Nyáron jelenti be a Bethesda a Fallout: New Vegas 2-t, a játék pedig még idén megjelenik, írja saját forrásra hivatkozva a Frag Hero. A portál kiemeli, hogy ugyanez az ipari forrás szivárogtatta ki a The Last of Us: Part 2-t és a Red Dead Redemption 2-t, szóval érdemes elgondolkodni az állítás igazságtartamán.
Üzleti szempontból érthető lenne a döntés: a Fallout 4 idén kétéves lesz, az új Elder Scrolls még mindig korai (a Skyrim "felújított" változatai csak most jelentek meg), a 2010-ben kiadott New Vegas pedig remek eladásokat produkált. Az informátor szerint a folytatáson is az eredeti játékot fejlesztő Obsidian dolgozik, ez pedig két dolgot jelent: remek történetet és rengeteg bugot.
A Bethesda nem kommentálta a hírt, az E3 pedig még messze van, így addig nem tehetünk mást, mint álmodozunk. Ugyanakkor a Fallout: New Vegas 2 sajnos egyben azt jelentené, hogy nem bővítik több, eddig be nem mutatott várossal a sorozat univerzumát, holott sokan kíváncsiak lennének egy Fallout: New Yorkra vagy New Orleansre.
Épp ezért nem örülök annak sem, ha tehetséges fejlesztők Wasteland-ra "pazarolják" az idejüket, mikor csinálhatnának Veneticat helyette... :) Lehet, hogy 10 RPG rajongóbol 8 nem ért velem egyet, de attól még ez az én véleményem... utáljatok ! :D
amúgy én furcsa helyzetben vagyok, mert objektíve a New Vegas a jobb játék, de én mégis több időt töltöttem a 3-mal: nem igazán tudnám megmagyarázni miért, tán a játéktér hangulata?
a 4 egy rakás szerencsétlenség, de azzal is elvagyok: farmolgatok, modolgatok, fejlődök. hihetetlenül üres s semmitmondó a játék, de mikor fáradt vagyok s nincs sokra igényem, leköt.
TomGoodman2017:
Nem értem az általad említett negatívumokat, a baj, hogy ez még nem is csak személyes preferencia kérdése, a New Vegas több funkciót tartalmaz, látványban pedig konkrétan egy az egyben hozza a 3. részt. Nem részletezném, mert bodak szépen kifejtette pár hozzászólással lejjebb. A Fallout 3 pályatervezése viszont jobb lett. Persze azt elfogadom, hogy összességében jobb szereted a 3. epizódot.
Fallout-hoz képest furcsa volt a Skyrim és nehezen is vettem rá magam, az UI és a Fejlődéstől az elején nagyon hánytam, most sem szeretem, csak elviselem, még SkyUI-val is... De imádom a világot, barangolni benne, felfedezni és küldetéseket csinálni ( a harc az nagyon fapados, de hát ez van... Eredetileg mágusként kezdtem, de aztán átképződtem rougge-á, annyira béna volt. Így most jó! :) Az Oblivion-t és a Morrowind-et viszont anno nem bírtam elviselni, annyira taszított mindkettő... A régi falloutokat sem ismerem, egyszerűen nincs türelmem már a szöveges kalandjátékokhoz. A Wasteland is ott bukott el nálam a töménytelen unalmas és végtelen dialógusaival.. Sajnálom... :(
Érdekes módon a Witcherből is az első a kedvencem, azzal a beteg "audiosur*****-harcrendszerrel együtt" :))) Na de a Vegassal az a bajom, hogy elindítottam közvetlenül az F3 után, mondom : de jó, még sincs vége... :) Hát de, nagyon. A látvány a Vegasban sokkal inkább idéz egy indie programot, mint az eredeti F3-at. Csúnya, kidolgozatlan, darabos. A Karakterek és főleg az ellenségek? Bakker mondom ezek full kreténbe nyomják! A játékmechanika fele ki lett herélve, funkciók fele hiányzik... Nem, egyáltalán nem jó. Az egész Vegassal olyan érzésem van, mint azzal a 3 lábú, vak, büdös kutyával, amit csak szánalomból tartasz meg... :(
Az utóbbi 5-10 évben egy-két kivételtől eltekintve rendre csak RPG-kkel játszom, vagy olyan akciókkal, aminek némi RPG beütése van. De állítom nincs a top10-ben se a Skyrim, se egyik Fallout sem. Nálam legalábbis. Nyilván nem hozom az átlagot, de nekem ezek voltak az igazán kedvenceim ( nem sorrendben ): Witcherek, Venetica, Divinityk, Reckoning, Dishonored, Borderlandsok, MassEffecktek, Titan Quest, Risen, RememberME.
Harcrendszer tekintetében pedig mindent leiskoláz a Risen 1 feszített harcrendszere és a Venetica ritmusos precíz védekezős / elugrálós vagy az abszolút nyertes kombó építgetős RememberME. Ezek mellett még a Witcherek is csak komolytalan gyerekjátékok és hadonászós, csapkodós légykergetők :)))
Amit igazából nem értettem, az az, hogy miért rondább? Ugyanazokat a karaktermodelleket használja + 1-2 új ellenség, az arcokon kupáltak egy kicsit még. A környezet dizájnja értelemszerűen más, mert tök máshol játszódik. A fegyverkezelés (és arzenál) pedig csak jobb lett véleményem szerint, bár még mindig fapados.
Butábbnak nem butább, funkcióból is többet kapott: ott vannak a frakciók, a karma-rendszer is valamivel értelmesebb lett, a csapattársaidat utasíthatod is egy közepesen használható körmenüből, több perk, survival mód + kb. ugyanaz a játékmechanika.
