A Jump Force alapötlete a Dragon Ball XenoVerse és az újkori Naruto-játékok kedvelőinek már ismerős lehet: adott egy online közeg, ahol szabadon mászkálhatunk, real time látva a többi játékost, akikkel beszélgethetünk, de akár harcolhatunk is. Az erre szolgáló lobby egyelőre nem túl szemrevaló, a bétában pedig csak az online harcok működtek 1 vs 1 módban, valamint az 1 vs CPU segítségével a gép kegyetlen öklét ismerhettük meg. A többi játékos között előre meghatározott avatárokkal lehetett elvegyülni, ezeken viszont jól látszott, hogy az ismert szereplők jellegzetességeiből lettek összegyúrva, ergo megelőlegezek egy részletes karaktergenerálót a programnak, ahol kedvünkre válogathatunk a ruhák, kiegészítők és frizurák között.
És hogy milyenek a meccsek? Háromfős brigáddal vonulhatunk harcba, Son Goku, Vegeta vagy Freeza mellett a Narutóból választható volt a címszereplő mellett Sasuke, a One Piece szalmakalapos kalózkapitánya, Luffy, az ő első tisztje, Zoro és nagy nemezisük, Black Beard. De ott volt még többek közt Ichigo a Bleachből, valamint a Yu Yu Hakusho és a Hunter x Hunter hősei és főellenségei is, szóval a lista már a zárt bétában is elég impozánsan festett. New York és Hong Kong mellett a DBZ-ből ismert Namek bolygó és a hegyi tisztás is szerepelt, ezek közül pedig néhánynál sikerült az intenzív ütésváltások folyományaként képernyőt váltani, úgyhogy feltételezem, többszintes harcterekre van kilátás. A Jump Force grafikailag már most korrekt, a vérszegény központi helyet leszámítva a harcok helyszínei szépek, plusz tele vannak apró érdekességekkel. Például az egyik metropolis tövében felfedezhető a Thousand Sunny, máshol egy kráterben Raditz utazókapszulája, de vannak még különféle plakátok és egyéb utalások. Az univerzumok keresztezésére a történet biztosan válasszal fog szolgálni, azonban a bétában minden a nyers összecsapásokról szólt.
It’s Over 9000!
Harc közben váltogathatunk hőseink között, és mindegyikőjüknél a rájuk jellemző stílus köszön vissza a speciális támadások mellett. A karakterek kidolgozottsága meglepően részletes, és külön plusz pont jár azért, mert bunyó közben szemmel láthatóan sérülnek, ruhájuk is amortizálódik. Az iszonyú pörgős verekedéseket egyértelműen a speciális támadások dobják fel, melyek könnyen hozhatók be, és mind annyira ultra látványos, hogy az eredeti művek kedvelői örömkönnyeket fognak hullatni. Adott a lehetőség, hogy meccskeresés közben gyakorló módban ténykedjünk, ami nem is árt, mert a valódi játékosoknál már észnél kell lenni, hiszen a könnyedén nyerhető gépi bunyókkal szemben igazi vérre menő küzdelmek alakulhatnak ki.
A védekezés, a counter, valamint az ultimate támadások miatt nem lehet összevissza zongorázni, nagyon oda kell figyelni, hogy mit mikor lövünk el, és hiába a legerősebb speciális attack, ha az ellenünk harcoló online játékos épp a pálya másik oldalán tartózkodik, elvégre ilyenkor esélytelen, hogy eltaláljuk – tehát nincs védhetetlen támadás. Ez okos megoldás, taktikázásra kényszeríti az edzett profikat is. A Jump Force az animerajongók körében szinte biztos vétel lesz, a nem éppen túlbonyolított harcrendszer, az ügyesen balanszolt meccsek és a szép grafika miatt pedig már most megáll a lábán. A legnagyobb talány csupán az, hogy megjelenésekor bírni fogják-e a szerverek a tengernyi, kiéhezett anime-fan áradatát.