Hát ezt is megértük: végre elindult a Planescape: Torment szellemi folytatásaként felfogható Torment: Tides of Numenera Kickstarter-kampánya. Ez az a játék, amire a klasszikus RPG-k megszállottjai várnak évek óta -- kérdés persze, hogy fel tud-e nőni az elvárásokhoz. Nos, eddig annyi biztos, hogy a fejlesztésért felelős InXile elhagyta a D&D-s alapokat, és egy frissebb szabályrendszer felé fordult. Ez Monte Cook Numenera című szerepjátéka, melynek háttértörténete szerint egy olyan multiverzum egyik dimenziójának (név szerint a Kilencedik Világnak) lakóját személyesítjük meg, amely korábban egy hatalmas, fejlett birodalom otthonául szolgált. Ez a felsőbbrendű, technikai téren előrehaladott, ugyanakkor a mágiában is jártas civilizáció azonban egyszer csak megszűnt létezni, és amit maga mögött hagyott, az nemcsak egy halom üszkös rom, hanem egy különleges erővel működő gépek és leletek halmaza -- ezeket hívják numenerának, kalandjaink pedig e titokzatos tárgyak körül bonyolódnak majd.
A sztori szerint az "utolsó láncszem" bőrébe bújhatunk, aki egy igen speciális eredettel bíró karakter. Nagyon-nagyon régen élt egy ember, aki rájött, hogy lehet átverni a halált a numenerák segítségével: néhány évente testet cserélt (ezér egy időben a "változó istennek" nevezték), de azt nem tudta, hogy mindegyik formája életben marad, a tudata pedig széttöredezik, hogy porhüvelyenként új szellemre gyúljon. Egy ilyen volt testet irányítunk mi is, kinek élete veszélybe kerül, amiért teremtő ura istentelen tevékenysége folytán felébresztheti ősi ellenségét, a megállíthatatlan Entrópia Angyalát. A bosszúálló entitás a változó istent és annak minden teremtményét a másvilágra akarja küldeni -- csak úgy menekülhetünk meg, ha megkeressük a vándorló urat és a segítségét kérjük. Mindehhez egy hosszú, filozófiai mélységeket szántó történetet kell végigjátszanunk. A sztoriban minden egyes döntésünk jelentősséggel bír: a nemjátékos karakterek emlékeznek ránk, tudják, mit tettünk és milyen okból, és persze ehhez mérten is viszonyulnak hozzánk. A Tides of Numenera pedig, ahogy annam idején a Planescape: Torment is, egy bizonyos kérdés köré szövi fel a forgatókönyvet, nevezetesen, hogy mennyit számít egyetlen élet a sok-sok milliárdból. Ha hihetünk Brian Fargónak, akkor a játék a gondokodtató témák iránti érzékenysége miatt lesz igazán emlékezetes, így tisztelegve a zseniális előd előtt.
Játékmenetét tekintve a Torment egy felülnézetes, izometrikus szerepjáték lesz, szóval valami olyasmire számíthatunk, mint a Wasteland 2 esetében is. A játékosok csak a már említett hőst irányíthatják, de találkozhatnak majd opcionális társakkal, akik, ha velünk tartanak, saját küldetéseket és fordulatokat hoznak vagy akadályoznak meg. A dialógusok a Planescape: Tormentben látotthoz hasonló rendszerben működnek, a grafikáért pedig a sokszor bizonyított Unity Engine felel majd. Az InXile különösen büszke a környezetre, mely szerintük soha nem látott helyszínek százaival ejti ámulatba az átlagos fantasyhoz szokott RPG fanatikusokat -- erre a galériában is látható művészi munkák a bizonyítékaik. A Torment: Tides of Numenera DRM-mentesen jelenik majd meg, és csak digitálisan lehet megvásárolni, de persze az adakozó kedvűek kellő összeg befektetésével gyűjtői, dobozos kiszerelést is szerezhetnek. Fontos kiemelni azonban, hogy ez a játék NEM a Planescape: Torment folytatása, szóval még csak utalások sem lesznek benne a nagy elődre vonatkozóan.
Ami pedig a játékmenetet illeti, tényleg az számít majd leginkább, hogy mikor mit teszünk és hogy döntünk. Persze, ez csak egy játék, és mint ilyen, segít eldönteni, mi jó és mi rossz: a Kilencedik Világ "tide-okra", azaz szeletekre bomlik, melyeket más-más színekkel jelölnek a fejlesztők. Ezek a szeletek morális és erkölcsi tulajdonságokat tömörítenek, úgy mint az empátia vagy az adakozás az arany szegmensben, vagy épp az érvelés vagy a tisztánlátás a kékben. A harc körökre osztott formában lesz jelen, az összecsapások pedig sokszor elkerülhetők lesznek.
Ráadásul a programban minden cselekedetünk lejegyzésre kerül, és mint "hagyaték" hagy nyomot a világon -- sajnos ennek mibenlétéről elég kevés információt kaptunk, mindenesetre érdekesen hangzik egy szabadon formálható univerzum. Ugyanakkor magából a játékból még semmit sem láttunk. Ahhoz, hogy az ambiciózus tervek valósággá váljanak, kell még 900 ezer dollár, melyet a hivatalos Kickstarter-oldalon lehet összegyűjteni. Még 30 teljes nap áll a rendelkezésünkre, hogy segítsük a munkát -- bízzunk benne, hogy Fargóék elbírnak a rájuk nehezedő nyomással.
Megjelenési dátumot nem kaptunk, de tekintve, hogy még a Wasteland 2 sem jött ki, mi 2014-15 környékére saccolunk. A platformok között egyelőre csak a PC biztos, de ahogy gyűlik a pénz, valószínűleg megjelennek a különböző portok is (Linux és Mac biztos, konzolokon egy ilyen játék túl összetett lenne). S hogy tényleg bejön-e az InXile-nak a közösségi finanszírozás, mint egyedüli bevételi forma? Azt csak az idő dönti el.
A nagy kiadók bekaphatják, hogy nincs igény a klasszikus dolgokra meg csak az ilyen olyan folytatásokra tartanak igényt... -.-"
A megjelenési dátum amúgy 2014 decemberére van datálva, ha hihetünk a pledge összegek alatt lévő kiírásnak.
Hihetetlen, már több, mint 1,5 milliónál tart a projekt.
Ez a hagyatékosdi is érdekes. Annyian ígérték már, hogy hujj, így meg úgy formálható majd a világ, de eddig nagyon kevés (talán egy sem) tudta beváltani. Mindig megelégedtek annyival, hogy visszajön a sztoriban később néhány karakter, és azok reagálnak arra, amit velük tettünk. Aztán ennyi. :D De nekem ez még nem világformálás...
Ez a hagyatékosdi is érdekes. Annyian ígérték már, hogy hujj, így meg úgy formálható majd a világ, de eddig nagyon kevés (talán egy sem) tudta beváltani. Mindig megelégedtek annyival, hogy visszajön a sztoriban később néhány karakter, és azok reagálnak arra, amit velük tettünk. Aztán ennyi. :D De nekem ez még nem világformálás...
Updated my journal
Updated my journal
Updated my journal
Nagyon várós :D