A Valve tegnap bejelentett egy új rendszert, ami segít eldönteni, hogy milyen játékok jelenthetnek meg a Steam kínálatában. A szolgáltatás a Steam Greenlight nevet kapta, s a Steam Workshop architektúrára támaszkodva arra kéri a játékosokat, hogy a feltöltött játékokra szavazva döntsék el, melyek kerüljenek be a bolt kínálatába.
A rendszer pofonegyszerű: a dobozképpel, videóval, képekkel és a tervezett gépigénnyel ellátott játékra a felhasználók egy gombnyomással szavazhatnak, s ha elegendő visszajelezés érkezik, akkor a program kapható lesz. Természetesen nem minden játék esetében kell egy fix szavazati számot elérni, elég az is, ha kellő mértékű a lelkesedés, és különben is: a Steam Greenlight ezen része (szavazatok száma) még változni fog az első hetet követő forgalmi adatok beérkezése után.
A Steam Greenlight lehetőséget biztosít arra, hogy már a fejlesztés elején feltöltsük a játék profilját, így folyamatosan információkkal ellátva a lehetséges vásárlókat, s egyúttal folyamatosan gyűjtve a szavazatokat, a megjelenés után pedig a profil frissítésével szerezhetünk egy kis ingyen reklámot a terméknek.
A Valve célja az, hogy megkönnyítse, illetve felgyorsítsa azt a folyamatot, amelynek során a csapat eldönti, mely játékok kerülhetnek fel a piactérre. Anna Sweet elmondása szerint gyakran megakadnak egy-egy értékelés során, de a közösség bevonásával csak rajtunk, a vásárlókon múlik, hogy mit akarunk megvenni.
A Steam Greenlight augusztus 30-án fog elindulni.
A rendszer pofonegyszerű: a dobozképpel, videóval, képekkel és a tervezett gépigénnyel ellátott játékra a felhasználók egy gombnyomással szavazhatnak, s ha elegendő visszajelezés érkezik, akkor a program kapható lesz. Természetesen nem minden játék esetében kell egy fix szavazati számot elérni, elég az is, ha kellő mértékű a lelkesedés, és különben is: a Steam Greenlight ezen része (szavazatok száma) még változni fog az első hetet követő forgalmi adatok beérkezése után.
A Steam Greenlight lehetőséget biztosít arra, hogy már a fejlesztés elején feltöltsük a játék profilját, így folyamatosan információkkal ellátva a lehetséges vásárlókat, s egyúttal folyamatosan gyűjtve a szavazatokat, a megjelenés után pedig a profil frissítésével szerezhetünk egy kis ingyen reklámot a terméknek.
A Valve célja az, hogy megkönnyítse, illetve felgyorsítsa azt a folyamatot, amelynek során a csapat eldönti, mely játékok kerülhetnek fel a piactérre. Anna Sweet elmondása szerint gyakran megakadnak egy-egy értékelés során, de a közösség bevonásával csak rajtunk, a vásárlókon múlik, hogy mit akarunk megvenni.
A Steam Greenlight augusztus 30-án fog elindulni.