A Planescape: Torment sokak szerint minden idők egyik legjobb szerepjátéka, melyet a legendás Chris Avellone tett le az asztalra még 1999-ben. A játékhoz sosem készült folytatás, és egy ideig nem is hallottunk ilyesféle terveket -- ám Avellone nemrég aktivizálta magát, és elmondta, hogy érdekli a Kickstarter és szívesen fordulna segítségért az InXile-hoz, de hivatalos második rész helyett inkább csak "szellemi folytatásra" adná a fejét. Nos, ma reggel végre hivatalossá vált: a projekt az InXile kezében van, és már készül a játék, igaz, még nagyon korai stádiumban leledzik.
Nem véletlen azonban a szellemi szó gyakori használata: az új Torment búcsút int a D&D-világnak, és a -- szintén Kickstarterről származó, 20 ezer kért dollár helyett félmilliót összegyűjtő -- Numenera szerepjáték univerzumába költözik, melynek alkotója, Monte Cook, a papír alapú Planescape-en is dolgozott. A Numenera egy félig sci-fi, félig fantasy világot mutat be, mely Brian Fargo InXile alapító szerint tökéletes egy Torment-játékhoz.
Fargo a Rock, Paper, Shotgunnak elmondta, hogy az új univerzum miatt nem lesznek utalások, átívelő szálak az eredeti játék és a folytatás között, sokkal inkább arra megy rá a csapat, hogy a programmal töltött idő folyamán hasonló élményben legyen részünk, mint amikor először játszottuk végig a Planescape: Tormentet. Persze a modern technológiának hála a lehetőségek sokat tágulnak, rengeteg új opció és megoldás előtt nyílik meg az út, melyek nagyon izgatják a csapat fantáziáját.
A játék egyelőre még csak vázlatok formájában létezik: a sztori már körvonalazódik és lassan a fejlesztés irányvonala is megszabható lesz, de Fargo szerint a csapat minden erejét elveszi a Wasteland 2, szóval a munka csak a posztapokaliptikus RPG kiadása után indul meg igazán. Finanszírozási formaként a Kickstarter a legvalószínűbb, bár ezen még változtathat a Wastlend 2 esetleges sikere.
Nem véletlen azonban a szellemi szó gyakori használata: az új Torment búcsút int a D&D-világnak, és a -- szintén Kickstarterről származó, 20 ezer kért dollár helyett félmilliót összegyűjtő -- Numenera szerepjáték univerzumába költözik, melynek alkotója, Monte Cook, a papír alapú Planescape-en is dolgozott. A Numenera egy félig sci-fi, félig fantasy világot mutat be, mely Brian Fargo InXile alapító szerint tökéletes egy Torment-játékhoz.
Fargo a Rock, Paper, Shotgunnak elmondta, hogy az új univerzum miatt nem lesznek utalások, átívelő szálak az eredeti játék és a folytatás között, sokkal inkább arra megy rá a csapat, hogy a programmal töltött idő folyamán hasonló élményben legyen részünk, mint amikor először játszottuk végig a Planescape: Tormentet. Persze a modern technológiának hála a lehetőségek sokat tágulnak, rengeteg új opció és megoldás előtt nyílik meg az út, melyek nagyon izgatják a csapat fantáziáját.
A játék egyelőre még csak vázlatok formájában létezik: a sztori már körvonalazódik és lassan a fejlesztés irányvonala is megszabható lesz, de Fargo szerint a csapat minden erejét elveszi a Wasteland 2, szóval a munka csak a posztapokaliptikus RPG kiadása után indul meg igazán. Finanszírozási formaként a Kickstarter a legvalószínűbb, bár ezen még változtathat a Wastlend 2 esetleges sikere.
Amúgy, ha jól tudom a Planescapen inkább Monte Cook bátyja, David "Zeb" Cook dolgozott, Monte max ilyen kisegítő személyzet lehetett akkoriban a TSR-nél.