Sokszor szóba kerülnek a „mi lenne ha...?”-féle feltételezések; mi lenne, ha az összes konzolos játék megjelenne PC-n is, mi lenne, ha a konzolok befuccsolnának, és csak PC-k lennének? Egy efféle történéskor egyszerre csillanna fel minden PC-only gamer szeme (Gran Turismo/Forza Motorsport a gépeinken... álom, szép álom), de van más alternatíva is. Mi lenne, ha a nagy kiadók úgy döntenének, többé nem adják ki sikercímeiket személyi számítógépekre? Nem is olyan rég a CryTek csapata nyilatkozott elkeseredetten a Crysis 2 eladásai kapcsán, hiszen nem elég, hogy idő előtt kiszivárgott a béta-verzió, még a végleges produktumból sem értékesítettek annyit, mint amire számítottak -- hozzá is teszem, csak PC-n! De a Ubisoft szintén a hetekben panaszkodott a PC-s warezolás szörnyen magas arányáról... mi lenne, ha többet nem lenne Crysis, Assassin’s Creed, Far Cry, stb. a gépeinken? E cikksorozatban olyan játékokról lesz szó, amik nélkül a PC nem lenne a régi.

MMOG JÁTÉKOK

Bár fura, hogy az MMOG-vel indítok, mivel életem során eleddig jó, ha két órát játszottam efféle játékkal, ám személyes érzéseimet félretéve, ha rátérünk a lényegre, tagadhatatlan, e téren még mindig a PC az etalon. Emlékszem, mikor a jelen generációs konzolokról befutottak az első technikai specifikációk, sokan máris temetni kezdték a PC-t, mint játékplatformot, ugyanis tény: a masinák a megjelenésük idején brutálisan erősnek számítottak (a PlayStation 3 még most is az, csak éppen a programozók nem szívesen bíbelődnek a Cell-lel). A technikai feltételek tehát adottak voltak a konzolos MMOG-térhódításhoz, de valahogy a stílus PC-n maradt az igazi -- annak ellenére is, hogy konzolon is egyre népszerűbb.

Ebből is látszik, teljesen felesleges egyetlen játékot kiemelni e rétegből, de csak hogy néhány fontosabbat mégis megemlítsek a mihez tartás végett, a The Lord of the Rings Online, a Star Wars: The Old Republic, a World of Warcraft vagy az EVE Online nélkül a számítógépes életérzés teljesen más lenne. Bár az igazság teljességéhez hozzátartozik, hogy épp az MMOG az a réteg, amit nem igazán veszélyeztet a támogatásmegvonás PC-n, hiszen a siker alapvetően töretlen (kisebb-nagyobb hullámvölgyek vannak, de a profittal nincs gond). Az egyre halódó havidíjas előfizetés mellett a mikrotranzakciós rendszer irdatlan összegeket termel, no persze soha nem tudhatjuk, mit hoz a jövő...

World of WarCraft: Mists of Pandaria JátékképekWorld of WarCraft: Mists of Pandaria JátékképekWorld of WarCraft: Mists of Pandaria Játékképek
A WoW-nak még a pandákat is simán elnézzük

CALL OF DUTY FRANCHISE

A Call of Duty játékokon nem fog az idő. Na jó, ez így nem teljesen igaz... maradjunk annyiban, hogy a régi részeken nehezebben fog az idő, hiszen a Call of Duty 2 és az első Modern Warfare még ma is nagyon népszerű. Olyannyira, hogy több ezer (vagy tízezer) rajongói kiegészítő készült hozzájuk. És bár a CoD-ok világát lehet szeretni, vagy utálni, de szó nélkül elmenni mellette biztosan nem. Jómagam rendelkezem a jelenlegi konzolgeneráció mindegyik tagjával, de ha Call of Dutyzásra szánnám magam, akkor azt csak PC-n tudnám elképzelni. Azonban sokan nem így gondolják, hisz a legtöbb CoD-os Xbox 360-on játszik, sőt, fontossági sorrendben a Microsoft konzolja kerül legelőrébb, lévén az xboxos változatok mindig hamarabb kapják meg a különböző kiegészítőket, javításokat. Ám van egy hatalmas előnye a PC-s verziónak: a moddolhatóság (legalábbis a régebbi részek esetében), ugyanis a rajongói módosításoknak/kiegészítőknek hála alaposan kitolódik egy-egy rész élettartama.

Call of Duty: Modern Warfare 3 JátékképekCall of Duty: Modern Warfare 3 JátékképekCall of Duty: Modern Warfare 3 Játékképek
CoD-ozni majdnem mindenki szeret

NEED FOR SPEED SOROZAT

Itt sem emelek ki egyetlen részt, lévén az évenkénti (vagy a szinte évenkénti...) folytatások okán mindig van aktuális kedvenc, és bizony az EA-nek ez nagy ütőkártya PC-n. Ugyanis az egyetlen olyan autós címről beszélünk, amely viszonylag gyorsan folytatást kap, ráadásul egész hangulatosak az egyes részek. Most ne keressünk hibákat egyik-másik felvonásban, hiszen találnánk mindegyikben, ám a pozitívumok után sem kellene sokáig kutakodnunk. Amennyiben az EA úgy döntene, hogy a Need for Speed franchise új részeit kizárólag konzolokon jelentetné meg, a PC-s tábor bizony elesne, ha úgy tetszik, a fő versenyjáték-beszállítótól. Lehet persze mondani, hogy a Codemasters Racing a helyébe lépne, de ha kicsit logikusabban belegondolunk, láthatjuk, hogy míg megjelenik egy codies-féle játék, addig az EA berkeiből rosszabb esetben is legalább kettő.

Need for Speed: Most Wanted (2012) JátékképekNeed for Speed: Most Wanted (2012) JátékképekNeed for Speed: Most Wanted (2012) Játékképek
Az NFS sorozat is hiányozna azért

A VÁLTOZATOSSÁG MÁSODLAGOS

Az efféle, gyártósoron érkező címek esetében nem feltétlenül elsődleges a változatosság. Ezt a kiadók és fejlesztők jól tudják, hiszen az évek alatt már kikísérletezték a szisztémát: elég csupán egy új helyszín, kicsit pofásabb grafikai körítés, és persze új zenei aláfestés, s lám, máris kész az adott cím új része (és általában mindig pozitívan szállnak ki anyagilag az egészből). Vegyük csak a Black Ops 2-t, mely ezúttal a jövőben fog játszódni, és ez érdekes ízt fog adni az egész hangulatnak. De ha a gyökerekig leásunk, minden maradt a régi (és itt nem a grafikára gondolok), még a szintlépés finomítgatása ellenére is. Hiába tudjuk mindezt, akkor is megvesszük, mivel rajongunk az adott címért, de persze egyszer eljuthatunk oda, hogy az eladások a kiadói elvárások alatt fognak teljesíteni, és akkor talán már nem lesz következő rész a PC-inken...

Természetesen kár lenne az Assassin’s Creed vagy a Far Cry sorozatért is, de akárhogy is nézzük, e játékok nem rendelkeznek oly nagy rajongói réteggel, mint a kiemelt sorozatok. A Játékok, amik kellenek a PC-nek következő részében szintén olyan PC-s játékokról lesz szó, amik nélkül elképzelhetetlennek tűnik a platform fennmaradása. Addig is, tartsatok velünk!