• Úgy tűnik, a Cyberpunk 2077 fejlesztői végig túlórázni fognak a játék megjelenéséig
  • A CD Projekt RED vezetője szerint azonban a csapatnak ezzel nincs gondja
  • Egyben pedig arra is felhívta a figyelmet, hogy mindenkinek ki lesz fizetve az extra munkája

A játékiparon belül sajnos egyáltalán nem számít ritka jelenségnek az úgynevezett crunch, melynek a lényege, hogy egy-egy projekt vége felé a stúdiók brutális túlórára kényszerítik a fejlesztőket, hogy az adott játék időben el tudjon készülni. Ma reggel pedig az is kiderült, hogy a vezetőség minden korábbi ígérete ellenére a Cyberpunk 2077 fejlesztőire is valami hasonló vár majd a következő hat hétben.

Az eset kapcsán igen sokan felhördültek, hiszen az ilyesfajta túlóra megítélése az iparban mostanában egyre negatívabb, Adam Badowski, a CD Projekt RED feje, pedig nemrég egy közleményben próbálta tisztázni a helyzetet Twitteren. Badowski tweetjében leírta, hogy egy igen fontos projekt befejezésén dolgoznak épp, ami sokuknak kvázi az életét jelentette az elmúlt években, így a csapat megérti, hogy szükség van a túlórára, ha be akarják időben fejezni a fejlesztést. Egyben pedig azt is hozzátette, hogy mindenkit kompenzálni fognak az extra munkája miatt, és arra is felhívta a figyelmünket, hogy a stúdió éves profitjának 10%-át szokás szerint szétosztják majd a fejlesztők között.