Sokszor szóba kerülnek a „mi lenne ha...?”-féle feltételezések; mi lenne, ha az összes konzolos játék megjelenne PC-n is, mi lenne, ha a konzolok befuccsolnának, és csak PC-k lennének? Egy efféle történéskor egyszerre csillanna fel minden PC-only gamer szeme (Gran Turismo/Forza Motorsport a gépeinken... álom, szép álom), de van más alternatíva is. Mi lenne, ha a nagy kiadók úgy döntenének, többé nem adják ki sikercímeiket személyi számítógépekre? Nem is olyan rég a CryTek csapata nyilatkozott elkeseredetten a Crysis 2 eladásai kapcsán, hiszen nem elég, hogy idő előtt kiszivárgott a béta-verzió, még a végleges produktumból sem értékesítettek annyit, mint amire számítottak -- hozzá is teszem, csak PC-n! De a Ubisoft szintén a hetekben panaszkodott a PC-s warezolás szörnyen magas arányáról... mi lenne, ha többet nem lenne Crysis, Assassin’s Creed, Far Cry, stb. a gépeinken? E cikksorozatban olyan játékokról lesz szó, amik nélkül a PC nem lenne a régi.
Ebből is látszik, teljesen felesleges egyetlen játékot kiemelni e rétegből, de csak hogy néhány fontosabbat mégis megemlítsek a mihez tartás végett, a The Lord of the Rings Online, a Star Wars: The Old Republic, a World of Warcraft vagy az EVE Online nélkül a számítógépes életérzés teljesen más lenne. Bár az igazság teljességéhez hozzátartozik, hogy épp az MMOG az a réteg, amit nem igazán veszélyeztet a támogatásmegvonás PC-n, hiszen a siker alapvetően töretlen (kisebb-nagyobb hullámvölgyek vannak, de a profittal nincs gond). Az egyre halódó havidíjas előfizetés mellett a mikrotranzakciós rendszer irdatlan összegeket termel, no persze soha nem tudhatjuk, mit hoz a jövő...
Természetesen kár lenne az Assassin’s Creed vagy a Far Cry sorozatért is, de akárhogy is nézzük, e játékok nem rendelkeznek oly nagy rajongói réteggel, mint a kiemelt sorozatok. A Játékok, amik kellenek a PC-nek következő részében szintén olyan PC-s játékokról lesz szó, amik nélkül elképzelhetetlennek tűnik a platform fennmaradása. Addig is, tartsatok velünk!
MMOG JÁTÉKOK
Bár fura, hogy az MMOG-vel indítok, mivel életem során eleddig jó, ha két órát játszottam efféle játékkal, ám személyes érzéseimet félretéve, ha rátérünk a lényegre, tagadhatatlan, e téren még mindig a PC az etalon. Emlékszem, mikor a jelen generációs konzolokról befutottak az első technikai specifikációk, sokan máris temetni kezdték a PC-t, mint játékplatformot, ugyanis tény: a masinák a megjelenésük idején brutálisan erősnek számítottak (a PlayStation 3 még most is az, csak éppen a programozók nem szívesen bíbelődnek a Cell-lel). A technikai feltételek tehát adottak voltak a konzolos MMOG-térhódításhoz, de valahogy a stílus PC-n maradt az igazi -- annak ellenére is, hogy konzolon is egyre népszerűbb.Ebből is látszik, teljesen felesleges egyetlen játékot kiemelni e rétegből, de csak hogy néhány fontosabbat mégis megemlítsek a mihez tartás végett, a The Lord of the Rings Online, a Star Wars: The Old Republic, a World of Warcraft vagy az EVE Online nélkül a számítógépes életérzés teljesen más lenne. Bár az igazság teljességéhez hozzátartozik, hogy épp az MMOG az a réteg, amit nem igazán veszélyeztet a támogatásmegvonás PC-n, hiszen a siker alapvetően töretlen (kisebb-nagyobb hullámvölgyek vannak, de a profittal nincs gond). Az egyre halódó havidíjas előfizetés mellett a mikrotranzakciós rendszer irdatlan összegeket termel, no persze soha nem tudhatjuk, mit hoz a jövő...
