A From Software a rajongók kérésére készítette el a Dark Souls PC-s átiratát, de már a fejlesztés elején szóltak, hogy ne számítsunk kimagasló portra. Elmondásuk szerint a munkálatok elkezdésekor még arra számítottak, hogy gyors és egyszerű feladat lesz, de hamar rájöttek, hogy nagy fába vágták a fejszéjüket.
A tapasztalat hiányában a munka egészen a megjelenésig keményen folyt, s még így is egy optimalizálatlan átiratot kaptunk, ami magában hordozza a konzolos verziókat sújtó problémákat és korlátokat. Kezdetnek ott van a 30 fps-re leszabályozott képfrissítési sebesség, valamint a játék motorja, ami alapbeállításban csak 1024x720 felbontásban renderel. Mindez persze zavaró, de nem olyan hiba, ami miatt teljességében játszhatatlan lenne a PC-s Dark Souls -- a rajongók azonban a legjobb élményt akarják, s nem várnak arra, hogy fejlesztők tegyenek valamit.
A NeoGafon a Durante álnevet használó fórumozó a megjelenés napján előállt egy házi készítésű tapasszal, ami feloldja a renderelés korlátját. Nem kell mást tenni, mint letölteni két fájlt (d3d9.dll, DSfix.ini), amiket a játék főkönyvtárába, a DARKSOULS.exe mellé kell helyezni. Ezután már csak az DSfix.ini fájlt kell megnyitni egy egyszerű szövegszerkesztővel, és beírni a kívánt felbontást.
Fontos tudni: Durante még nem tesztelte le teljes mértékben a javítást, így hibákra mindenképpen számítani kell, s az sem biztos, hogy a teljes végigjátszás során magasabb felbontásban élvezhetjük a játékot, hiszen a készítő csak az első félórában próbálta ki a munkáját. Mindenki csak a saját felelősségére használja a tapaszt!
A tapasztalat hiányában a munka egészen a megjelenésig keményen folyt, s még így is egy optimalizálatlan átiratot kaptunk, ami magában hordozza a konzolos verziókat sújtó problémákat és korlátokat. Kezdetnek ott van a 30 fps-re leszabályozott képfrissítési sebesség, valamint a játék motorja, ami alapbeállításban csak 1024x720 felbontásban renderel. Mindez persze zavaró, de nem olyan hiba, ami miatt teljességében játszhatatlan lenne a PC-s Dark Souls -- a rajongók azonban a legjobb élményt akarják, s nem várnak arra, hogy fejlesztők tegyenek valamit.
A NeoGafon a Durante álnevet használó fórumozó a megjelenés napján előállt egy házi készítésű tapasszal, ami feloldja a renderelés korlátját. Nem kell mást tenni, mint letölteni két fájlt (d3d9.dll, DSfix.ini), amiket a játék főkönyvtárába, a DARKSOULS.exe mellé kell helyezni. Ezután már csak az DSfix.ini fájlt kell megnyitni egy egyszerű szövegszerkesztővel, és beírni a kívánt felbontást.
Fontos tudni: Durante még nem tesztelte le teljes mértékben a javítást, így hibákra mindenképpen számítani kell, s az sem biztos, hogy a teljes végigjátszás során magasabb felbontásban élvezhetjük a játékot, hiszen a készítő csak az első félórában próbálta ki a munkáját. Mindenki csak a saját felelősségére használja a tapaszt!
Én is erről beszélek pont. Ha feltolod egy kis felbontású kép felbontását nagyobbra, attól még a tartalom nem fog változni. Ugyan azokat textúrákat fogja nagyobba húzni. Upscale.
Ami a modot illeti: más felbontásokra abszolút nincs optimalizálva a játék és Amd kártyám van, tehát ez számomra használhatatlan.
Bizony. A dll-ek már korábban készen voltak, nem kellett írni semmit sem. A gond az, hogy nem a felbontást növelik meg. A kép alapterületét nem piszkálják csak interpolálva kinyújtják...
Na majd meglátjuk, mi fog belőle végül kisülni...