Az Activison nem éppen arról híres, hogy pénzt osztogatna az innovációért, hanem inkább kifejlesztett még ötven Call of Dutyt, hogy aztán a ritmusjátékokhoz hasonlóan azt a franchise-t is kinyírhassa. Most mégis meghazudtolja önmagát, ugyanis félmillió dollárt adományoz azoknak a független fejlesztőknek, akik a vállalat szerint érdemi munkát végeznek.
Bobby Kotick cége nemrég játékfejlesztői versenyt hirdetett, melynek első nyerteseit most hirdették ki. Az első helyezett a Destroyd című RTS lett (fenti videó), 175 ezer dollárt hozva készítőjének, míg a második díjazott a járműves harcra alapozott Rigonauts: Broadside lett (lenti videó) 75 ezer dollárral.
A versenynek persze még nincs vége, ez csak az első forduló volt. 250 ezer dollár még talonban van, a nevezettek pedig bizonyára nagyon izgatottak. Persze csapda azért akad: ugyan az IP jogait minden nevező megtarthatja, a győztesek játékának kiadásáról az Activison dönt.
Destroyd trailer
Bobby Kotick cége nemrég játékfejlesztői versenyt hirdetett, melynek első nyerteseit most hirdették ki. Az első helyezett a Destroyd című RTS lett (fenti videó), 175 ezer dollárt hozva készítőjének, míg a második díjazott a járműves harcra alapozott Rigonauts: Broadside lett (lenti videó) 75 ezer dollárral.
Rigonauts: Broadside trailer
A versenynek persze még nincs vége, ez csak az első forduló volt. 250 ezer dollár még talonban van, a nevezettek pedig bizonyára nagyon izgatottak. Persze csapda azért akad: ugyan az IP jogait minden nevező megtarthatja, a győztesek játékának kiadásáról az Activison dönt.
Így igaz. Bár mondjuk az is elég nyilvánvaló, hogy nem véletlenül "áldoz" az Activision ilyen "sok" pénzt a független játékfejlesztők támogatására. Nem más ez, mint egy kis befektetés.
("az IP jogait minden nevező megtarthatja, a győztesek játékának kiadásáról az Activison dönt.") Ezen van a hangsúly. És igen, meg kell hagyni, hogy az Activision ritka jól végzi a dolgát, akár tetszik ez a játékosoknak, akár nem.
Jól mondod, hogy nem az számít, hogy drágább legyen, a lényeg, hogy az ár optimális legyen. Ha ez megvan, akár olcsóbban, akár drágábban adnák, vesztenének vele. Nem egyszerű ezt meghatározni, de nyilván megvannak a megfelelő gazdasági kimutatásaik amiből ezt el tudják dönteni. És a bizonyíték rá, hogy jól csinálják, az pontosan az, hogy ilyen gazdasági helyzetben vannak! A "következő játék"-os gondolatom kapcsán én nem arra gondoltam, hogy ezzel magyarázzák a magas árakat. Nyilván a nagyobb haszon által a zsebeikben is több marad, de igenis több pénzt tudnak befektetni a következő projectjeikbe. Egy olyan cég akinek vannak tartalékai, bátrabban kockáztat, mint akinek nincsenek. Vagy például tudnak pályázatot hirdetni, mint jelen esetben, hogy tehetséges emberekkel bővítsék a fejlesztőik körét.
"Nyilván minden kiadó annyiért adja a játékait amennyiért a legjobban megéri nekik. Lehet, hogy itt túl magasnak tűnnek az áraik, de nyugaton egyáltalán nem. Ha olcsóbban adnák, valószínű kevesebb hasznuk lenne, és akkor végeredményben a játékosok is rosszul járnának, hiszen kevesebb pénz jutna a következő játékokra..."
Van igazság abban, amit írsz, de a vastagon szedett résszel nagyon nem értek egyet. Az Actinek annyi pénze lehet, hogy csak na (kár is lenne utánaszámolni). Nehogy azzal magyarázzuk már a magas árakat, hogy "azért drága mert kell a péz a köv játékra". Épp hogy az Activision van gazdaságilag olyan helyzetben, hogy akár adhatná olcsóbban is a játékait... Tehát nem kell félteni őket anyagilag, köszönik jól vannak. Amúgy meg attól még, hogy valami drágább, az nem feltétlenül hoz több anyagi bevételt, mintha ugyanazt a valamit (jelen esetben ugye a CoD-ot) olcsóbban adnák oda. Bár ez ilyen kis dolgokra nem jellemző, mert mint említetted, máshol ugyanez az összeg aprópénz...
Nyilván minden kiadó annyiért adja a játékait amennyiért a legjobban megéri nekik. Lehet, hogy itt túl magasnak tűnnek az áraik, de nyugaton egyáltalán nem. Ha olcsóbban adnák, valószínű kevesebb hasznuk lenne, és akkor végeredményben a játékosok is rosszul járnának, hiszen kevesebb pénz jutna a következő játékokra...
Fizetős multi? Amennyiben a játékosok hajlandóak fizetni, ez gyakran azzal is együtt jár, hogy javul a szolgáltatás minősége. Ha nem, akkor úgyis elpártolnak tőle, és ez esetben előbb utóbb ingyenes lesz.
Én sem értem honnan a sok utálat, valószínű csak abból ered, hogy még mindig nagyon sok ember nem látja át a dolgokat, és azt képzeli, hogy a világ egy jótékonysági intézmény... Az Activision egy kiadó, ami teszi a dolgát, mégpedig profin... Pont ugyanaz, mint mikor a Microsoft-ot és Bill Gates-t utálják... de mégis majdnem mindenki a Windows-t használja...
Persze + joszivüen " segit csak ezekszerint a fejlesztö meg épp a függetlenségét veszti el XD