A Waterstones.com online könyváruház ismertetője ugyanis elég valószínű, hogy felfedett valamennyit az elkövetkező The Elder Scrolls játékból. Ugyan a kiírás azóta törlésre került (mily meglepő, nem?), a szöveg megmaradt az internet szemfüles kalózainak emlékezetében, s így már mindenki megtalálhatja. A lényeges rész így hangzik:
"A történet 45 évvel játszódik az Oblivion után, és gyakorlatilag hidat képez az ötödik részhez, ami majd 200 évvel az oblivioni krízist követően veszi fel a fonalat."
A The Infernal City borítóképe
Hogy ez mennyire vehető komolyan, az persze kérdéses, de annyi bizonyos, hogy a Bethesda nemrég fejezte be a Fallout 3 kiegészítéseit, és hogy bár állítólag már dolgoznak egy posztapokaliptikus folytatáson, elég ostoba döntés lenne sokáig nyugodni hagyni egy olyan jövedelmező sorozatot, mint a TES. Ha lesz valami hír, arról természetesen beszámolunk, addig viszont csak a spekulációk maradnak.
(A képek természetesen az Oblivionból származnak)
"A történet 45 évvel játszódik az Oblivion után, és gyakorlatilag hidat képez az ötödik részhez, ami majd 200 évvel az oblivioni krízist követően veszi fel a fonalat."
A The Infernal City borítóképe
(A képek természetesen az Oblivionból származnak)
1. A skillek nagy részét azért vettek, szerintem legalábbis, mert mint azt már előttem is írták, a Bethesda nagyobb tömegek (mondhatni, a casual gamerek) felé (is) szeretett volna nyitni, s ennek egyértelműen a játék RPG rendszerének a leegyszerűsítése volt az ára... Kérdés ugye, hogy ez mennyire volt jó ötlet, hiszen az igazi szerepjátékosok ennek ugyebár nem örültek; köztük én sem. Jó kérdés az is, hogy miért nem tudunk az Oblivion-ban enchantot tanulni, szerintem ezt is beírhatjuk az egyszerűsítések közé, ugyanakkor nekem végül is tetszett, hogy csak akkor enchantolhattad a tárgyaidat, ha már bekerültél az Oblivionban az Arcane University-re (nézzétek el, hogy nem tudom, hogy ezt hogyan fordították le), azért mégiscsak jobban hatott, hangulatosabb volt szerintem, hogy akárki nem ruházhatta fel varázserővel a tárgyait, csak az, aki már feljebb emelkedett a társadalmi (itt konkrétan a Mágus céhen belüli) ranglétrán.
2. Ez viszont tényleg igaz, hiszen, mint ahogy írtad is, a Morrowind-ben szinte akármilyen kis "csip-csup" frakcióhoz csatlakozhattunk, a Nagy Házaktól kezdve akár az Ikerlápákig akárkikhez; míg az Oblivion-ban lényegében van a "jó" és a "rossz" oldalnak is két-két frakciója, valamint még van néhány-kisebb nagyobb szervezet, de igazából szinte tök mindegy, hogy ki hova csatlakozik. Ez egyértelműen visszalépés a harmadik részhez képest.
3. Ez az állításod viszont már a játék háttérvilágát feszegeti, szerintem nem igazán hozható fel negatívumnak az, hogy a településekből kevés lenne. Ha ismered a játék világát, akkor tudhatod, hogy Cyrodiil jóval nyugatabbra található Morrowind-től, sokkalta fejlettebb körülmények között élnek ott az emberek, mint a sötét elfek földjén, s emiatt inkább nagyvárosokban, mint kisebb falvakban élnek, de persze azért számtalan kisebb-nagyobb település, falu, monostor is megtalálható még a térképen. Az pedig, hogy "egysíkú" a földrajzi tér, szerintem azért nem helytálló állítás, mert Cyrodiil Tamriel szívében fekszik, s emiatt szinte minden provinciából akad benne egy kicsi részlet, például Skyrim havas hegyvidékéből ugyanúgy találhatunk benne példát, mint a Fekete Mocsár (Black Marsh) sötét lápvidékeiből). Morrowind maga talán azért tűnt változatosabbnak, mert ugye Vvanderfell közepén kapott helyet a Vörös hegység, egy hatalmas vulkán, ami a sziget nagy részét vulkanikus területté változtatta (többek között ennek köszönhető ugye a sziget északi részén fekvő Hamusivatag is), s ezek után a területek után üdítően hat a sziget nyugati oldalán lévő mocsárvilág, vagy éppen a déli partszakaszon a kisebb nagyobb szigetekből álló szigetvilág, vagy mondjuk észak-keleten a pusztaság. Ha így nézzük, szerintem a tájak változatossága alapján ugyanolyan jól "vizsgázik" mindkét játék.
