Vallomással tartozom: a BioShock első része a kedvenc játékom - all time favourite, ahogy az angol mondaná. Éppen ezért 2007 óta rajta tartom az ujjaimat a széria ütőerén, és felettébb kíváncsian várom, hogy egy The Last of Us és egy Fallout sorozat után mit tud majd gurítani a Netflix-féle BioShock film. Most viszont nem is arról, hanem a BioShock 4-ről lesz szó, amit még 2019-ben jelentettek be.

Hivatalos infó egész egyszerűen nincs róla, azon kívül, hogy a 2K Cloud Chamber nevű fejlesztőcsapata készíti, de több részlet is napvilágot látott az évek során, amik vagy igazak, vagy nem:

Ezek után talán nem csoda, ha minden apró infóra ki vagyunk éhezve, mi rajongók, és most végre felvillant egy halvány reménysugár. A Cloud Chamber egyik munkatársa, Jeff Spoonhower LinkedIn-en tette közzé, hogy bővülne a csapat, ami még nem is lenne akkora szám, viszont a munkakörök mennyisége már annál inkább: összesen 30 (!) pozícióra keresnek új embert.

Bízunk benne, hogy nem egy újabb projekt-újraindításról van szó, hanem végre megtalálták a megfelelő irányt, és ahhoz kell ennyi ember, hogy gyorsan befejezhessék a munkálatokat. Elvégre jövőre lesz 10 éve, hogy készül, ha hihetünk a korábbi pletykáknak, az meg gombócból is sok. És ne felejtsük, hogy a BioShock 1 és az Infinite atyja, Ken Levine az új csapatával, a Ghost Story Games-szel már szintén évek óta dolgozik egy játékon, amit 2025-ben terveznek kiadni. Ez a Judas, ami olyan, mintha egy BioShock lenne - az űrben. Szóval nem kéne egymásra csúsztatni a kettőt, valószínűleg tudják ezt a Take-Two Interactive-nál is, mely mindkét stúdiót birtokolja. Már csak az a kérdés, mihez kezdenek ezzel a tudással.