újat keresnek, ami kicsit eltér az egyedi recepttől. Bár a meccsek közepe (sőt, az eleje is, ha olyan helyre ugrunk, ahová nem ment senki) itt is hajnalom ellaposodni, ettől függetlenül érdemes lehet vele tenni egy próbát mindazoknak, akik kedvelik a battle royale zsánerét, és nem riadnak meg a MOBA-któl sem.