Talán mindenki egyetért velem abban, hogy játéktörténeti szempontból az első Bioshock tekinthető az ipar egyik legjelentősebb alkotásának, az Irrational Games 2007-es mesterműve ugyanis olyan közel hozta egymáshoz a művészetet és az interaktív szórakoztatást, ahogy az talán egyetlen produkciónak sem sikerült korábban. Mindemellett az elgondolkodtató történet, Rapture letaglózó világa és az a bizonyos furulat is hozzájárult ahhoz, hogy Ken Levine csodálatos agyszüleménye instant bebocsátást nyert a videójátékok dicsőségcsarnokába, és bár a 2K Marin által jegyzett folytatás eleinte nem kapta meg a neki járó elismerést, később szerencsére helyreállt a világ rendje. Játékmenet terén én ugyan picit csalódásként éltem meg a franchise eddigi utolsó részének tekinthető Infinite-et, ám az tagadhatatlan, hogy sztori és hangulat terén párját ritkította a 2013-ban debütált FPS, melynek második DLC-je (Burial at Sea Episode 2) tökéletes, és egyben szívszaggató lezárásként szolgált.

Pont ezért érhetett minket meglepetésként, amikor a 2K Games bejelentette, hogy közel sem ért még véget a széria, mivel a Cloud Chamber névre keresztelt stúdió berkeiben már gőzerővel készül a következő Bioshock-játék, melynek fejlesztése elég sokszor zátonyra futott az elmúlt években, de azért így is megtudhattunk róla ezt-azt. Kiderült többek között, hogy Parkside kódnéven fut a program, és egy 1960-as évekbeli antarktiszi városban, a Borealisban játszódhat a történet, melynek megalkotásába a Ghost of Tsushima írója is besegít. Mindez rendkívül izgalmasan hangzik, tényleges képet vagy videót azonban máig nem láthattunk a projektből – egészen mostanáig, az MP1st csapatának sikerült ugyanis előásnia az alant látható fotót, amin a Bioshock 4 (egyáltalán nem biztos, hogy ez lesz a végleges neve) egy korai buildjét tudjuk megtekinteni.

bioshock-4.jpeg

A portál szerint a 2K meg nem nevezett művészétől érkezett screenshot egy 2021-es demóból származik, tehát több mint valószínű, hogy a végleges produkció nem így fog kinézni, mindenesetre vethetünk egy pillantást az évekkel ezelőtti UI-ra, valamint a shotgunra, ami némileg modernebb hatást kelt, mint a korábbi gyilokszerszámok. Külön figyelmet érdemel továbbá a kép közepén található objektum, ami első ránézésre egy különleges dizájnnal megáldott világítótoronynak tűnik – mivel ezek az építmények a Bioshock univerzum meghatározó elemeinek számítanak, egyáltalán nem csoda, hogy az új részben is benne lesznek. Egy kép persze nem csinál nyarat, eddig mindenesetre még ennyit sem láthattunk az alkotásból, így örülhetünk, hogy előkerült – na meg persze annak is, hogy nemrég nagyobbacska toborzásba kezdett a stúdió, ami elég egyértelmű jele annak, hogy magasabb fokozatba kapcsolt a fejlesztés.