Mint tudjuk, az Xbox One ugyan nem fog folyamatosan a neten lógni, de 24 óránként egyszer azért felkapcsolódik rá frissítések és egyéb anyagok után kutatva. Ezzel kapcsolatban beszélt az EA korábbi vezérigazgatója, John Riccitiello a Kotakunak.

„A játékosok megtanulják majd szeretni a konzolok eme remek elemét, vagyis hogy erősebben kapcsolódnak a digitális élethez, mint az lehetséges volt nyolc évvel ezelőtt, a jelenlegi generáció indulásakor” -- nyilatkozta Riccitiello. Szerinte nem kell attól félni, hogy a folyamatos netkapcsolat DRM-falak közé szorítja a játékosokat, sőt, semmiféle falat nem fog építeni, éppen ellenkezőleg. Kedvenc játékainkkal a barátainknál, a kollégiumban vagy otthon játszhatunk, és nem kell majd lemezeket cipelnünk. Mi akarjuk, hogy a játékok a háttérben frissítsék magukat, míg mi alszunk, hogy a PC és mobile játékaink achievementjei elérhetőek legyenek a konzolról is. „Nem hiszem, hogy sokáig fognak fallal körülvett kertként gondolni a konzolokra. A falak végül leomlanak.”

Hozzátette még, hogy a Sonynak és a Microsoftnak el kell kerülnie az új és riasztó DRM-rendszereket, és inkább az új, kielégítő játékélményre kellene fókuszálnia. Ez utóbbit valószínűleg a tapasztalat mondatja vele, hiszen irányítása alatt rengeteg támadás érte az EA-t az agresszív DRM miatt, elég csak visszaemlékeznünk a Spore körüli botrányra. Szavaiban persze van igazság, valóban kényelmesebb közvetlenül egy online felületről letölteni a játékokat, mint lemezeket hozni-vinni, kockáztatva azok sérülését, és az automatikus frissítések, egyéb funkciók sem éppen olyan dolgok, amik miatt sokat morgolódik az ember. De mindez csak addig állja meg a helyét, amíg olyan környezetben vagyunk, ahol könnyen elérhető a gyors és korlátlan netkapcsolat, máskülönben tényleg falakba ütközünk.

John Riccitiello az állandó online kapcsolatról