Ahhoz azért pofa kell, hogy olyasvalaki mondja meg a tutit a játékok áráról, aki egy olyan kiadó élén állt, amely az utolsó fillért is igyekszik kifacsarni a játékosokból – még akkor is, ha szavaiban van igazság. Ilyen ember John Riccitiello, az EA korábbi vezérigazgatója, aki szerint „60 dollár egy játékért sok emberrel kiszúrás” (ő a „kiszúrás” helyett valami érzékletesebb szót használt).

Az úriember úgy véli, hogy a játékvilág megacégei tanulhatnának a mobiljátékokat kiadó kistestvéreiktől, akik felismerték, hogy a játékokra szolgáltatásként kell tekinteni, és ennek megfelelően belőni az árat. Példával is élt: szerinte egyetlen konzolos vagy PC-s játékot sem telepítettek annyit, mint például a Clash of Clanst vagy a Puzzle & Dragonst, és ezek mégsem kerültek 60 dollárba -- arról meg jótékonyan feledkezzünk meg, hogy valószínűleg a fejlesztésük sem kerül annyiba, mint egy GTA 5-nek.

Szóval Riccitiello elmélete szerint a változatosabb árazás sokkal célravezetőbb. Főleg azért, mert a játékbiznisz egy folyamatos üzletág, de ezzel a nagy kiadók nagyon nincsenek tisztában, ezért az olyan címek, mint a World of Warcraft, a GTA, a Sim City, a Starcraft, és még sok más program rendre csak bukdácsol indulásuk elején, amikor összerakják szolgáltatásaik elemeit.

Ezután még kitért arra, hogy a játékoknak szüksége van a nagy sorozatokra, mint a Call of Duty, a FIFA vagy a GTA, de azoknak innovatívabbaknak kell lenniük.

John Riccitiello