Az E3 egyik kellemes bejelentése volt a The Solus Project, a Teotl Studio látványos túlélőjátéka, amely a srácok első nagy sikere, a The Ball szellemi örököse, hiszen ugyanabban az univerzumban játszódik, ugyanaz a háttérsztorija, és és ugyanolyan atmoszférát ígér.
A játék mottója sokat elárul: „Elküldtek, hogy megmentsd az emberiséget – de téged ki ment meg?” A sztori szerint a haldokló Földről hősünket elküldik egy távoli bolygó felderítésére, ám a a sok évnyi űrutazás utáni landolás elég szerencsétlenül sikerül. A fedélzeten mindenki halott, a felszerelés jó része odalett, nem tudod felvenni a kapcsolatot a Földdel – amely lehet, hogy már nem is létezik... Ám ha mégis, mindent meg kell tenned, hogy valahogy elérd az óhazát, és egyáltalán, hogy életben maradj, mert te vagy az emberiség utolsó reménye.
A belső nézetű játék fő eleme természetesen a felfedezés – öt hatalmas sziget, az ezeket összekötő barlangrendszerek, rejtélyes sírkamrák és több mint kétszáz titok vár ránk. A felszín pedig, Unreal 4 motornak hála, egyszerre félelmetes és látványos: dinamikus, a széllel, páratartalommal és hőmérséklettel is számoló időjárás, nap-éj ciklus, háborgó tengerek, földrengések, ciklonok, meteorzáporok teszik próbára emberünket, akinek a kialvatlansággal, fáradtsággal, a nappali 45 fokkal és az éjszakai mínusz harminccal is meg kell küzdenie – ne meg valamivel, amire nem lehet felkészülni...
A The Solus Project a modern túlélős-felfedezős címeket elegyíti az old-school FPS-sek komplex, többszintű, titkos termekkel és kulcsra zárt ajtókkal bőven megszórt rendszerével (a Teotl alapítója, Sjoerd De Jong pályafutását Unreal térképekkel és modokkal -- Operation Na Pali, valaki? -- kezdte, olyan sikeresen, hogy az Epic felkérte, készítsen el hat pályát az Unreal Tournament 2004-hez). A játék 2006-ban érkezik PC-re és Xbox One-ra, a kiadó GRIP Games közlése szeint pedig az idei Gamescom alkalmával a Microsoft standján kipróbálható lesz.