CALL OF DUTY FRANCHISE
A Call of Duty játékokon nem fog az idő. Na jó, ez így nem teljesen igaz... maradjunk annyiban, hogy a régi részeken nehezebben fog az idő, hiszen a Call of Duty 2 és az első Modern Warfare még ma is nagyon népszerű. Olyannyira, hogy több ezer (vagy tízezer) rajongói kiegészítő készült hozzájuk. És bár a CoD-ok világát lehet szeretni, vagy utálni, de szó nélkül elmenni mellette biztosan nem. Jómagam rendelkezem a jelenlegi konzolgeneráció mindegyik tagjával, de ha Call of Dutyzásra szánnám magam, akkor azt csak PC-n tudnám elképzelni. Azonban sokan nem így gondolják, hisz a legtöbb CoD-os Xbox 360-on játszik, sőt, fontossági sorrendben a Microsoft konzolja kerül legelőrébb, lévén az xboxos változatok mindig hamarabb kapják meg a különböző kiegészítőket, javításokat. Ám van egy hatalmas előnye a PC-s verziónak: a moddolhatóság (legalábbis a régebbi részek esetében), ugyanis a rajongói módosításoknak/kiegészítőknek hála alaposan kitolódik egy-egy rész élettartama.NEED FOR SPEED SOROZAT
Itt sem emelek ki egyetlen részt, lévén az évenkénti (vagy a szinte évenkénti...) folytatások okán mindig van aktuális kedvenc, és bizony az EA-nek ez nagy ütőkártya PC-n. Ugyanis az egyetlen olyan autós címről beszélünk, amely viszonylag gyorsan folytatást kap, ráadásul egész hangulatosak az egyes részek. Most ne keressünk hibákat egyik-másik felvonásban, hiszen találnánk mindegyikben, ám a pozitívumok után sem kellene sokáig kutakodnunk. Amennyiben az EA úgy döntene, hogy a Need for Speed franchise új részeit kizárólag konzolokon jelentetné meg, a PC-s tábor bizony elesne, ha úgy tetszik, a fő versenyjáték-beszállítótól. Lehet persze mondani, hogy a Codemasters Racing a helyébe lépne, de ha kicsit logikusabban belegondolunk, láthatjuk, hogy míg megjelenik egy codies-féle játék, addig az EA berkeiből rosszabb esetben is legalább kettő.A VÁLTOZATOSSÁG MÁSODLAGOS
Az efféle, gyártósoron érkező címek esetében nem feltétlenül elsődleges a változatosság. Ezt a kiadók és fejlesztők jól tudják, hiszen az évek alatt már kikísérletezték a szisztémát: elég csupán egy új helyszín, kicsit pofásabb grafikai körítés, és persze új zenei aláfestés, s lám, máris kész az adott cím új része (és általában mindig pozitívan szállnak ki anyagilag az egészből). Vegyük csak a Black Ops 2-t, mely ezúttal a jövőben fog játszódni, és ez érdekes ízt fog adni az egész hangulatnak. De ha a gyökerekig leásunk, minden maradt a régi (és itt nem a grafikára gondolok), még a szintlépés finomítgatása ellenére is. Hiába tudjuk mindezt, akkor is megvesszük, mivel rajongunk az adott címért, de persze egyszer eljuthatunk oda, hogy az eladások a kiadói elvárások alatt fognak teljesíteni, és akkor talán már nem lesz következő rész a PC-inken...Természetesen kár lenne az Assassin’s Creed vagy a Far Cry sorozatért is, de akárhogy is nézzük, e játékok nem rendelkeznek oly nagy rajongói réteggel, mint a kiemelt sorozatok. A Játékok, amik kellenek a PC-nek következő részében szintén olyan PC-s játékokról lesz szó, amik nélkül elképzelhetetlennek tűnik a platform fennmaradása. Addig is, tartsatok velünk!
A lényeg, hogy a PC-n mint platformon mindig lesz mivel játszani. Lesz aki a jól bevált sorozatokkal játszik és lesz aki mindig valami újra vágyik.
Ez nem igaz
A COD helyett viszont a BF hiányát sokkal jobban megérezné a PC-s tábor.
Ja és ez csak személyes vélemény, tehát tessék ezt úgy is kezelni.
Dragon83, semmi gond, az lenne baj, ha nem lenne véleményed. És hogy válaszoljak; valóban nincsenek olyan játékok, de nem is erről szól a cikksorozat, idézem az iromány egyik mondatát: "E cikksorozatban olyan játékokról lesz szó, amik nélkül a PC nem lenne a régi." -- ergo, amik nélkül, ha úgy tetszik, megrendülne az "alap". Ha nem lenne PC-re MMOG, NFS, CoD etc. az azért eléggé szegényessé tenné a felhozatalt, és még akkor sok címet nem is említettem (néhányra majd a következő irományaimban kitérek).
Oké, oké, írtam azt is, hogy bizonyos játékok nélkül elképzelhetetlennek tűnik a platform fennmaradása. A fennmaradást nem feltétlenül kell úgy érteni, hogy "megszűnés", sokkal inkább, minthogy bizonyos játékok nélkül a szerepe, mint játékplatform meggyengülne -- nagyon. Persze lehet, hogy tévedek, de ha nem, akkor is tiszteletben tartom a Te véleményedet is, hiszen ahány ember, annyi gondolat.
Ugyan ezt tudom elmondani a Call Of Duty-ról. Az Acti kb. tök leszarja a PC-s Codot, csak azért dobja ki, illetve az IW és Treyarch csak azért fejleszti PC-re hogy ne csak konzolon lehessen játszani. MW2 óta csak konzolon érdemes Codozni, mert amúgy játszhatatlan a sok csaló, nagy lagg és az elhagyagolt dedikált szerverek miatt. Bár ezt az érdemes szót kicsit erősnek tartom, mert tömeggyártással nem lehet minőségi játékot csinálni. Az MW3 meg egyenesen egy vicc, és szerintem a ha nem is később de a Black Ops 2 fog előszőr megbukni a pénztáraknál, mert egyszerűen nincs értelme miért megvenni már.
Ezt az MMOG-s dolgot meg nem értem, nem hiszem hogy valaki úgy gondolná hogy MMOG játékokat konzolon sokkal jobb játszani, de ha valaki elmagyarázza a problémát, azt megköszönném.
takikiraly: Én is azt várom
Offolást, egymás szidását fejezzétek be.
Csak persze ügyeskedni kell. De az már eleve lol ha az átlag user a linux miatt esz ps3-at.
Nem is egyet.