2001 szeptembere óta fogadja az űrvándorokat a Jumpgate, és dacára számtalan csapásnak, megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvend, egy nem túl nagy, de annál kitartóbb közösségnek hála. Még tavaly júniusban írtam az új generációs, friss motorral, ráncfelvarrásokkal és sok újdonsággal kecsegtető Evolutionről, és ahogy azt Chris említett cikkében is olvashattátok, júniusra tervezték a srácok az élesítését. Sajnos, illetve szerencsére ebből nem lesz semmi.
Szerencsére? Igen, ugyanis Scott Brown, a NetDevil egyik alapítója, alias Scorch admirális egy igen értelmes, tisztán fogalmazó bejegyzésben tette közzé a sokak számára bizonyára szomorú hírt a kiadó Codemasters hivatalos fórumán. Ebben arról ír, hogy három éve tervezik az új felvonást, és ezalatt egyetlen dolgot ígértek biztosan: nem adnak ki befejezetlen terméket, nem akarják, hogy játékosaik szájíze megkeseredjen, hiszen egy fejlesztő számára az a legrosszabb, ha csalódást okoz rajongóinak. Ráadásul az MMOG-piacon igen nagy a verseny, és egy félkész, nem átgondolt, összecsapott játék már megjelenése pillanatában bukásra van ítélve (hm, Age of Conan, valaki...?).
Ahogy Scott elmondta, az Evolutionben már szinte minden benne van, amit terveztek, ám az a tesztfázis, amelyben a barátok és a családtagok vettek részt, rávilágított jó pár problémára, hála a „friss szemeknek”, így például számos hibát találtak az instance-okban zajló és nyilvános PvP-küzdelmekben, ezért a játék eme alapelemét tovább kell csiszolniuk és fejleszteniük. Szintén sok időt töltöttek a bétatesztelés során befutott visszajelzések kiértékelésével, és ezek alapján is úgy látták, van még mit hegeszteniük. Márpedig inkább eltolják a kiadást, mintsem hogy egy nem kiérlelt játékot kiadjanak a kezükből. Épp ezért folytatódik a tesztfázis is, emiatt aztán a megjelenési dátumról sem nyilatkozhatnak érdemben, de természetesen tájékoztatni fognak minket a fejleményekről.
Egy idézet még a bejegyzésből: „Magasra emeltétek a lécet számunkra, és nagy felelősséget érzünk, hogy átugorjuk azt. A várakozásnál sokkal rosszabb lenne egy olyan terméket piacra dobni, mely nem aknázza ki a benne rejlő potenciált. E játék fejlesztése során egy cél lebegett szemünk előtt, ezt fogalmaztuk meg újra és újra: egy nagyszerű és főleg szórakoztató űrcsata-játékot létrehozni. Mindaddig, míg veletek együtt nem érezzük úgy, hogy a játék megfelel ezeknek az elvárásoknak, nem adjuk ki.”
Okos szavak, világos érvek. Várunk hát tovább, az eddigiek alapján is megéri a dolog, hiszen remek kis cuccnak ígérkezik a felújított és átgondolt új Jumpgate.
Szerencsére? Igen, ugyanis Scott Brown, a NetDevil egyik alapítója, alias Scorch admirális egy igen értelmes, tisztán fogalmazó bejegyzésben tette közzé a sokak számára bizonyára szomorú hírt a kiadó Codemasters hivatalos fórumán. Ebben arról ír, hogy három éve tervezik az új felvonást, és ezalatt egyetlen dolgot ígértek biztosan: nem adnak ki befejezetlen terméket, nem akarják, hogy játékosaik szájíze megkeseredjen, hiszen egy fejlesztő számára az a legrosszabb, ha csalódást okoz rajongóinak. Ráadásul az MMOG-piacon igen nagy a verseny, és egy félkész, nem átgondolt, összecsapott játék már megjelenése pillanatában bukásra van ítélve (hm, Age of Conan, valaki...?).
Ahogy Scott elmondta, az Evolutionben már szinte minden benne van, amit terveztek, ám az a tesztfázis, amelyben a barátok és a családtagok vettek részt, rávilágított jó pár problémára, hála a „friss szemeknek”, így például számos hibát találtak az instance-okban zajló és nyilvános PvP-küzdelmekben, ezért a játék eme alapelemét tovább kell csiszolniuk és fejleszteniük. Szintén sok időt töltöttek a bétatesztelés során befutott visszajelzések kiértékelésével, és ezek alapján is úgy látták, van még mit hegeszteniük. Márpedig inkább eltolják a kiadást, mintsem hogy egy nem kiérlelt játékot kiadjanak a kezükből. Épp ezért folytatódik a tesztfázis is, emiatt aztán a megjelenési dátumról sem nyilatkozhatnak érdemben, de természetesen tájékoztatni fognak minket a fejleményekről.
Egy idézet még a bejegyzésből: „Magasra emeltétek a lécet számunkra, és nagy felelősséget érzünk, hogy átugorjuk azt. A várakozásnál sokkal rosszabb lenne egy olyan terméket piacra dobni, mely nem aknázza ki a benne rejlő potenciált. E játék fejlesztése során egy cél lebegett szemünk előtt, ezt fogalmaztuk meg újra és újra: egy nagyszerű és főleg szórakoztató űrcsata-játékot létrehozni. Mindaddig, míg veletek együtt nem érezzük úgy, hogy a játék megfelel ezeknek az elvárásoknak, nem adjuk ki.”
Okos szavak, világos érvek. Várunk hát tovább, az eddigiek alapján is megéri a dolog, hiszen remek kis cuccnak ígérkezik a felújított és átgondolt új Jumpgate.