- A fejlesztők közel fele több mint 40 órát dolgozik egy héten a videójáték-iparban
- Ez a legfrissebb State of the Industry felmérésből derült ki
A "crunch", vagyis a masszív túlóráztatás hosszú évek óta visszatérő témának számít a videójáték-iparon belül, de vajon mennyire jellemző ez összességében? Többek között erre a kérdésre is kereste a választ a GDC szervezőinek legújabb éves felmérése, a State of the Industry, melyben több mint 3 ezer játékfejlesztőt kérdeztek meg a világ minden tájáról.
A kérdőívből kiderült, hogy megkérdezettek közel fele dolgozik 40 óránál többet átlagosan egy héten. Íme a pontos eloszlás az egyes válaszlehetőségek között:
- 0-20 óra: 17%
- 21-25 óra: 5%
- 26-30 óra: 5%
- 31-35 óra: 5%
- 36-40 óra: 24%
- 41-45 óra: 21%
- 46-50 óra: 12%
- 51-55 óra: 5%
- 56-60 óra: 3%
- Több mint 60 óra: 4%
A túlórázóktól megkérdezték azt is, hogy mi áll ennek hátterében, és a nagy többség, a válaszadók több mint háromnegyede mondta azt, hogy valójában ők hajtják többet saját magukat. Csupán 14 százalék volt, aki a vezetésre mutogatott, 11 százalék pedig a kortárs nyomást nevezte meg indokként.