Ahhoz azért pofa kell, hogy olyasvalaki mondja meg a tutit a játékok áráról, aki egy olyan kiadó élén állt, amely az utolsó fillért is igyekszik kifacsarni a játékosokból – még akkor is, ha szavaiban van igazság. Ilyen ember John Riccitiello, az EA korábbi vezérigazgatója, aki szerint „60 dollár egy játékért sok emberrel kiszúrás” (ő a „kiszúrás” helyett valami érzékletesebb szót használt).
Az úriember úgy véli, hogy a játékvilág megacégei tanulhatnának a mobiljátékokat kiadó kistestvéreiktől, akik felismerték, hogy a játékokra szolgáltatásként kell tekinteni, és ennek megfelelően belőni az árat. Példával is élt: szerinte egyetlen konzolos vagy PC-s játékot sem telepítettek annyit, mint például a Clash of Clanst vagy a Puzzle & Dragonst, és ezek mégsem kerültek 60 dollárba -- arról meg jótékonyan feledkezzünk meg, hogy valószínűleg a fejlesztésük sem kerül annyiba, mint egy GTA 5-nek.
Szóval Riccitiello elmélete szerint a változatosabb árazás sokkal célravezetőbb. Főleg azért, mert a játékbiznisz egy folyamatos üzletág, de ezzel a nagy kiadók nagyon nincsenek tisztában, ezért az olyan címek, mint a World of Warcraft, a GTA, a Sim City, a Starcraft, és még sok más program rendre csak bukdácsol indulásuk elején, amikor összerakják szolgáltatásaik elemeit.
Ezután még kitért arra, hogy a játékoknak szüksége van a nagy sorozatokra, mint a Call of Duty, a FIFA vagy a GTA, de azoknak innovatívabbaknak kell lenniük.
Egyszerűen 60 dollár helyet 50-ért vagy kevesebbért fogják a játékokat adni.
Ha komolyan gondolják.
Én szerintem a 60 dollárt úgy értelmezte, hogy ez szokott lenni a max amit kiad az ember egy alapjáték lemezért.
A "változatosabb árazás" meg eddig a leghülyébb ötlete. Most komolyan, mi alapján akarná Mr. Riccitiello (vagy bármelyik cég) belőni az árakat?
Műfaj? Jöhet a jogos kérdés: Miért fizessen az együgyű játékos többet/kevesebbet egy FPS-ért, mint mondjuk egy RPG-ért?
Értékelések? Hála a marketingnek, és egyes gamer magazinoknak (vagy hozzá nem értő kritikusoknak), manapság olyan játékokat is az egekig magasztalnak, amiknek nem csak a tartalmukkal (már ha van), hanem már a technikai oldalukkal is problémák vannak.
A fejlesztési költség? Ezt is könnyen ki tudják játszani. Papíron majd minden játék **** millió dolcsiból fog készülni. Problem solved.
Jobb lenne, ha inkább visszatérnénk az "ár-érték arány" rendszerre, ahol azért a 10-12 ezer forintért tényleges tartalmat kapunk, és nem egy meghívót DLC földre.