4. Hát, nem azért, de szerintem a Morrowind-ben is voltak lények, amik a mi szintünkhöz igazodtak, sőt, nem hiszem, hogy egyes szinten összefuthattál volna Arany szentekkel (Golden Saint), vagy Ogrimokkal akárhol is, bár lehet, hogy rosszul emlékszem, ha igen, akkor bocsi .
5. Ez mondjuk igaz, de ez is megmagyarázható a TES univerzum lore-jával is, hiszen Cyrodiil-ban azért ugyebár több vámpír él, mint Vvanderfell-en, ahol lényegében három egymással folyamatos harcban álló klánokba tömörültek a vérszívók, s így ésszerű, hogy mivel folyamatosan irtották egymást, sokkal kevesebb vámpírral találkozhattunk, mint az Oblivion-ban. Ugyanakkor, játékmeneti szempontból igazad van, a TES IV-ben tényleg sokkal könnyebb vámpírrá válni, mint az elődjében, ami szintén felírható az egyszerűsítések közé.
6. Na, ez viszont egyértelműen negatívum. Nekem személy szerint jobban bejött a Morrowind kis, baljóslatú figyelmeztető üzenete, ami akkor jött elő, ha egy a történet szempontjából fontosabb karakterrel végeztünk... A "koronás" karakterek szintén egyértelműen az egyszerűsítés miatt kerültek be.
7. Ez az állításod is szintén igaz, ezeket inkább én sem kommentálnám.
Összefoglalva, az Oblivion tényleg sokkal egyszerűbb, mint a TES III, de, ez ugye azért van, mert a fejlesztők egyértelműen szélesebb kör felé szerettek volna nyitni ezzel a játékkal, s ez egy olyan programmal, mint a Morrowind nem biztos, hogy sikerült volna. Én örülnék, hogy ha mondjuk a TES V-ben, ha nem is minden elem, de azért jó pár, az előző részekben megismert RPG motívum visszaköszönne, hiszen, azért biztosan ki lehetne úgy is balanszolni a játékot, hogy az mind a casual játékosoknak, mind pedig a vérbeli szerepjátékosoknak megfeleljen. Mindössze az "arany" középutat kéne megtalálniuk a fejlesztőknek, azt, ami úgy ahogy mindenkinek megfelel, s nem is lenne semmi gond a játékkal .
Ami az Oblivion-t illeti, nekem nagyon tetszett, bár tény, hogy a tájak valóban lehetnének változatosabbak, de azért ne feledjük el, hogy a TES univerzumnak igencsak kidolgozott háttérvilága van (szerintem a számítógépes, meg úgy a jelenleg népszerű RPG-k között is kiemelkedő), így a már előre felépített lore-ba (aminek a világ, Nirn földrajza is jelentős része) nem piszkálhatnak csak úgy bele .
Ami pedig azt illeti, hogy az új rész melyik területen/provincián fog játszódni; a két legnépszerűbb találgatás alapján azt hiszem, hogy vagy a Nyár szigetek (Summerset Isles), vagy pedig Égkoszorú (Skyrim) lesz az esélyes; de jobban belegondolva Skyrim esélyesebb, hiszen a ZeniMax Media már lefoglalta a Skyrim nevet.
