Az első Driver még 1999 júniusában jelent meg PS-re, majd 2000 szeptemberében Macre és PC-re (az USA-ban, Európában októberben). A hetvenes években játszódó történetben egy Tanner nevű fedett hekussal kellett Miami, San Francisco, Los Angeles és New York City utcáin különféle autós küldetéseket teljesíteni. A hatalmas sikert elért, kultikus státuszba emelkedett játék folytatását, melyben már kiszállhattunk az aktuális gépből, hogy másikat foglaljunk le, és Chicago, Havanna, Las Vegas, valamint Rio De Janeiro miliőjével ismerkedhettünk meg, csak PlayStationre adta ki az Infogrames (illetve később lett belőle egy GBA port is), és igencsak vegyes fogadtatásra talált – ám mi volt ez a harmadik részhez képest!
A nagy dérrel-dúrral, és igencsak masszív hype-pal beharangozott, 2004 júniusában piacra került Driv3r csúfosan megbukott, melyet persze csak magának köszönhet. A helyszín Miami, Nizza és Isztambul, a sztori unalmas, az irányítás botrányos, a játék hemzseg a hibáktól és rossz tervezési döntésektől. A negyedik rész, a Driver: Parallel Lines (2006. március, PC-re és Európában 2007. június) az idősíkokkal próbált meg újítást hozni, hiszen 1978 és 2006 New Yorkjában is vitézkedhettünk, ám immár Tanner nélkül. És bár a játékmechanizmus már újra a vezetésre és autós missziókra fókuszált, az előző rész hibáit nem tudta feledtetni, és bizony gyenge eladásokat produkált.
Az Ubisoft 2006 augusztusában vásárolta meg a franchise jogait az akkor épp anyagilag a csőd szélén táncoló, így értékeit elkótyavetyélő Ataritól, a játékot a kezdetektől fejlesztő Reflections stúdió komplett munkásállományával együtt, potom 24 millió dollárért. 2006 szeptemberében, a Tokyo Game Show keretén belül a Sony kikotyogta, hogy már készült az új felvonás PS3-ra, ugyancsak a Reflections műhelyében, és miután a srácok elpasszolták a Stuntman szériát a Pygnositicsnek, több idejük is marad a fejlesztésre. Abban az évben az Ubisoft elnöke, Yves Guillemot is megerősítette a mindezt azzal, hogy szeretné a sorozatot a versenyzés területére terelni, több területet lefedve. Aztán néma csend...
Néma csend - mostanáig, azonban most történt valami. A BBC a brit videojáték-fejlesztésről készített helyszíni riportot az Ubisoft Reflections Newcastle-ben található boszorkánykonyhájában, melyet úgy mutatott be, hogy itt készültek az eddigi Driver részek, és itt faragják a legújabb epizódot is. A stúdióvezető Gareth Edmondson bepillantást engedett a munkába is, ahol a művészek sportautókat modelleztek éppen, az animátorok pedig két drótvázmodellt beszélgetését rendezgették egy járműben. Játékbeli jelenetek is felvillantak a monitorokon, melyek stílusos, kissé rajzfilmszerű benyomást keltettek. A főnök szerint a járgányok külső és belső kidolgozására egyaránt nagy hangsúlyt fektetnek, így egy karambol igencsak reális hatást nyújt majd. És miközben ugye a legutolsó hír az volt, hogy az új Driver PS3 exkluzív lesz, a stúdióban nem kevés X360 kontroller heverészett szerteszét...
A szép az egészben egyelőre az, hogy egy Ubisoft szóvivő annyit közölt a Videogaming247 portállal, hogy ő semmit nem tud a játékról. Így aztán nem marad más hátra, mint várjuk, hátha valaki a franciáktól végre előáll a farbával, mert hogy lesz új Driver, arra azért nyugodtan megesküdhetünk.
(Illusztrációk: Driver: Parallel Lines)
A nagy dérrel-dúrral, és igencsak masszív hype-pal beharangozott, 2004 júniusában piacra került Driv3r csúfosan megbukott, melyet persze csak magának köszönhet. A helyszín Miami, Nizza és Isztambul, a sztori unalmas, az irányítás botrányos, a játék hemzseg a hibáktól és rossz tervezési döntésektől. A negyedik rész, a Driver: Parallel Lines (2006. március, PC-re és Európában 2007. június) az idősíkokkal próbált meg újítást hozni, hiszen 1978 és 2006 New Yorkjában is vitézkedhettünk, ám immár Tanner nélkül. És bár a játékmechanizmus már újra a vezetésre és autós missziókra fókuszált, az előző rész hibáit nem tudta feledtetni, és bizony gyenge eladásokat produkált.
Az Ubisoft 2006 augusztusában vásárolta meg a franchise jogait az akkor épp anyagilag a csőd szélén táncoló, így értékeit elkótyavetyélő Ataritól, a játékot a kezdetektől fejlesztő Reflections stúdió komplett munkásállományával együtt, potom 24 millió dollárért. 2006 szeptemberében, a Tokyo Game Show keretén belül a Sony kikotyogta, hogy már készült az új felvonás PS3-ra, ugyancsak a Reflections műhelyében, és miután a srácok elpasszolták a Stuntman szériát a Pygnositicsnek, több idejük is marad a fejlesztésre. Abban az évben az Ubisoft elnöke, Yves Guillemot is megerősítette a mindezt azzal, hogy szeretné a sorozatot a versenyzés területére terelni, több területet lefedve. Aztán néma csend...
Néma csend - mostanáig, azonban most történt valami. A BBC a brit videojáték-fejlesztésről készített helyszíni riportot az Ubisoft Reflections Newcastle-ben található boszorkánykonyhájában, melyet úgy mutatott be, hogy itt készültek az eddigi Driver részek, és itt faragják a legújabb epizódot is. A stúdióvezető Gareth Edmondson bepillantást engedett a munkába is, ahol a művészek sportautókat modelleztek éppen, az animátorok pedig két drótvázmodellt beszélgetését rendezgették egy járműben. Játékbeli jelenetek is felvillantak a monitorokon, melyek stílusos, kissé rajzfilmszerű benyomást keltettek. A főnök szerint a járgányok külső és belső kidolgozására egyaránt nagy hangsúlyt fektetnek, így egy karambol igencsak reális hatást nyújt majd. És miközben ugye a legutolsó hír az volt, hogy az új Driver PS3 exkluzív lesz, a stúdióban nem kevés X360 kontroller heverészett szerteszét...
A szép az egészben egyelőre az, hogy egy Ubisoft szóvivő annyit közölt a Videogaming247 portállal, hogy ő semmit nem tud a játékról. Így aztán nem marad más hátra, mint várjuk, hátha valaki a franciáktól végre előáll a farbával, mert hogy lesz új Driver, arra azért nyugodtan megesküdhetünk.
(Illusztrációk: Driver: Parallel Lines)