BLIZZARD-FÉLE ALKOTÁSOK

Kakukktojásnak tűnhet e bekezdés, hiszen egy csapat komplett munkásságát emelem ki, ám véleményem szerint egyet fogtok érteni velem, ha azt mondom: amihez a Blizzard hozzáér, az arannyá válik. A Warcraft-, a StarCraft-, és a Diablo-széria mind-mind ragyogó ékkövekként trónolnak több milliónyi játékos polcán. Oly hatalmas rajongói bázissal bírnak e címek, hogy egyszerűen nem lehet úgy mellényúlni velük, hogy ne sikerjáték legyen a végeredmény. Vegyük példának a Diablo III-at! Vannak, akik szerint pocsék lett, vannak, akik meg imádják a mai napig, ám végeredményben csak az számít, hogy a játék a leggyorsabban fogyó PC-s cím lett. A Blizzard elsődleges célközönsége a PC-s tábor, így nem kell féltenünk egyik sorozatot sem, de például úgy hírlik, hogy a Diablo III már konzolokra is elkészül egyszer.

Diablo 3 JátékképekDiablo 3 JátékképekDiablo 3 Játékképek
Ha utálod, ha imádod, tény, hogy a Diablo III hatalmas siker

THE WITCHER

Egy meglehetősen fiatal sikersztoriról van itt szó, kérem alássan. A Witcher ugyanis 2007 októberében került az üzletek polcaira, és hiába a jeles marketing, ha egy teljesen új címről van szó (ráadásul egy belsős munkáról, amely előtt nem ilyen téren voltak ismertek a derék lengyelek), akkor a vásárlásnál óvatosan dönt a leendő boszorkányvadász. Amint azonban a figyelem középpontjába került a játékot életre keltő Aurora Engine (Neverwinter Nights 2, Star Wars: KOTOR 1-2), máris más fényben tündökölt a program, köszönhetően a hihetetlen grafikai színvonalnak és az összetett, felnőtteknek szóló univerzumnak. Mindez nem volt elég, a CD Projekt (immár PlayON) megkoronázta az egészet magyar felirattal/szinkronnal. (Érdekesség egyébként, hogy ]{redenc mestert is gyengéd szálak fűzik a Witcher-világhoz, a Bővített kiadás mellé járó,  Az utolsó kívánság című Andrzej Sapkowski novellát például ő fordította.) A sorozatot sokszor emlegetik Európa gyöngyszemének, amiben nincs semmi túlzás: az első rész fantasztikus volt (a középkori fantasy történetek hangulatát e játék adja vissza a legjobban -- persze ez szubjektív vélemény), és bár a másodikkal voltak gondok, de az is egy remek játék lett. Mindaddig, míg a PC az első, sok nyafogásra nincs okunk -- na jó, az optimalizálásra a harmadik rész esetében jobban odafigyelhetnének.

The Witcher 2: Assassins of Kings JátékképekThe Witcher 2: Assassins of Kings JátékképekThe Witcher 2: Assassins of Kings Játékképek
A The Witcher 2 is fantasztikusra sikeredett

AKNAKERESŐ

A legnépszerűbb játék a világon! Minden gépen ott terpeszkedik remek grafikájával és szórakoztató játékmenetével tipikusan egy olyan játék, ami mindig tud néhány percnyi örömet okozni. Bár néha önismétlődő tud lenni a „sztorija”, illetve a játékmechanikája sem valami modern, de nélküle a PC nem lenne a régi. Hehe...

S.T.A.L.K.E.R.

A GSC sorozatának radioaktív világa még a temérdek programhiba ellenére is rajongók ezreit szívta magába, megfertőzve őket a Stalker-kórral, hogy aztán a pusztákon s elhagyatott épületekben barangolva átéljék az utóbbi évek legjobb posztapokaliptikus környezetben játszódó kalandját. Sajnálatosan a S.T.A.L.K.E.R. 2 jogait elvesztette a GSC Game World, s hogy mi lesz a folytatás, még sejteni sem lehet; a GSC csapata Vostok Games névvel új stúdiót hozott létre, az elkészült Stalker 2 elemeket pedig átemelték új projektjükbe, a Survariumba. A S.T.A.L.K.E.R. 2 kapcsán nem tudni, lesz-e folytatás, vagy csak egy bejelentett cím marad, ami aztán soha nem készül el -- kár lenne érte. Mindennek ellenére úgy vélem, az ukrán fejlesztők univerzuma van annyira hangulatos, hogy kell a PC-nek.

S.T.A.L.K.E.R. 2 Mûvészi munkákS.T.A.L.K.E.R. 2 Mûvészi munkákS.T.A.L.K.E.R. 2 Mûvészi munkák
S.T.A.L.K.E.R. 2 -- Lehet, hogy sosem készül el

PIRKADAT ELŐTT LEGSÖTÉTEBB AZ ÉJ

Sokszor kérdezik, miért bukik meg egy-egy játék, holott minden megvan benne, ami egy sikeres címhez szükségeltetik, lévén régebben még a gyengébb művek is évekig a figyelem középpontjában maradtak. Ám arra sokan nem gondolnak, hogy a videojátékok fejlesztési menete felgyorsult, idén ősszel tíznél is több AAA-cím fog megjelenni, s pénztárca legyen a talpán, ami elbírja mind: muszáj választani közülük. Aztán jön a következő hónap, mikor szintén jön valami remek cucc, s végül néhány játék vagy végleg a feledés homályába süllyed, vagy csak évek múltán kerít rá sort az egykori vásárló.

Természetesen a kiadóknak ez bevételkiesés, olyan játékok buktak meg emiatt (ahogy szoktuk írni, „rosszkor jelent meg”), mint az Enslaved, az Alan Wake, a Beyond Good & Evil, vagy a Mirror’s Edge. Nem minden kenhető tehát a kalózkodásra, a kiadóknak újra kell értelmezniük a jelenlegi helyzetet, hiszen ma már nem úgy megy, mint hajdanán. Elképzelhető tehát, hogy (részben) a bőség okozza az igazi káoszt, a bukásokat, és az egyes platformok hanyatlását. Ám mint írtam, pirkadat előtt legsötétebb az éj, a játékosoknak tudatosabban kell vásárolni, a kiadóknak pedig tudatosabban kell piacra dobni a termékeiket... és akkor talán vakító napfényben fog úszni a PC-s videojáték-ipar -- ismét.

Mirror's Edge JátékképekMirror's Edge JátékképekMirror's Edge Játékképek
Faith is a játékipari kannibalizmus áldozata lett

Elérkeztünk hát a „Játékok, amik kellenek a PC-nek” cikksorozat végéhez. Tisztában vagyok vele, hogy rengeteg címről nem tettem említést, de mint azt a második részben írtam, nem az irománysorozat nyújtása a célom, csupán a figyelem középpontjába kívánom állítani e témát. Végezetül, ha eddig nem tettétek meg, írjátok meg, számotokra mely címek azok, amelyek hiányoznának szeretett PC-itekről.