Kidolgozottságra pedig van olyan élő a világ, mint a washingtoni kaland, a szereplők nagyja meg nem egydimenziós, ahogy a sztori sem. De hát ki hogyan látja, erre mondtam, hogy ízlések és pofonok.
Amiket említettél, leszámítva a c64 címeket, mind megfordult az életemben :) Emellett a Bethesda összes újabb címébe (Obliviontól kezdve) tetemes mennyiségű időt öltem bele, még a steames "pályafutásom" előtt. Szóval nem kell bocsánatot kérned, más tetszik, ennyi az egész. Ettől senki sem lesz jobb/rosszabb, több/kevesebb.
- C64-en Krynn, Bards Tale és társai ( már ott több vizualitással dolgoztak, mint az Fallout-ok :)
- PC-n dungeon crawlerek: Eye of the Beholder, Lands of Lore ( totál vizuális RPG, minimális szöveg, átvezető animációk / videók ).
- Aztán jöt a Diablo, Divine Divinity, Titan Quest,
- és végül a full 3D-s belő vagy harmadik személy nézetű RPG-k.
Ez az olvasgatós stílus kimaradt az életemből és nem is vagyok már rá, szóval nekem ( ez most csúnya lesz :) az eredeti fallout 1-2 nulla értéket képvisel. Ezért elnézést is kérek, de hát ez van...
Fallout-hoz képest furcsa volt a Skyrim és nehezen is vettem rá magam, az UI és a Fejlődéstől az elején nagyon hánytam, most sem szeretem, csak elviselem, még SkyUI-val is... De imádom a világot, barangolni benne, felfedezni és küldetéseket csinálni ( a harc az nagyon fapados, de hát ez van... Eredetileg mágusként kezdtem, de aztán átképződtem rougge-á, annyira béna volt. Így most jó! :) Az Oblivion-t és a Morrowind-et viszont anno nem bírtam elviselni, annyira taszított mindkettő... A régi falloutokat sem ismerem, egyszerűen nincs türelmem már a szöveges kalandjátékokhoz. A Wasteland is ott bukott el nálam a töménytelen unalmas és végtelen dialógusaival.. Sajnálom... :(
Érdekes módon a Witcherből is az első a kedvencem, azzal a beteg "audiosur*****-harcrendszerrel együtt" :))) Na de a Vegassal az a bajom, hogy elindítottam közvetlenül az F3 után, mondom : de jó, még sincs vége... :) Hát de, nagyon. A látvány a Vegasban sokkal inkább idéz egy indie programot, mint az eredeti F3-at. Csúnya, kidolgozatlan, darabos. A Karakterek és főleg az ellenségek? Bakker mondom ezek full kreténbe nyomják! A játékmechanika fele ki lett herélve, funkciók fele hiányzik... Nem, egyáltalán nem jó. Az egész Vegassal olyan érzésem van, mint azzal a 3 lábú, vak, büdös kutyával, amit csak szánalomból tartasz meg... :(
Az utóbbi 5-10 évben egy-két kivételtől eltekintve rendre csak RPG-kkel játszom, vagy olyan akciókkal, aminek némi RPG beütése van. De állítom nincs a top10-ben se a Skyrim, se egyik Fallout sem. Nálam legalábbis. Nyilván nem hozom az átlagot, de nekem ezek voltak az igazán kedvenceim ( nem sorrendben ): Witcherek, Venetica, Divinityk, Reckoning, Dishonored, Borderlandsok, MassEffecktek, Titan Quest, Risen, RememberME.
Harcrendszer tekintetében pedig mindent leiskoláz a Risen 1 feszített harcrendszere és a Venetica ritmusos precíz védekezős / elugrálós vagy az abszolút nyertes kombó építgetős RememberME. Ezek mellett még a Witcherek is csak komolytalan gyerekjátékok és hadonászós, csapkodós légykergetők :)))
Ezzel nem azt mondom, hogy rossz játék bármelyik, mert egyáltalán nem az egyik sem, de nem AZ a Fallout, amit én szívesen láttam volna. Számomra pont, hogy a New Vegas volt a közel tökéletes élmény (leszámítva a még mindig kimiskárolt "fejlődést", mivel átmehettél halhatatlan félistenbe), nem véletlenül: az ex-Black Isle (Obsidian) alkotta, minden hibájával együtt.
Nem mellesleg, a New Vegas sztorija kenterbe ver az utóbbi tíz év Bethesda-féle "RPG" termésének összes sztorivonalát együttvéve. Azt meg, hogy butább (?) csúnyább (??) kidolgozatlanabb (???) végképp nem tudom hova tenni, de hát ízlések és pofonok ugye...
Amúgy a képre ránézve csak az jut eszembe, hogy New Vegasz...
Ezzel nem azt mondom, hogy rossz játék bármelyik, mert egyáltalán nem az egyik sem, de nem AZ a Fallout, amit én szívesen láttam volna. Számomra pont, hogy a New Vegas volt a közel tökéletes élmény (leszámítva a még mindig kimiskárolt "fejlődést", mivel átmehettél halhatatlan félistenbe), nem véletlenül: az ex-Black Isle (Obsidian) alkotta, minden hibájával együtt.
Nem mellesleg, a New Vegas sztorija kenterbe ver az utóbbi tíz év Bethesda-féle "RPG" termésének összes sztorivonalát együttvéve. Azt meg, hogy butább (?) csúnyább (??) kidolgozatlanabb (???) végképp nem tudom hova tenni, de hát ízlések és pofonok ugye...
Btw nekem igazán mindegy, amelyiket akarjátok.
Btw nekem igazán mindegy, amelyiket akarjátok.