Végül, szerintem előbb utóbb azért mégiscsak meg fog jelenni egy TES világában játszódó MMO, hiszen 2007 augusztusában már lefoglalták a ElderScrollsOnline.com domain nevet. Más kérdés, hogy egy ebben a világban játszódó MMO ki szerint mennyire lesz jó játék, lévén szerintem legalábbis a TES játékok egyik legnagyobb varázsát mindig is az adta, hogy tényleg tudtad érezni, amikor végrehajtottál egy nagyobb, jelentőségteljesebb feladatot, hogy "igen, most én vagyok a Hős"; egy MMO pedig szerintem nem igazán tudná visszaadni ezt az érzést. Meg aztán, milyen lenne már, ha mondjuk egy instance-ban le lehetne verni magukat a deadra hercegeket (mondjuk akár magát, Mehrunes Dagon-t) ? Mondjuk, látva a Bethesda eddigi játékait, biztosan meg tudnának csinálni egy TES MMO-t is jól, csak kérdés azért ugye, hogy ez mennyire tetszene a hardcore TES rajongóknak, illetve, hogy üzletileg mennyire lenne sikeres (lássuk például a Tabula Rasa-t, ami szerintem legalábbis egy remek játék volt, de sajnos mégis bezártak a szerverei, nagyon kár érte )...
Egyébként a CryEngine 3.0-át elméletileg már konzolokra is optimalizálták, szóval lehet hogy nem lenne olyan horribilis gépigénye, mint a rettegett Crysisnak (ami nemtudom egyébként mitől jó, a képek alapján szépnek szép, de nem esett le az állam, videók alapján meg tucatshooternek tűnik). Vagy akkor rakjanak alá id tech 5-öt. De először tehetséges írókat szerződtessenek...
Szóval felőlem jöhet a következő TES játék, én tárt karokkal várom.
Szerintem ebben ne is reménykedj, amennyire oda és vissza vannak a Gamebryoval csodálnám ha váltanának.
MRKnoxville: Hát én remélem, hogy maradnak a saját motorok kifejlesztésénél. Eddig nem kellett csalódnom bennük. Az UE3 meg abszolút nem RPG-barát.
Azért remélem nem csak a következő konzolgenerációval jön. Az még soká lesz.
Na, attól mentsen meg a Magasságos! Lehet, hogy gyönyörű látványra képes, de ez iszonyat erőforrás-igényes lehet, nem beszélve arról, hogy egy nyílt világú RPG-hez ez nem biztos, hogy ideális lenne. Illetve kétlem, hogy a fejlesztők lemondanának a saját engine ismeretéről és bevállalnának egy tök idegent.
S mindenek előtt szvsz ne az engine-nel foglalkozzanak főleg, az másodlagos kérdés. Az elsődleges az, hogy javítsák ki az előző részek hülyeségeit (pl. Oblivion - velünk fejlődő lények badarsága), ne legyen casualjáték, hanem igen is kelljen benne izzadni a fejlődéshez. Tehát valód szerepjátékot kérünk, nem egy grafikai orgiát, akció-RPG formában. Bár bizonyára úgyis ez lesz, mert az Oblivionnal is bebizonyították, hogy ők szélesebb közönséget akarnak, nem igazi szerepjátékosokat .
Amúgy remélem, valami jó területet választanak majd, habár én már azt sem vetném el, hogy egy MMO formájában egész Tamriel a játékban legyen. (De, ha "következő rész"-ről írnak, akkor bizonyára offline játék lesz ez is - ezesetben mondjuk Hammerfell vagy Black Marsh jöhetne, ezekre kíváncsi vagyok nagyon. )
Persze ha egy jobb engine miatt elveszne a moddolhatóság, akkor maradjanak csak a GameByronál. Bár akkor már beleférhetne egy DIMM és Euphoria is, meg kölcsönözhetnének karaktermodelleket is valahonnan. Jah, meg egy jó írócsapatot.
Ha ezek teljesülnének, akkor a várható bughalmaz ellenére is közel tökéletes játék elébe nézhetnénk. Jó lenne egy hivatalos bejelentés...