Nem csupán a matchmaking rendszert frissítik fel a tervezett reputációs szisztéma megépítésével, más módszerekkel is átszabja az MS a Live-ot. Tanulva a Xbox 360-nál fellépő hibákból, úgy tűnik, a hirdetések tematikáját is teljes mértékben átszervezi a reklámosztály, melynek kulcsa elmondásuk szerint a Kinect technológiájában rejlik. Az arcmimika-felismerés és hanggal való irányítás kapóra jön a PR-os emberkéknek, hiszen új utat, más dimenziókat nyithat meg a hirdetések kezelésében az egyszeri felhasználók számára

A Microsoft tervei szerint a jövőben személyre szólva, kifejezetten a saját érdeklődési körünkhöz igazítva jelennek meg a reklámanyagok. Mivel az Xbox One-t a nappaliba álmodta meg a vállalat, ezért még nagyobb esély van a mozgásérzékelő bevonására. Terveik szerint a Kinect érzékelni fogja, amikor egyszerre többen tartózkodnak az adott helyiségben, és minden jelenlévő korosztály számára sugározhatja az ilyen-olyan hirdetéseket. Ezt a leendő technológiát kéz a kézben tökéletesítik a NUads névre keresztelt projekttel, amely kifejezetten a tévéreklámokra összpontosít, és célja minél személyre szabottabbá, interaktívabbá tenni a tévézés élményét, beleértve a propagandaanyagok terjesztését is.

Xbox One Kinect

Érdekesség: Idén már kísérleteztek hasonló témában a fejlesztők, amibe bevonták az első generációs Kinect tulajdonosait. Az USA állampolgárai hazájukban saját maguk által összeállított pizzát rendelhettek a mozgásérzékelőt használva; az applikáció fő támogatója a Pizza Hut volt, ők készítették el a megrendeléseket és kézbesítették a kész termékeket. A feltétet maguk választhatták ki a vásárlók, és a legkülönfélébb szószok, húsok, fűszerek és sajtok közül válogathattak. A dolog technikai oldalról kudarcot vallott, mivel a hanggal történő összeállítás egyszerűen nem működött, ám az éhes kuncsaftok kezeiket használva gond nélkül összerakhatták álmaik pizzáját.